Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Mjay schreef:in ontworm middelen zit geen antibiotica....
wormen kunnen een groot gevaar voor je paard opleveren dus waarom ga je wachten totdat er uit het mest onderzoek komt dat je paard al wormen heeft eer je gaat behandelen ik voorkom liever zo voorkom je ook de resistentie voor de wormmiddelen, mest onderzoek geeft zoiezo niet altijd 100% worm vrij aan je zou daarvoor misschien beter een bloedonderzoek kunnen laten doen aangezien je niet altijd de cystes en eieren kan vinden in de mest
geerke schreef:als je gewoon verschillende werkzame stoffen gebruikt is de kans op resistentie klein.
resistentie krijg je als je het hele jaar ,jaar na jaar de zelfde werkzame stof gebruikt....
geerke schreef:maakt de nationaliteit van een worm wat uit dan?
je vraagt mij waar ik het vandaan heb....ik geef je 1 van de heel veel linken die er zijn .....en vervolgens geld het niet omdat dit over amerikaanse wormen gaat?
Wist je dat nederland hopeloos achter loopt op allerlei medische gebieden?
Niet alleen voor mensen maar ook voor dieren....
weet dat het raar klinkt...
Het gaat prima zo, ze hebben een verhard deel met mengpuin, en hierdoor blijven hun hoeven lekker kort. Dus ze moeten niet zo vaak bekapt worden, af en toe wel een beetje bijraspen.