Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

kaatjeklasen schreef:ik ben vorige week op stal 2 geweest en iedereen die er stond zei dat de bodem altijd goed te rijden is, zag er toen ook niet nat of modderig uit
kaatjeklasen schreef:Ik ben op zoek naar goede stalling voor mijn paard. Ik heb twee dingen gevonden die me wel wat lijken, maar wel heel verschillend. Ik ben nu al zon 25 jaar een binnenbak gewend en ik vind het idee van geen binnenbak lastig hoor!Voor mijn 1.70 hoge 7 jarige artrosepaard is veel bewegen heel erg goed voor zijn benen. IK wil het beste voor mijn paardje!
welke stal zou je kiezen en waarom??
stal 1
265 euro in de maand all in
sportbrok aangepast aan activiteiten paard
14 km van huis vandaan
stal 4 x 4 in geklimatiseerde binnenstal
dichte stalwanden zicht op overbuurman
warm en koud water
alleen op eigen wei zomer in de nacht op de wei, winter van 8 tot 14.00
eigen instructie mag mee
eigen kast
3 vriendinnen staan daar
prachtige binnenbak van 30 X 80 met achterbergbodem
buitenbak
kantine
solarium
Stal 2
150 euro in de maand incl hooi en stro, zelf mesten
zelf voer halen, er wordt gevoerd
1,5 km van huis vandaan
stal 3 x 3 onder overkapping
traliebox
warm en koud water
alleen, met twee of met drie in een eigen wei wat je zelf wilt
eigen instructie mag mee
ik ken er niemand
eigen kast
buitenbak met goede zandbodem omgekeerde zandbodem (nog niet omheind) is nu 20 X 40 wordt 20 X 60
ik neig stal 1 minder te vinden omdat ik de weidegang wat beperkt vind. Ik vind 18 uur eenzame op sluiting best lang......Ik heb mijn paard het liefste zo veel mogelijk buiten, ( de box is echter wel heerlijk ruim) maar de binnenbak trekt wel. Die is echt super.
ik vind dit heel moeilijk, hoeveel uur op de wei is redelijk in verhouding tot de boxmaat.
Op huidige stalling staat ze in een halfhoge box in een kudde buiten op een grote wei en een binnenbak...
edit: heb ff gegoogled en klapzand is t niet wat er bij stal 2 is. de zandbodem is gewoon omgegooid