Is jou paard wel eens gekraakt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hoeveel keer moest de kraker komen?

1x
14 (30%)
2x
14 (30%)
3x
7 (15%)
4x
3 (6%)
5x
Geen stemmen
6x
Geen stemmen
meerdere keren.
8 (17%)

Totaal aantal stemmen: 46

JamieShanin

Is jou paard wel eens gekraakt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 18:08

hallo,
ik heb een vraag mijn haffie is gekraakt (vertel is straks meer over)
maar is jullie paard ook wel eens gekraak hoe waarneer waarom en door wie?
ik ben benieuwd hoeveel paarden/pony's dat hebben gehad enz.

ik heb dus een haffie liep prima erg leergierig niks aan de had tot een tijdj egeleden als weer niet meer in de rechter galop willen niet in buigen enz enz enz. ging raar met z'n hoofd trekken op de linker kant en iemand vertelde je moet de kraker laten komen! de kraker? ja zo'n osteopaat & fysiottherapeut daar waren we ook al naar op zoek maar alles werd gedaan met hamer en ja dan beschadig je meer dan dat je goed zet. en ze zei kijk ff op het bord er hang zo'n kaartje daar van. ik gong kijken hing er een kaarte van harleen sleebos meteen gebeld en ze deed niks met hamers aleen met drukpunten en masage ze kan ook vlak da na gelukkig want er was iemand uit gevallen. En het bleek dus dat hij ong 35cm lang ruggen wervels geblokkeerd en vast zaten in rijn rug bij zijn heup daardoor kon hij zijn heup niet meer kantelen zo zielig ! maar hij is op knappen heen gegaan en we kunnen weer stappen en drafen en met het galopperen moeten we nog even wachten maar je als het met mijn schatje maar weer goed komt en dat hij maar geen pijn meer heeft. !!!

ik hoop dat jullie ook jullie verhaal willen vertellen

vrgr ayla

WiskyBokjes

Re: Is jou paard wel eens gekraakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 18:32

Mijn paard is nog nooit gekraakt, ik merk ook niet aan hem dat hij last van zijn rug heeft.
Lijkt me wel eng als je dat hoort kraken.
Vond je paard het eng?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 18:35

Mijn pony is 1 keer gekraakt. Het was niet super nodig, maar ik merkte het wel super goed met rijden :)
Het is wel dat je je paard een weekje niets mag doen, niks verplichts, anders zit ie weer vast.
Mijne is gekraakt door de plaatstelijk osthyio, die ook de paarden op de manege kraakt.

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 18:59

ik hoorde het kraken echt maf om te horen de eerste keer schrok hij wel maar daarna ging het goed.

ja maijn paardje moest ook weer een weekje stilstaan en ja je merkt het echt met rijden.

bedankt voor jullie reacties.

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 19:06

Mijn paard is zo`n anderhalf jaar geleden gekraakt (ik heb trouwens niks horen kraken)
Ik meende dat hij toen een dik uur a anderhalf uur is bezig geweest.
Als je het paard voor en na de tijd zag lopen dan had ik gewoon een heel ander paard.
Wat een wereld van verschil zeg. Hij moest het idd een weekje rustig aan doen maar i.v.m mijn zwangerschap was dat geen probleem.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 19:08

Ik heb mijn pony nog nooit laten kraken, maar wat kost zo iets nou?
Groetjes

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 19:18

bij herleen sleebos heeft een site trouwens €65,- met benzine kosten enz. en dan is ze zo 1 uur tot 1 1/2 bezig en het hoeft vaak maar een keer bij haar en heel soms 2 x omdat zij osteopaat is en maseur is dan (is dat beter 9heb ik gehoort) maar de prijs valt dus nog mee. (ik heb trouwens niks horen kraken)zei claudia maar ik hoorde het ook niet duidelijk krrrrrr krak of zo nee heel zachtjes als je er dicht bij stond (weet niet zeker of dat het was hoor :$ haha) naja

vrgr a

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 19:41

Mijn paard is nog niet zo lang geleden gekraakt geweest omdat hij vast zat in zijn rug. Hij heeft inderdaad een weekje moeten stil staan maar daarna voelde ik wel een beetje verschil, hij spant zich namelijk altijd ontzettend op in zijn rug maar nu is het al een stuk beter :D.
Ik heb niets horen kraken maar ik zag zijn rug wel naar beneden komen als de osteo erop duwde en ook hoorde ik af en toe zacht gekreun alsof het wel deugt deed :+ eerst vond hij het ontzettend raar maar toen vond hij het best leuk :)

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 19:49

bij ons pakte zijn staart als handvat en zo boog ze hem in een boggie als of hij ging afweden en duwde zo alles weer goed en ja is zag hem ook ontspannen enz.

