Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

.
opisop_shop schreef:Ik dacht ook aan een trailerlijn met aan beide kanten paniekhaken?
petitparis schreef:ik bind zelden mijn paard vastmet een knoop, die blijft zo ook staan en altijd die ene keer dat ik haar toch vastbind gebeurd er iets waardoor ze in paniek alles over trekt.
Maar als je het uiteinde van het touw door de lus haalt bij een paardenknoop dan kan het paard dit toch niet lostrekken? Misschien dat als hij er toch aan trekt je zelf het touw niet mer los krijgt
daffie1986 schreef:petitparis schreef:ik bind zelden mijn paard vastmet een knoop, die blijft zo ook staan en altijd die ene keer dat ik haar toch vastbind gebeurd er iets waardoor ze in paniek alles over trekt.
Maar als je het uiteinde van het touw door de lus haalt bij een paardenknoop dan kan het paard dit toch niet lostrekken? Misschien dat als hij er toch aan trekt je zelf het touw niet mer los krijgt
En als hij dan gaat hangen kun je hem ook niet meer lostrekken, dan hoef je dus ook geen paardenknoop te maken.
Annemuts schreef:Even uit pure nieuwsgierigheid/leergierigheid voor de mensen die hun paard niet vast zetten:
Hoe doen jullie dit wanneer je bijvoorbeeld de stal gaan uitmesten en je dus op een plek staat waar je paard jou niet ziet (en jij hem niet)? Blijft ie dan ook gewoon staan? Zo ja, dan zou ik graag weten hoe je dat aan kan leren, die van mij is namelijk zo nieuwsgierig dat ze dan al snel zal komen kijken wat ik ana het doen ben...
Stravero schreef:Met een dubbele paardenknoop of met het touw over z'n nek..