Nieuwe stal, welke zouden jullie kiezen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Noeni

Nieuwe stal, welke zouden jullie kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 12:12

Ik ben sinds kort samen met mijn ouders en zusje opzoek naar een nieuwe stal. Wij stonden op een stal vijf minuten van ons huis, ideaal! Op het begin was het allemaal nog koek en ei en alles verliep soepeltjes. We konden op fijne tijden rijden en we hadden eigenlijk weinig last van de manege lessen en vooral de kinderen. Alleen nu staan we er ongeveer twee jaar en het begint steeds vaker voor te komen dat er allerlei problemen zijn. Buiten zijn de baklampen kapot dus we konden 's avonds niet buiten rijden met lekker weer. (geen regen e.d.) De weiden waren toen wij kwamen ook in orde maar er gaat steeds meer aan mankeren, omgevallen weidepalen, pony's die daardoor ontsnappen, het wordt ons allemaal een beetje te gevaarlijk. De poetsplaats is zo goed als kapot. Lampen en vastzethaak zijn kapot. Warm water is alleen op bijbetaling verkrijgbaar en dat is best veel per minuut, helaas. Daardoor kan ik in de winter de staart niet wassen want met koud water vind ik niet echt, maargoed dat is een klein puntje. Ze hebben een vaste stagaire en een vaste stalhulp zegmaar. Beide zijn nog niet volwassen (16/17) maar omdat de
eigenaresse ging verhuizen/zwanger was moesten hun maar op de manege gaan passen, een grote taak voor zulke meiden vinden meerder mensen. Zij bepalen dus de regels, maar dat gaat gewoon niet want dat wordt een chaos. Kinderen van de manege worden als maar brutaler en er wordt niets van gezegd. Dus wij zijn het eigenlijk meer dan zat.

Nu zijn we naar twee andere stallen wezen kijken maar ik kan er nog niet goed uitkomen. Op de huidige stal hebben we een buitenbak, stapmolen, binnenbak en in de zomer hele dag weidegang, dat is natuurlijk wel weer een grote plus. Op stal 1 (zo zal ik hem maar even noemen) hebben we een binnenbak, buitenbak met goede bodem zodat die het hele jaar door droog is, dat is de bak van mijn huidige stal niet. Een stapmolen, goede gedraineerde longeerbak, springweide en ze zetten de ponys/paarden in de paddocks/wei/stapmolen als je dat opschrijft op het bord. Ideaal dus, klein minpunt is dat het er erg druk is met de lessen en er zijn veel wedstrijden. Ook is het allemaal wat op elkaar, maar de stallen zijn goed geïsoleerd en het is allemaal heel netjes! De mensen zijn ook heel vriendelijk, iets wat op mijn huidige stal ook een groot struikelpunt is. Stal 2 is helemaal nieuw, staan veel jonge paarden maar die worden niet gereden of overdag als wij er niet zijn. Ze beschikken over een geweldige binnenbaan 30x80 met een geweldige bodem. Overdekte longeerbak en ze hebben 2 poetsplaatsen met warm en koud water en nog 2 poetsplaatsen zonder water maar dat is niet erg! Ze hebben ook erg grote weiden waar veel paarden in kunnen en deze mensen zijn heel vrij. Het is er erg rustig en er zijn nog veel dingen in aanbouw. Dit lijkt mij de ideale stal, de stallen heel ruim en licht!

Mijn huidige stal is €250 (x2) voor een paardenstal maar we hebben twee epony's maar die gaan gewoon in een paardenstal. Stal 1 is €210 (x2) en stal 2 is €225 (x2) dus we zijn bij allebei goedkoper uit met meer faciliteiten, wat zouden jullie doen?

Alvast bedankt :o

Hananas

Re: Nieuwe stal, welke zouden jullie kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 12:16

ik zou stal 2 kiezen. bij slecht weer kan je nog altijd longeren. Het is er ook rustiger. Mag je paard er de hele dag buiten?

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 12:20

Ik zal kiezen voor stal 1. De reden voor deze keuze is omdat de paarden in de paddock/wei/stapmolen mogen en dat is voor het paard natuurlijk het beste als ze zo weinig mogelijk in de stal komen(vind ik dan)

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 12:20

Stal 1 is wel een nadeel, er zijn zoveel lessen dat je amper binnen kan rijden, dus ook niet met slecht weer. en in de buitenbak is vaak priveles. Op stal 2 mag ik ze buiten zetten zo lang en wanneer ik wil.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 12:23

ik zou stal 2 kiezen :j

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 12:24

Oh Ehm nee dan zou ik idd ook op stal 2 gaan staan als ze zolang als je wilt buiten mogen staan. Mag dit oook als jij er zelf niet bij bent?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 12:29

Als ze bij stal 2 zo vaak en zo lang naar buiten mogen als jij zelf wil, dan zou ik daar direct voor gaan!!!

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 13:25

Ik zou ook voor stal 2 gaan!!

ccathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 13:30

Ik zou ook voor stal 2 gaan. Maar je moet denk ik vooral zelf langs geweest zijn om de sfeer meegemaakt te hebben en de mensen ontmoet te hebben. De hele dag weidegang en niet heel veel drukte vind ik dan toch dé pré voor stal nummer 2. En dat rijmt ook nog eens.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 15:13

als je paard op stal 2 ook gewoon naar buiten kan over dag zou ik voor stal 2 kiezen. het is er rustiger als stal 1 en je kan vanwege de grote binnebak en longeerbak met slecht weer toch lekker met je paard aan de gang.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 17:04

ik zou voor stal 2 kiezen, alleen maar pluspunten.

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 17:06

Ik zou voor de stal 2 kiezen.

Je kunt altijd rijden en bij de stal 1 wordt het dus lastig. Ik zou juist willen rijden als ik op de stal ben en als ik hierdoor maar 2 keer in de week kan rijden, dan zou ik wel erg van balen. Maar het is niet duidelijk bij de stal 2 of je paarden voor heel jaar door buiten kan staan.

IneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 17:08

Ook ik zou voor stal 2 kiezen..
Klinkt heel goed vind ik zelf !

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 18:27

Ik heb zo met mijn ouders overlegd. Het wordt dus stal 2, daar sta ik dan samen met mijn zusje en nog 3 andere pensiongasten. De bak is enorm, echt geweldig! Alles is nieuw dus in superstaat!

De binnenbak van stal 2:
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 73-710.jpg

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:27

Stal 2, 1 is wel; leuk volgens mij alleen beetje druk dan :O

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 08:34

stal 2 :) Daar mogen ze toch ook naar buiten?

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 17:33

Stal 1 komen ze ook buiten! alleen daar is het nu net zoals op mijn huidige stal. Op stal 2 hebben we heel veel vrijheid qua weidegang. Veel wei en die man heeft alles zelf op stal staan dus genoeg mogelijkheid voor ons om ze lekker de hele dag op het land te zetten.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:31

Stal 2 zou ik voor kiezen, die drute is iets waar je je waarschijnlijk weer aan gaat ergeren op den duur.

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 22:42

Stal 2, absoluut. :j

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 13:30

stal 2 :D Geen twijfel mogelijk! Ben wel benieuwd naar meer foto's van die stal :D

lvdbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 13:48

Stal 2, zeker weten! Suc6!

roucha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 18:27

ik zal ook voor stal 2 kiezen

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 18:33

ik zal ook voor stal 2 kiezen

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 18:41

Ik zou ook voor stal 2 gaan, goede beslissing

Yinthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 18:45

Ik zou ook voor stal 2 kiezen, zoals je zelf zegt, een ideale stal :j