hoeveel zouden jullie bereid zijn te betalen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

willeke_x

hoeveel zouden jullie bereid zijn te betalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 13:24

voor een plaats waar je paard vol pension gestald is op een weiland.
Er wordt gevoerd, hooi krijgt ze onbeperkt in de winter en er wordt water voorzien. Het onderhoud van weiland gebeurt door de eigenaar.

Het gaat over een weiland van 1,5 ha waar ze samen met andere paarden mag staan (maar dat kan wel wisselen afhankelijk van hoe de weien erbij liggen, er is nog een wei van 4 ha).
Er is een buitenpiste zonder verlichting aanwezig.

Het is gelegen in houthalen oost (België). Er zijn ongelooflijk veel wandelmogenlijkheden.

Die man waar ik contact mee had wist niet hoeveel hij moest vragen en ik heb eigenlijk ook geen idee hoeveel zoiets kost vermits ik nu gratis sta, de reden dat ik iets anders zoek is omdat mijn tante haar paarden weghaalt op de wei volgende winter waardoor die van mij alleen zou achterblijven. Mee verhuizen naar de plaats waar zij naartoe verhuist zie ik niet zitten omdat ik eerst en vooral mezelf daar niet kan zijn omdat die vrouw gewoon heel anders denkt dan ik, en omdat daar ook geen plaats is... afin 't is te zeggen, dat kan wel gemaakt worden, maar ik vind de oppervlakte van dat stukje weiland eigenlijk veel te klein.

Ik heb wel eens zitten tellen: wij gebruiken 2 balen hooi per dag per paard... Als je zelf hooit en laat persen mag je ongeveer 1 euro per baal tellen, maal 30 dagen = 60 euro
in de winter verbruikt 1 paard bij ons gemiddeld 1 zak voer per week van 25kg. De avevevoeding die wij kopen kost ongeveer 10 euro per zak, dat maakt 40 euro op een maand.

Dan kom ik al vlug aan een kostenplaatje van 100 euro. Is dat een realistisch bedrag om te betalen voor zulk soort pension?

Zouden jullie eventueel bijbetalen voor een verlichte buitenpiste? En zoja hoeveel?

Ik heb nl ook een pension op het oog waar wel een verlichte buitenpiste is en een gedraineerde buitenbak. Voor de rest dezelfde optie als hierboven.

Karenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:01

Ik heb geen idee(A)
Als ze op stal staan en ze worden op weide gezet enzo en gevoerd dan is 200,- euro redelijk, mits er een buitenbak met verlichting is...
Ik denk eerder richting 150,- maar heb er geen verstand van:P

willeke_x

Re: hoeveel zouden jullie bereid zijn te betalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 14:33

mjah 200 euro voor een stal is wel redelijk omdat daar de stal nog voor je wordt gedaan... maar dat is op een wei niet het geval. Die hoeft niet uitgemest te worden... allé toch niet een wei van die grootte. De schuilstal kan ik zelf wel even uitmesten als dat nodig moet zijn, maar zoals het nu is met mijn paard staat ze eigenlijk nooit in de schuilstal op de plaats waar we nu staan, dus ligt daar ook niets.

xLittleAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 15:08

bij ons op stal, is een ponystal (2 bij 3) 210 euro paarden stal(3 bij 3) 230 , vol pension hea.

en we hebben een 24 uurs wei. en die is iets van 170. daar staan ze dag en nacht, en krijgen eten.

we hebben ook half pension maar daar weet ik de koste niet van.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 15:13

ongeveer 100/120 euro in de maand voor vol pension op de wei, met alleen buitenbak is wel een beetje het maximum , tenzij weidegang bij jullie erg schaars is en stalling erg duur (200 of hoger voor stal met buitenbak). dan zou iets hoger misschien ook nog marktconform zijn. Als er veeeel gras is. en het land stevig genoeg voor in de winter, hoeft er veel minder hooi bijgevoerd te worden en is er minder schade aan het land dan wanneer er minder gras is en het land minder stevige en droge bodem heeft.

hier heb je ook al weidegang voor zo'n 50 tot 80 euro per maand.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 15:16

Voor mijn tweejarige heb ik een soortgelijk plekje gevonden en daar
betaal ik zeg maar 80 euro voor. Zomer en winter is daar 1 bedrag en
in de winter worden ze daar ook bijgevoerd, er is dagelijks toezicht.
Denk dat tussen de 50 en 80 euro idd een mooi bedrag is :)

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 16:08

We staan niet in een omgeving waar weiland schaars is. Integendeel, bij ons gooien ze je er zowat dood mee... Maar het probleem is dat ik maar 1 paard heb en die weilanden vaak nog moeten afgemaakt worden of er nog een stal opgezet moet worden enz enz... En daar heb 'k eigenlijk geen zin in. Vermits het verder weg is moet mijn paard gevoerd worden. Waar ik nu sta, sta'k gratis. Mijn tante betaalt alles van voer en hooi, in ruil daarvoor ga ik voeren en neem ik de zorg van de paarden op mij door de week. Maar volgende winter wil ze de paarden van haar ergens gaan stallen waardoor die van mij alleen zou achter blijven. Daarmee da'k op zoek ben naar een soort pension maar dan op wei.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 09:47

Ik denk aan €150.

