in maart heb ik een driejarige paardje gekocht. Was niet in beste conditie.
Eerste wat ik heb gedaan is dierenarts er bij en een tandarts. Door een wisselprobleem kon het paardje slecht eten, maar na de behandeling was dit opgelost.
De DA stelde verder niets ernstig vast bij het paard op afbreuk van de spieren na, paard heeft geen vet om te verbranden meer (te mager) en het lichaam begint dan de eigen spieren "op te eten"
Op DA advies eerste 3 weken voeding voor drachtige en zogende merries gevoerd, voor extra eiwitten daarna overgestapt op basisbrokken (ook DA advies)
In eerste instantie begon het paard heel goed aan te komen, maar nu, inplaats van dat hij (nog) dikker word begint hij ineens heel erg de hoogte in gaan, ik denk dat zijn kont nu ong. 10 cm hoger staat dan zijn schoft, terwijl hij in maart nog gelijk stond.
Is het normaal dat een paard wat te mager is maar nu weer goed kan eten ineens zo hard gaat groeien?? want 10 cm vanaf maart is echt veel (vind ik) het ziet er ook niet uit
En kan dit kwaad dat hij nog te mager is maar zo hard groeit? Van de week komt DA nog voor andere paardje te enten dus zal hem gelijk even laten kijken naar hem, maar vroeg me af wat jullie er van denken.
Hij krijgt te eten:
onbeperkt ruwvoer
& tweemaal daags 1 gele schep brok en bietenpulp

dat hebben veel arabieren(mijne ook
), een echte arbierenkwaaltje.
het enige wat je merkt is dat ze wat moeite hebben met actief lopen, meer niet