spatter schreef:ik ga met dolor mee
ik heb nu ook een bijna 3 jarige die het té prive vindt maar langzaam aan wend hij wel
bij mijn oudere paard heeft het ook even geduurd maar nu vindt hij het heerlijk en laat hem vaak met poetsen al hangen
degene die vindt dat je dat niet moet schoonmaken is echt niet wijs
het scheelt heel erg per paard hoe vies het daar binnen wordt, maar gaat het ontsteken ben je daar echt niet blij mee(en je paard nog minder)vaak kun je het zien met plassen of het nodig is
of je ziet het en dan kun je zien hoe vies het is
schacht een paard niet uit dan kun je zeker weten dat het vies is daar binnen
dan hebben ze er ook last van en het lastige is dan, dat je er moeilijker bij komt omdat het zo gevoelig/pijnlijk is
ook een paard wat snel zweet zal sneller een vieze schacht hebben
oh, kwa schoon maken doe ik altijd wat olie op mijn handen en glij zo iets gemakkelijker naar binnen
kun je ook velletjes wat makkelijker los weken, nooit trekken aan een velletje wat vast niet(auwie)
ook heb je speciaal spul om de koker schoon te maken
verder
als een ruin echt de boel intrekt ben je een halve onder arm kwijt voordat je bovenin bent
vergeet vooral het boontje niet te verwijderen
dat is een hard wit rond stukje(ophoping van talgvet) wat vast gaat zitten precies aan de ingang van de penis en voorkomt dat je paard normaal kan plassen
Heb je helemaal gelijk in ik had een paard waarbij het ontstoken was, nou dat was geen pretje het stonk en ik moest het 2x p. dag schoonmaken etc.