Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
russel schreef:Als je een paard hebt dat zo graag wil, is het gevaarlijk om met de neus naar de wei te staan, ze kunnen je meesleuren, of ze gaan met touw en al, of ze rent meteen weg met een bok naar achteren en kan ze jouw raken.
Altijd omdraaien met elk paard, is wel zo veilig.
deezjebeezje schreef:altijd omdraaien, het paard met zn neus jouw richting oplaten kijken.
dan pas loslaten.
veiligheid voor alles! prima dat t paard jolig is maar niet ten koste van jou botjes lijkt me....

A_mieke schreef:of duidelijke afspraken maken; als jij netjes blijft staan, krijg je een lekker stukje wortel. Lijkt me beter dan kettingen en meppen.

Adil18 schreef:A_mieke schreef:of duidelijke afspraken maken; als jij netjes blijft staan, krijg je een lekker stukje wortel. Lijkt me beter dan kettingen en meppen.
Beter dan meppen/hengstenketting inderdaad, maar blijft omkoperij. Uiteindelijk zal het paard het voor het stukje wortel doen en niet om het feit dat jij (leider) het van hem vraagt....Maar dat is mijn idee...
Jammer dan, dat getuigt namelijk van geen respect van het paard voor de baas en dan is er zeker wat mis met het grondwerk en de verhoudingen.
heel simpel gezegd, maar zo werkt het wel. het blijven dieren, dus je moet ALTIJD opletten