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 19:52

Bij mijn paard komt Steffi vd Laarse altijd, zij doet chiropractie, accupunctuur en homeopathie :) Geloof dat ze hem al iets van 3,5 jaar behandeld. Ze komt wanneer het nodig is, meestal ong om het half jaar. Ruim een jaar geleden bleek dat mijn paard artrose heeft, in die tijd daarna is ze vaker gekomen en heeft ze heel veel goed voor ons gedaan. DA had hem min of meer opgegeven maar Steffi heeft hem zo goed gekregen dat we nu nog lekkere buitenritten kunnen maken :) Ze is in oktober voor het laatst geweest, ze zei toen kijk maar of het tot maart goed gaat en dat gaat het nu nog steeds. Misschien dat ze nu weer ergens in mei komt ofzo, weet het nog niet.

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 20:04

wauw wat een verhaal zeg ik hoop voor je dat het snel nog veel beter zal gaan artrose is toch een zieke aan de gevwrichten? even goed niet fijn en moet hij ook iets van pijnstiller of medicijnen er tegen?

vrgr a

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 20:52

Artrose is gewrichtsslijtage, mijn paard heeft het in zijn bekken. Zijn achterhand gebruiken/onder de massa zetten (moet ie zijn bekken voor kantelen) doet hem pijn. Hij moet dus zo min mogelijk zijn achterhand gebruiken. Buiten rijden aan een langere teugel en dat hij zijn eigen tempo kan bepalen gaat goed. Hij liep bij mijn vader voor de wagen maar dat gaat niet meer. Hij krijgt glucosamine, dat zorgt dat de vloeistof tussen de gewrichten weer aangemaakt wordt, dat smeert het dus zeg maar een beetje van binnen. Verder krijgt hij van Steffi homeopathische middelen en staat hij 24/7 buiten wat hem ook zeker goed doet (kan hij bewegen wanneer hij wil, op stal worden ze met artrose snel stijf). Ik denk zelf dat het eigenlijk niet beter kan gaan dan dat het nu gaat. Naar omstandigheden gaat het nu namelijk heel goed met hem en hij zit lekker in zijn vel. Als we hem bijvoorbeeld weer voor de wagen willen zetten hebben we grote kans dat we alles weer verpesten dus dat doen we gewoon niet.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 21:21

Nee maar ik heb het wel eens gekeken toen ze hier op stal waren en ze de paarden aan het kraken waren.

Man soms hoorde je echt (KRAK!) :+

Nagaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 21:25

Ja mijn paard is bijna 2 jaar geleden gekraakt en hij is er nog kreupel van!
Dit is zeker niet zonder risico, zelfs bij iemand met een opleiding!

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 21:26

ik laat mijn paard ook altijd kraken 4 keer per jaar of zo als ik merk dat het nodig is dan laat ik haar kraken door harry hoevers en ik merk duidelijk verschil maar ik mag wel gewoon rijden veel grote voltes en veel recht uit een dag of 4 en dan mag ik weer gewoon rijden.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 21:28

kensha...dat was een osteophaat en zeker geen kraker! Die komen hier niet op stal!
Sandra van Leeuwen is hier inderdaad al een paar keer op stal geweest en niets dan lof over deze dame!
TS... een osteo of physio gebruiken normaal gesproken GEEN hamers!!!!!!!Dan heb jij de verkeerde getroffen die hun diploma gratis bij een pakje boter hebben gekregen denk ik!