Wij hebben net hetzelfde als jij, enkel moeten wij zelf eten voorzien en het grootste onderhoud doen. Wij betalen €100 per paard per maand. Hasselt is wel Limburg en daar is het geloof ik dikwijls wat goedkoper om paarden te houden (zegt het meisje dat m'n paard gekocht heeft toch :D ) dus met €150 zit je zeker goed!

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 10:14

Idd de kant van Oost Vlaanderen is daarvan wel een stuk duurder...

Davlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 11:52

Nog in Limburg weet ik een plaats waar je je paard in groep kan houden met een loopstal worden ook bijgevoerd. Is €150, wel wat faciliteiten zoals binnen- en buitenbak maar weet niet of die faciliteiten inclusief zijn.

Geak_Nena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 11:59

250, kost hier een stalling met wei 2 binnebakken 2 verlichten buitenbakken en bos aangelegen? dus ik denk €100-, als wij hier de stallen klaar hebben komt er ook 1 pension paard te staan voor €100-, per maand met stal weidegang, verlichte buitebak en springwei en het licht aan het bos? dus €100-, lijkt mij een goede prijs!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 12:09

Ik denk als je volpension wil met weidegang dat je toch minstens aan 150 euro moet denken.
Ik betaalde vroeger 175 euro voor half pension, dit hield in dagelijks op de weide en terug binnen zetten, hooi, stro en 2x staluitmesten en 2x/dag krachtvoer geven (wel zelf te voorzien, bedraagt bij mij ongeveer 50 euro/maand)) en water voorzien, er was een wasplaats, een kleine overdekte piste en een onverlichte buitenpiste. Als ik vergelijk met andere plaatsen was dat redelijk goedkoop.
De meeste stallen bij ons in de buurt zitten tussen 230 en 280 euro/maand voor een volpension. Het verschil zit voornamelijk in de accomodatie (binnenpiste, warm water, stapmolen, meermaals staluitmesten/week,...)

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 13:26

Zondag ga'k nog kijken op de kleine heide in opglabbeek. Dat is een pension waar paarden in groepen leven. 1 groep merries, 1 groep ruinen. Ze staan op een speciaal voor paarden gezaaide kruidenwei.
De eigenaresse is tevens ook dierenarts, wat voor mij toch al een grotere geruststelling is om m'n paard uit handen te geven
Er is een plaats waar het tuig gelegd kan worden, elk paard heeft een afzonderlijke voerton.
Er is een verlichte piste met drainage.
En wandelmogenlijkheden zat!

Prijs: 100 euro in de zomer, 155 in de winter. Ook daar ga'k zondag kijken. Ik vind deze prijs nog héél goed te doen!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 13:31

Hier in de buurt ben je toch al snel bijna 200 euro kwijt aan een soort stalling die jij beschrijft.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 13:36

Dat vind ik dan erg veel geld. Mijn paard staat op de grens Brabant/Limburg en staat voor €215 op een volledige pensionstal.
Binnenbak, buitenbak, dagelijks weidegang, uitmesten en voeren wordt gedaan, poetsplaatsen, wasplaatsen, kantine is allemaal aanwezig.
Dus €200 voor de stal die je omschrijft vind ik dan weer veel geld.
Dan zou ik eerder tussen de €100 en €150 gaan zitten.

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 15:29

Ik denk dat de Limburg daarvan een stuk goedkoper is dan West- en Oost-Vlaanderen...
De goedkoopste pensionstal hier kost 210 €, enkel buitenpiste, geen wasplaats, wel stapmolen maar daar heb ik persoonlijk niks aan.
Gemiddelde prijs is tussen 250 en 300 € voor alles erop en eraan, dan stond ik nog liever op die van 300 € want op die van 250 € waren m'n stallen nog smerig ook...
Weidegang is er niet of nauwelijks, ofwel moet je er nog voor bij betalen...

