Ik heb even een snelle vraag, m'n paardje draagt een deken, maar is al wat aan het ruien, ze wil dus nu heel graag rollen enz.. Nu is het zo'n mooi weer, en ik zou haar wel eens even zonder deken in de paddock willen laten, maar zou het dan erg zijn als ze rolt? Het zand is vrij droog, dus ik kan het er wel afborstelen, maar het blijft altijd wel een beetje zitten in de vacht, zal dit gaan schuren als ik daarna terug haar deken opleg?
nee hoor, dat kan best!! Ga het zo zelf ook doen, wel daarna even goed poetsen. Heb er nog nooit geen problemen mee gehad en ze genieten er erg van! Veel plezier voor jullie
Kan prima, heb de mijne de hele winter door zo nu en dan eens laten rollen, daarna gewoon even goed de borstel er over halen, en hup, deken weer op Geen problemen mee gehad hier hoor!!
Die van mij laat ik ook altijd even zonder deken rollen, als hij nog nat is droog ik hem altijd eerst af met stro, daar wordt hij al een stuk droger van, dan borstel erover en klaar......
Ik zou het gewoon even lekker zijn eigen laten uitleven en daarna een goede poetsbeurt geven
Miraza
Geplaatst: 01-03-09 13:39
Het is juist goed om je paard even zonder deken te laten ravotten! Het zand zorgt ervoor dat alle beestje uit der vacht blijven... Wel moet je idd goed opassen dat het zand niet schuurt en dus na het rollen goed borstelen!
Kan makkelijk! Wel ff poesten erna, het zand gaat verschrikkelijk jeuken onder een deken.
marjolijn81
Geplaatst: 02-03-09 09:34
ik vind als je je paardje nog even lekker poets erna, je hem een stuk blijer maakt dan wanneer hij moet rollen met deken! gewoon doen dus en lekker naborstelen!
Ik deed het met mijn vorige paard de hele winter door. Die vond het rollen zo lekker! Het grootste gedeelte kreeg ik er wel af met de borstel en het andere gedeelte haal ik er de volgende poetsbeurt wel af als het is opgedroogd.
Had het ook een keer gedaan, maar toen was het zand nog een beetje nat. Nou ik heb het geweten. xD 3 kwartier gestapt en daarna nog een half uur staan poetsen. xD NOOOIT meer met nat zand. xD Maar ik wist toen niet dat het nat was, maar daar let ik voortaan wel op. xD
SLover
Geplaatst: 05-03-09 17:11
Mijn verzorgpony vindt het altijd een stuk lekkerder zonder deken!
Mijn pony vindt het heerlijk om in deze tijd te rollen zonder deken Als het een beetje lekker weer is en de grond is droog, laat ik ze dus ff lekker rollen. Dan kreunt ze de hele boel bij elkaar en rolt om en om en om... soms ligt ze wel 10 minuten op de grond te genieten