ivm dat ik op dit moment 2 lespony's heb, en hier financieel afhaneklijk ben, is het soms erg "eng"als er eentje ziek word. moet dan alle lessen verschuiven/komen op 1 pony neer.
vooral nu de ene pony de 20 voorbij is en de komende jaren problemen gaat krijgen ( minder actief, gezondheid, etc) heb ik een tijd geleden al besloten dat er wat bijmoest.
gewoon ter opvanging en als speelmaatje voor mijn kudde(tje
)nu heb ik thuis 3 ruime stallen, 2 van ruim 3 bij 3 meter, en eentje van 3.5 bij 3.5 ongeveer. ( alle stallen staat wat in, geen ruimte voor extra stal)
de keuze lag eigenlijk bij een mooie brede Shetlander, en die dan gezellig bij een van de 3 dieren in de stal erbij. zie dit vaak en weet eigenlijk zeker dat dit bij mijn paarden moet kunnen qua gedrag.
maaaaaaaaaar... nu kreeg ik via via een aanbod voor een onwijs lieve kleine Welsh pony van 1m10/1m15 hoog. voldoet helemaal aan mijn eisen verder.
maar ja.. een klein shetje van een meter.. of een pony van pak hem beet 1m15... das wel een verschil in de stal

zou dit passen in de stal? en dan vooral: dat ze allebei elkaar niet in zwaar gevaar brengen omdat een Welsh meer ruimte nodig heeft en ze nog wel moeten kunnen bewegen?
qua stalling, ze staan er alleen s'nachts in, en staan gewoon van 7 uur sóchtends tot minimaal 7 uur sávonds buiten ( 365 dagen per jaar)
gaat mij echt puur of dit zou passen en eerlijk is tegenover mijn huidige paarden.
keuze stallen:
in de 3X3 met een arabier C pony ( hier ligt onze grootste voorkeur bij omdat we vermoeden dat zij de minste ruimte zal verbruiken samen)
in de 3.5X3.5 stal met een slanke Tinkermerrie van 1m56 hoog. ( qua karakter de betere match, maar Tinker is wel bewegelijk in de stal)
zijn er mensen die ervaringen hebben met meerdere pony's op stal zoals ik het beschrijf?
ik weet dat er veel mensen zijn die het doen,maar ivm dat het hier wel gaat om een lange termijn huisvesting ( lees: peerd zal hier tot de dood blijven) wil ik wel een reeele oplossing natuurlijk.
hoofdvraag ligt dus vooral op het: gaat dit samen en zijn er ervaringen van mensen die 2 dieren in een stal hebben staan.
het ideale plaatjesverhaal is leuk en aardig, maar in de praktijk nu eenmal zelden haalbaar

en kleine noot: ik ben geen pennymeiske die groentesoep voert aan d'r pony's en ze op d'r balkon pleurt
ruimte is inprincipe aanwezig, ook zeer veel weide, en qua kosten prima draagbaar,maar gewoonweg geen mogelijkheid tot bijbouwen stalling. 

Vaker uitmesten? Wij mesten sowieso al iedere dag uit. Er liggen alleen wat meer drollen en je moet wat vaker/meer krul of stro gebruiken maar van vaker uitmesten is geen sprake.