ponys houden in kas

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AH_scim

ponys houden in kas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 16:54

Ik weet niet zo goed waar dit hoort, kan het verplaatst worden als het fout is?

Elke dag wanneer ik richting mijn ponys ga, kom ik langs een kas waar een aantal ponys in staan. Ik denk een stuk of 15. Shetlanders en een paar fell ponys. Die meneer heeft ook meerdere ponys waar hij mee ment en een paar hengsten. Deze staan wel gewoon in een stal.

Mijn vraag is dan: Mogen deze ponys gewoon de hele zomer in een kas gehouden worden? Het is altijd zo verschrikkelijk warm in kassen met dit weer.. Ik weet niet precies of ze naar buiten kunnen. Ik denk van niet want er staat nooit 1 pony vanuit de kas buiten.

Lieffiefi

Re: ponys houden in kas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 16:55

Dat lijkt me idd echt veel te warm!

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 17:00

onze stallen zijn ook in de kas en wij hebben dan ook in de kas binnenpaddocks :) ideaal voor de herfst en winter maar idd word het al snel erg warm, nou ligt het er wel aan of er gekrijt is op het dak, wat bij ons niet het geval is.. wij hebben ze dan ook met deze temperaturen al lekker op de wei, en zomers is het echt niet uit te houden voor ze in de kas :n dan staan ze 24/7 op de wei.
maar staan ze er zomers ook in dan? of heeft hij ze dan wel buiten?

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 10:44

Voor zover is weet is die niet gekrijt.
Ze lopen zomers soms buiten, maar nooit allemaal tegelijk.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 12:17

OWWWW ideaal binnenpaddocks!!

maar lijkt me inderdaad erg warm verder!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:25

wat apart, nog nooit van gehoord :) `s winters lijkt me ideaal.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 17:59

als ze felle zon erop staat in de zomer is het wel te warm!

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 18:01

Ken meisje die d'r paarden s'winters en zomers in een paddock in de kas hebben, het is er echt stikstikstik heet.

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 18:25

zomers is het echt niet te doen idd. dan moeten ze echt naar buiten, het word gewoon snel benauwd in een kas en er komt door het lucht (ramen in het dak) maar een minimaal zuchtje wind binnen.

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 18:32

En dit mag wel gewoon in de zomer?

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 18:33

Het is echt vreselijk. Of het mag geen idee. Ik ben er iig fel op tegen.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 18:59

buiten het feit dat een kas in de zomermaanden wel erg warm kan worden heb ik in 1990 in een kas gestaan tijdens de januari en februari stormen en dan wil je echt je paarden daar niet hebben staan. In die januari storm vlogen de glazen ruiten om je oren en tijdens de februari storm waaide de gehele kas weg. Nee echt mijn paarden komen zelfs niet in de buurt van een kas te staan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 19:04

AH_scim schreef:
Ik denk van niet want er staat nooit 1 pony vanuit de kas buiten.

AH_scim schreef:

Zit je 24 uur per dag langs die kas of?

Sorry, maar ik vind het niet helemaal fair tegenover de eigenaar dat je een bericht opend terwijl je niet weet van hoe of wat.

Als je écht denkt dat het niet kan bel je de DB. Hier speculeren over wat er wel of niet gebeurt is mijn inziens compleet nutteloos. Daarbij kan de eigenaar er nog een slechte naam door krijgen terwijl er wellicht helemaal niks aan de hand is

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 19:38

stef schreef:
AH_scim schreef:
Ik denk van niet want er staat nooit 1 pony vanuit de kas buiten.

AH_scim schreef:

Zit je 24 uur per dag langs die kas of?

Sorry, maar ik vind het niet helemaal fair tegenover de eigenaar dat je een bericht opend terwijl je niet weet van hoe of wat.

Als je écht denkt dat het niet kan bel je de DB. Hier speculeren over wat er wel of niet gebeurt is mijn inziens compleet nutteloos. Daarbij kan de eigenaar er nog een slechte naam door krijgen terwijl er wellicht helemaal niks aan de hand is

Ik sta er nog niet lang met mijn ponys dus nee, ik weet niet alles.
Ik vertel hier wat ik tot nu toe weet en hoor van mijn vriendin.
Ik heb ze nog nooit buiten zien staan met dit weer van deze weken. Mijn vriendin zegt dat ze zomers wel buiten staan maar niet tegelijk.

Mijn vraag hier is of het wel mag om ponys zomers in een kas te houden. Deze vraag komt doordat ik dit zie als ik naar die van mij rijd. Verder niks tegen die eigenaar, want ik gelof absoluut niet dat hij slecht is tegen zijn paarden. Ik stel alleen een vraag over de manier van houden van deze ponys.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 19:49

nee, maar ik weet hoe het op bokt gaat. De eigenaar zal al snel afgescheept worden als iemand die 24/7 zn paarden binnen houdt en nog in een kas ook....