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 21:28

Mijn merrie is voor dat ze beleerd is gekraakt.
Toen ik net begon met inrijden, ging het steeds goed mis. Toen meerdere dierenartsen erbij, maar die zeiden dat er niks aan de hand was. Toen toch eigenwijs geweest en een afspraak gemaakt in de kliniek Bodegraven.
Daar foto's gemaakt, en daar bleek dat haar wervel op een bepaald punt in een soort S-vorm zat. Toen snapte ik ook wat dat bultje op haar rug was, waarvan de DA's zeiden dat dat niks was.
Ik moest toen ruim een half jaar lang iedere 2weken langs komen en dan werd ze gekraakt.
De een moest haar staart in een bepaalde richting houden, de andere haar been en weer een ander haar hoofd. Dan werd er dus met een hamer flink op haar rug geslagen. Dat geluid en de eerste keer dat ik het zag, ik schrok me rot!
Daarna werd ze met een infrarood lamp gemasseerd, en kreeg ik oefeningen meer naar huis, om 2weken later weer terug te komen.
Na 6mnd mocht ik langzaam beginnen met inrijden, en nu is het gelukkig allemaal weer goed gekomen.

Aardenhout: Diploma bij een pakje boter vind ik overdreven! Zullen vast rotte appels tussen zitten, maar die heb je overal. Deze man was zeer gevraagd in weide omtrek, en heeft zeker zijn werk goed gedaan. Osteopaath wilde er niet eens aan beginnen.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 21:38

Ik had het over een osteo of physio...die een paard te lijf gingen met een hamer! Een kraker doet dat wel weet ik, vandaar dat die er bij mij niet in komt.

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 21:44

Aha, verkeerd begrepen ;). Ach ieder zijn eigen manier. Ik heb er erg veel baat gehad, waar de Osteo mij liet staan, van bekijk het maar.

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 07:19

maar met hamers is toch hardstikken slech je beschadigt meer dan dat je maakt toch??? de vrouw die bij ons langs kwam was herleen sleebos en die deed het met massage en druk punten zonder harmers!! aleen met haar handen ze pakte zijn staart en boog hem om haar heen dat was pijn loos en ze ging voelen en masseren en toen ze het gevonden dat duwde ze het terug en de eerste keer schrok hij er wel van... maar ff terug naar de hamers dat is toch zillig je gaat toch niet met een hamer op de rug van je paardslaan dat is toch niet goed?? ik heb er niet zo veel verstand van vandaar deze topic..

vrgr a

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 09:11

Ik vond het zielig dat er 2 osteo's waren die het niet eens wilde proberen. En wat moet je dan? Paard maar opgeven? Deze man wilde het wel doen, en zijn meerdere mensen met hele goede ervaringen met hem. Paard heeft een verdoving gekregen dus heeft er weinig van gemerkt. Bleef heel rustig staan. Dus wat er zielig aan is kan ik niet helemaal begrijpen. Misschien dat het een verschil is met 1wervel die niet helemaal goed zit, of een groot deel van de wervels wat bij mijn paard het geval was.
Maar ik ben blij dat ik het gedaan heb, en heb nooit meer terug gehoeven. Met rijden gaat het ook altijd nog prima. Het is ondertussen alweer bijna 5jr terug. Maar ik zeg ook ieder zijn eigen manier en mening. Alleen als ik weer zoiets zou hebben komt er bij mij geen osteo meer in maar ga ik toch echt weer naar deze man.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 09:15

Mijn paarden worden 2 keer per jaar behandeld door osteopaat/fysio.
De ene keer is alleen een massage nodig, de andere keer een osteopathie behandeling,
maar heb haar nog nooit met hamers in de weer gezien (zou ze ook nooit aan beginnen en
anders was het gelijk de laatste keer ook).

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 09:29

hoi , ik zoek eigelijk nog een goede osteopaat in de buurt van hoogeveen ( drenthe )....

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 09:31

Kijk even op www.icreo.nl daar staat er vast
wel eentje op die in jouw omgeving werkt :)

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 09:44

HorseChica schreef:
hoi , ik zoek eigelijk nog een goede osteopaat in de buurt van hoogeveen ( drenthe )....

Er zit één in Heiligerlee, Van Dijk. Deze hebben wij gehad.
Je hoort heel veel goede verhalen over hem.
Ik was er zelf alleen niet zo over te spreken. (paar keer kraken en rekken en strekken, en dan weer laten lopen.. OOOWH zie je het verschil (euhhh nee???) en het heeft uiteindelijk ook niet geholpen. Het paard bleek artrose te hebben. Hij was ook nog eens behoorlijk duur (ong 80 euro per keer en hij wilde sowieso een keer of 4 langskomen.., terwijl er gewoon echt geen vooruitgang in zat..)). Maar nogmaals, ik hoor ook heel veel goede verhalen over hem. Hij komt vast wel in Hoogeveen.