Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
KarenDekker schreef:Ik heb zelf ook niet zoveel land, dus ik haal alle mest dagelijks weg. Ik gooi het op een hoop en verstrooi een deel daarvan na een jaar weer over het land. De rest wordt opgehaald door mensen met een tuintje. Als je de mest laat leggen en er gras overheen groeit eten de paarden dat gras niet meer op en moet je het gaan maaien.
lauwtjuhh schreef:hoe doen de grotere pensionstallen/maneges/fokkerijen dit dan?
die hebben meerdere paarden op de weide(s) staan en dus veel meer mest. dan sta je der echt aan vast.
DubbelDun schreef:lauwtjuhh schreef:hoe doen de grotere pensionstallen/maneges/fokkerijen dit dan?
die hebben meerdere paarden op de weide(s) staan en dus veel meer mest. dan sta je der echt aan vast.
Die hebben óf meer wei en verweiden dus regelmatig, waarbij de oude wei rust krijgt na gesleept te zijn.
Verder moet een land na 5 jaar ongeveer opnieuw geploegd en ingezaaid worden om te voorkomen dat het onkruid de overhand krijgt en er voor de paarden voldoende eetbaar gras blijft staan.
Bij een kleiner oppervlak is het regelmatig weghalen de beste oplossing.

DubbelDun schreef:Verder moet een land na 5 jaar ongeveer opnieuw geploegd en ingezaaid worden om te voorkomen dat het onkruid de overhand krijgt en er voor de paarden voldoende eetbaar gras blijft staan.
.