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 18:13

hier heb je ook pensionstallen waar geen weidegang mogenlijk is hoor, die zijn vaak ook vrij duur... 300 tot 350 euro per maand... Ik denk dat dat niet echt verschilt, maar weidegang is hier een pak goedkoper omdat we voldoende weiland hebben. Limburg is nog niet zo dicht gebouwd als vele andere provincies. Dat is maar gelukkig ook vind ik.

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 21:27

Pfff voor dat geld zou ik wel dagelijkse weidegang willen hoor... in de winter op z'n minst een paar uur!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 22:01

Angie_ke schreef:
Pfff voor dat geld zou ik wel dagelijkse weidegang willen hoor... in de winter op z'n minst een paar uur!

hihihi zelfs daar ben 'k niet content mee! ik wil 24/7 weidegang :)

Zondag eindelijk kijken! Ik vind het wel spannend zo!!! Hoop echt da'k een toffe plaats vind waar mensen dezelfde visie over paarden hebben als ik.

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 22:40

Jaaa ik ook hoor! Tot nu toe heb ik m'n paarden altijd 24/7 weidegang kunnen bieden, maar in de winter sluit ik wel een klein stukje af zodat ze niet alles kapot lopen want zo geraak je dan ook weer niet verder...
Zo hebben ze toch de ruimte om zot te doen, maar voor het gras moet je het dan al lang niet meer doen :)

summerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 22:43

Ik betaal 185 voor een stal met gebruik van hooi en stro, binnenbak,buitenbak en in de zomer de hele dag op de wei vind ikzelf een heel nette prijs.

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 22:46

Angie_ke schreef:
Ik denk dat de Limburg daarvan een stuk goedkoper is dan West- en Oost-Vlaanderen...
De goedkoopste pensionstal hier kost 210 €, enkel buitenpiste, geen wasplaats, wel stapmolen maar daar heb ik persoonlijk niks aan.
Gemiddelde prijs is tussen 250 en 300 € voor alles erop en eraan, dan stond ik nog liever op die van 300 € want op die van 250 € waren m'n stallen nog smerig ook...
Weidegang is er niet of nauwelijks, ofwel moet je er nog voor bij betalen...

Hier ben ik het compleet mee eens...
Probeer eens een deftige pensionstal te zoeken, die niet enkel luxe is voor de ruiter maar ook voor het paard... Moeilijk, zéér moeilijk!
Zeker in Oost-Vlaanderen heb ik de indruk :=

150 euro vind ik een mooie prijs voor die stalling hoor. Je mag niet vergeten dat ook alles voor je gedaan wordt.
Hoe ligt de bak erbij in de winter? Is hij berijdbaar?

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 08:14

Dat zal ik zondag moeten bekijken. Eigenlijk heb ik geen piste nodig om echt te rijden. Als ik al wat freestyle kan doen ben ik al lang blij... Heb nl nogal wat issues daar en wil daar toch wel aan kunnen werken. En natuurlijk wil ik ook echt veel grondwerk kunnen doen. Nu hebben we op de wei waar ze nu staat een graspiste die eigenlijk ook echt nat is, en niet echt rijdbaar, maar voor freestyle en grondwerk wel goed genoeg. Dus ik vermoed dat als die bak daar in opglabbeek gedraineerd is dat die bak sowieso een stuk beter zal zijn dan wat ik nu heb. Daar in houthalen zou de bak ook gewoon een graspiste zijn. maar daar is geen verlichting, en dus kan 'k 's avonds niets doen daar, en dat vind ik wel bijzonder jammer. Ik denk dat als 'k voor 1 van die 2 zou gaan 'k liever 50 euro meer betaal, 3km verderop ga staan maar wel alles heb wat ik wil hebben.

Weette, als ik echt wil rijden ga'k de bossen in. Vermits ik ook nog endurance rij hebben zowel ik als m'n paard veel meer aan het rijden daar dan rondjes te hobbelen in de piste. En zolang het freestyle er niet goed inzit zijn we nog lang niet klaar voor dressuur.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 12:18

Ik zou zeggen tussen de 100 en 150 euro.

Maar eet 1 paard bij jullie 2 balen per dag ???? Dat is wel bizar veel zeg.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 12:28

Wanneer ben je bij je paard? Overdag of in de avond? Dat is ook wel belangrijk om mee te nemen, want als je geen licht heb dan kan je niks doen :)

Je hebt zelf al wel bekeken wat de prijs van de stal is waar je morgen gaat kijken toch? 155 in de winter en 100 in de zomer. Ik zou niet te hoog inzetten als je zelf een prijs mag aangeven en zou dan rond 110 euro gaan zitten :j