Verder weet je het niet. Misschien staan ze wel regelmatig buiten, alleen toevallig net niet als jij of je vriendin er langs komt.

Anyway, mijn pony heeft (jaaaaaaren geleden) in een kas gestaan, in de winter welliswaar.
Vond het heerlijk, veel minder geklooi met dekens ;)

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 20:14

Zoals Stef al zegt, op bokt wordt meteen veelal negatief gereageerd. Maar je kunt een kas wel koel houden, hebben thuis ook kassen (weliswaar voor bloemen en niet om paarden in te stallen ;-) ) en met de juiste maatregelen kun je de temperatuur redelijk regelen.

Maar goed, ken de situatie niet, maar hoeft dus niet verkeerd te zijn.

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 20:19

stef schreef:
nee, maar ik weet hoe het op bokt gaat. De eigenaar zal al snel afgescheept worden als iemand die 24/7 zn paarden binnen houdt en nog in een kas ook....

Verder weet je het niet. Misschien staan ze wel regelmatig buiten, alleen toevallig net niet als jij of je vriendin er langs komt.

Anyway, mijn pony heeft (jaaaaaaren geleden) in een kas gestaan, in de winter welliswaar.
Vond het heerlijk, veel minder geklooi met dekens ;)

Het is dus niet verboden?
Het klopt iid dat ik niet weet of ze buiten komen, dit is wat ik tot nu toe heb gezien en daar is mijn vraag over.

Verder mag het topic wel op slot aangezien dat alleen mijn vraag was en niet om die eigenaar's naam slecht te maken. :)

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 21:47

friesiszwart schreef:
buiten het feit dat een kas in de zomermaanden wel erg warm kan worden heb ik in 1990 in een kas gestaan tijdens de januari en februari stormen en dan wil je echt je paarden daar niet hebben staan. In die januari storm vlogen de glazen ruiten om je oren en tijdens de februari storm waaide de gehele kas weg. Nee echt mijn paarden komen zelfs niet in de buurt van een kas te staan.

dat hoeft helemaal niet hoor, als je de juiste voorzorgsmaatregelen neemt kan er weinig misgaan.. er zitten bijv stormramen in de kappen bij de gevel, en er bestaat zo iest als veiligheidsgaas wat bij ons boven de boxen gespannen is.

@ts dit is zeker niet verboden nee ik denk dat er wel ergere dingen zijn voor paarden dan een warme kas, de temperatuur word wel hoog maar niet zo warm dat ze het loodje zouden leggen oid :n nogmaals ik vind niet dat je ze er zomers in moet houden..

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 22:23

hmm lekker natuurlijk :+ zie het nut er dan ook niet van in, zijn geen kasplantjes... Swinters en zomers in de lekkere buitenlucht is toch wel het beste lijkt mij

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 22:26

Jantine_ schreef:
Ken meisje die d'r paarden s'winters en zomers in een paddock in de kas hebben, het is er echt stikstikstik heet.

Heb je met de DB gebeld? ;(

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 22:28

Heb een verzorgpaard gehad bij een stal waar er ook heel veel pony's in kassen stonden..
Vond het echt helemaal niks, veelste warm in de zomer.
Arme beesten.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 22:41

Paarden in kassen.... Ogen rollen er nu bijna uit... Met dat glas en die warmte......mag hopen dat er wel hele goede maatregelen worden genomen als je paard daar houdt..
Ik vind not-done, nog niet voor een uurtje, levensgevaarlijk imo. Maar goed, overtuig me als je anders denkt!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 09:13

celticpony: heb je er ervaring mee?
En er is natuurlijk wel een verschil of ze er in de zomer of de winter in staan, en ook wat voor soort kas.

Ik heb zelf ooit in een rozenkwekerij gewerkt, daar hadden ze een elektrische zonwering en een of ander beluchtings systeem (heb er geen verstand van ;) ) dit zorgde er voor ons werknemers iig voor dat de temperatuur niet ál te gek werd

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 11:44

@celticopony, ik denk er anders over, het kan gevaarlijk zijn, maar als je de juiste voorzorgsmaatregelen neemt is het niet gevaarlijk.. kom maar eens kijken als je me niet gelooft..

het is idd mogelijk dmv lucht scherming en krijt ervoor te zorgen dat het niet te heet word, maar het word toch wel aardig warm.. daarom staan die van mij lekker buiten vanaf het voorjaar

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:58

Als de kas gekalkt is, valt het met de hitte echt wel mee. (als het glas dus wit is gemaakt, waardoor de zon niet fel naar binnen kan schijnen). Ken meerdere plekken waar de paarden gewoon in de kas staan, en die komen echt niks tekort hoor, ook geen frisse lucht :)