Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Voor mij zijn de voordelen dat hij beweging en sociaal contact heeft, frisse buitenlucht, constant eten, en het kan geen kwaad als ik een dagje minder tijd heb, maakt hem niet uit 
In de winter bevriest het water gemakkelijk dus moet je toch meerder keren per dag komen om het ijs stuk te slaan. Voor de rest het weideonderhoud, onkruid verwijderen, mesten,...daar kruipt ook tijd en geld in, maar het is nog wel leuk werk.
Een stal uitscheppen is ook iets anders dan met je kruiwagen rondtoeren in de wei. _Daniella schreef:mijne staat in de maanden november/december/januari/februari binenn maar de rest van het jaar gewoon 24/7 buiten en gaat prima
paard voelt zich prettiger, hoeft niet bij te voeren
en je als je een dagje neit kan rijden is ook geen probleem
en poep scheppen elke dag wat hier boven staat doe ik niet, ik doe dat meestal maar 1a2x in de week
De wei is zo enorm groot, daar is geen beginnen aan. Daarbij is er ook geen kruiwagen die ik kan gebruiken!
Ideaal, en het kost op die manier minder geld! Als er een schuilstal aanwezig is, dan is het helemaal top! (Ik vind het wel belangrijk dat ze droog kunnen staan als ze willen) 
opisop_shop schreef:Lekker doen gewoon!
Zorg wel dat je genoeg opslagruimte hebt voor hooi en dat je dat tijdig opslaat want meestal is er halverwege de winter nergens meer hooi te krijgen en als je hooi dan op is of je haalt kleine beetjes dan zit je
Wij hebben pallets gehaald en die op de bodem gelegd zodat het hooi van de grond af is, dan blijft het beter!
Zet die plek ook af zodat de paarden er niet bij kunnen en je kunt er dan misschien een oude vrieskist ofzo plaatsen (goedkoop oudje van mp bijvoorbeeld?) waar je biks / voederwortels in kunt doen zodat het droog blijft.
Verder; is er plek voor je spullen? Want steeds van tevoren bedenken wat je met je paard gaat doen is niet handig en meeslepen is ook niet fijn. Misschien kun je aan de achterkant/zijkant van de schuilstal iets bij-bouwen (kast met slot ofzo) voor je spullen?
Verder zou ik tegels leggen voor de stal (of heeeel veel zand laten storten), je kunt de paarden dan in elk geval op een droog/schoon stuk voeren in de winter. Misschien kun je daar ook een draad om spannen zodat je ze evt. alleen in de stal + die uitloop kunt laten staan, zoniet laat je het poortje gewoon open.
Is er een goede omheining? Is er een schrikdraadapparaat?
Ook misschien handig om eea op papier te zetten als zijnde huurovereenkomst, zodat jullie niet opeens op straat kunnen komen te staan en alles goed afgesproken is zodat je nergens onenigheid over krijgt?
ccathalijne schreef:Je zou het hooi onder het zeil kunnen doen, maar dat is wel een precies gedoe en er is kans dat het toch nat wordt. Je hooi/kuilvoer in plastic verpakt kopen, dat is misschien wat makkelijker. Verder zou ik oppassen met paarden die langs de weg staan. Die van ons zouden ook best 24/7 buiten kunnen maar we doen het niet omdat we bang zijn dat er iemand in het weiland gaat oid, je hoort van die nare verhalen van het afknippen van staarten ed. En bij ons ligt de wei ook haast aan het huis.

) op een enorm stuk land midden in een natuurgebied. Mest scheppen, ja, zou ik best willen (al hoewel?
), maar is niet te doen op dat enorme stuk.
(250 euro per máánd).