ik heb een probleempje met de weidegang.
heb dus mn eigen stallen waarvan ik er 1 verhuur. staan nu dus 2 paarden. tot vorig jaar stond mn eigen pony er altijd bij en mn pony en paard konden gewoon bij elkaar staan dus gingen in de zomer de wei op en heb 2 stukken wei en werk met strookbegrazing aangezien mn paard al snel dik wordt.
door het overleiden van mn pony heeft een vriendin haar paardje bij mij gestalt.
paardje staat al een half jaar bij mij.
grootste probleem is dus dat ze niet bij elkaar kunnen.
ben al maanden aan het proberen. pony van vriendin is ook gecastreerd(is nu 2)
maar het lukt dus niet. ze staan nu allebei op een zandstuk met draad ertussen dus kenne elkaar zien en over het draad aanraken.
maar los samen gaat dus niet.
nu is vandaag die van mij ook de wei opgegaan maar aangezien ik maar 2 weides heb en dus aan strookbegrazing moet doen. wordt nu 1 wei kaalgegeten en daarna gaat hij over naar de andere wei. zodat de 1ste wei weer kan opkomen. op deze manier heeft de pony dus geen mogelijkheid om op het gras te gaan. laat ik hem op de andere wei zit ik straks voor mn eigen paard zonder gras.
kortom erg ingewikkeld. wie heeft er een ideetje dat de pony toch ook de wei op kan maar ik toch genoeg gras blijf behouden.
ik kan ze niet afwisselen aangezien ze allebei hun eigen zandstuk hebben(en de opening van de wei eraan grenst)
en ook omdat ik werk.
Laatst bijgewerkt door Judje op 22-04-09 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.