Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Kodyy schreef:Wij willen binnenkort waarschijnlijk de paarden
bij huis gaan zetten. (we hebben 2 paarden)
Ik heb dus even berekend hoe groot dan alles zou kunnen
worden dus had ik even een vraag hoe groot is het dan bij jullie
en vinden jullie die maten te klein?
Maten:
Bak: 20 x 35
Wei: 20 x 5 (Dat is in het begin, als alles is verbouwd willen we er nog 1 ha bij kopen)
stallen: 3 x 3 ongeveer.
Dani62 schreef:Als je de paarden toch bij huis hebt; waarom geen inloop- of schuilstal?
Kodyy schreef:Wij willen binnenkort waarschijnlijk de paarden
bij huis gaan zetten. (we hebben 2 paarden)
Ik heb dus even berekend hoe groot dan alles zou kunnen
worden dus had ik even een vraag hoe groot is het dan bij jullie
en vinden jullie die maten te klein?
Maten:
Bak: 20 x 35
Wei: 20 x 5 (Dat is in het begin, als alles is verbouwd willen we er nog 1 ha bij kopen)
stallen: 3 x 3 ongeveer.
. (Nu niet meer, want de schuur is afgebroken, maar daarvoor in de plaats hebben ze nu dus weer meer wei.)
Susy_Q schreef:onzin.. de stal moet een droog en schoon onderkomen zijn waar je paard kan vertoeven met rotweer of s'avonds een lekker dutje kan doen. Mijn stallen zijn 2.75 x 3 m maar mijn beessies staan overdag altijd buiten en gaan s'avonds naar binnen. En s'morgensvroeg weer na buiten. en ze zijn zielsgelukkig met hun stalletjes anders zouden ze er niet vrijwillig in wandelen. hebben een hectare grond en een rijbak van 25 x 40 meter. het gaat hier om 3,5 paard (1 in verwachting)

Kodyy schreef:Okee bedankt voor alle reactie's.
We hebben 1 pony van 1,55 ongeveer en een paard van 1,68 denk ik. de stallen kunnen dan idd wel wat groter als het dan x de stokmaat moet zijn. we zitten dan te denken aan 3,5 x 3,5 we moeten het toch zelf bouwen dus dat maakt verder niet uit.
De bak laten we dan zo. de weide is idd erg klein dus we kijken of we dan meteen 1 ha erbijkunnen kopen en anders eerst in de bak en afentoe als we thuis zijn even in de wei. Een loopstal is niet mogelijk door de indeling.