eigenaresse ging verhuizen/zwanger was moesten hun maar op de manege gaan passen, een grote taak voor zulke meiden vinden meerder mensen. Zij bepalen dus de regels, maar dat gaat gewoon niet want dat wordt een chaos. Kinderen van de manege worden als maar brutaler en er wordt niets van gezegd. Dus wij zijn het eigenlijk meer dan zat.
Nu zijn we naar twee andere stallen wezen kijken maar ik kan er nog niet goed uitkomen. Op de huidige stal hebben we een buitenbak, stapmolen, binnenbak en in de zomer hele dag weidegang, dat is natuurlijk wel weer een grote plus. Op stal 1 (zo zal ik hem maar even noemen) hebben we een binnenbak, buitenbak met goede bodem zodat die het hele jaar door droog is, dat is de bak van mijn huidige stal niet. Een stapmolen, goede gedraineerde longeerbak, springweide en ze zetten de ponys/paarden in de paddocks/wei/stapmolen als je dat opschrijft op het bord. Ideaal dus, klein minpunt is dat het er erg druk is met de lessen en er zijn veel wedstrijden. Ook is het allemaal wat op elkaar, maar de stallen zijn goed geïsoleerd en het is allemaal heel netjes! De mensen zijn ook heel vriendelijk, iets wat op mijn huidige stal ook een groot struikelpunt is. Stal 2 is helemaal nieuw, staan veel jonge paarden maar die worden niet gereden of overdag als wij er niet zijn. Ze beschikken over een geweldige binnenbaan 30x80 met een geweldige bodem. Overdekte longeerbak en ze hebben 2 poetsplaatsen met warm en koud water en nog 2 poetsplaatsen zonder water maar dat is niet erg! Ze hebben ook erg grote weiden waar veel paarden in kunnen en deze mensen zijn heel vrij. Het is er erg rustig en er zijn nog veel dingen in aanbouw. Dit lijkt mij de ideale stal, de stallen heel ruim en licht!
Mijn huidige stal is €250 (x2) voor een paardenstal maar we hebben twee epony's maar die gaan gewoon in een paardenstal. Stal 1 is €210 (x2) en stal 2 is €225 (x2) dus we zijn bij allebei goedkoper uit met meer faciliteiten, wat zouden jullie doen?
Alvast bedankt
Daar mogen ze toch ook naar buiten?
Geen twijfel mogelijk! Ben wel benieuwd naar meer foto's van die stal