Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
GamblersCup schreef:Begin eerst eens even met je paard gewoon naar buiten te doen, een aantal uur per dag, ipv het hele dagen op te sluiten en dan ook nog maar 4x per week rijden...![]()
Dat dier staat zich dood te vervelen en ik vind het dus niet gek dat al het stro wordt opgegeten en dat het een viespeuk is. Al die uren op stal, dat wordt natuurlijk heerlij kdoor de hele stal heen gewalst.
Vlas moet je uitproberen, de ene doet het er heel goed op (wordt een stuk schoner, is een stuk makkelijker uitmesten en het paard staat dus nooit meer in een natte en vieze bende) en de ander maakt van de vlasstal net zo'n grote bende.
Ik kan niets zeggen over de indeling van je hooi en biks, je paard zou lekker naar buiten moeten kunnen en dus overdag helemaal niet in de stal moeten zijn om te eten.
GamblersCup schreef:Tja, vervelend, vooral voor je paard.
Maar ik verander niets aan mijn post, want dat is gebaseerd op de vele-uren-stal-situatie.
Ik vond vlas een uitkomst, was 10x sneller met mijn stallen klaar en de paarden stonden, zelfs als ik nog niet uitgemest had, altijd droog. Zelfs bij de grootste viespeuk hoefde ik er maar een halve baal per week bij te gooien. Moet je je wel aan het vlas systeem houden: ongeveer 5 balen per box erin om te beginnen, nadat je de stal flink nat gemaakt hebt (spuit of emmers water erover).
Iedere dag mest eruit, 2x per week de natte ondergrond in de plashoek eruit. Droge bovenlaag er weer overheen harken.

)GamblersCup schreef:Tja, vervelend, vooral voor je paard.
Maar ik verander niets aan mijn post, want dat is gebaseerd op de vele-uren-stal-situatie.
Ik vond vlas een uitkomst, was 10x sneller met mijn stallen klaar en de paarden stonden, zelfs als ik nog niet uitgemest had, altijd droog. Zelfs bij de grootste viespeuk hoefde ik er maar een halve baal per week bij te gooien. Moet je je wel aan het vlas systeem houden: ongeveer 5 balen per box erin om te beginnen, nadat je de stal flink nat gemaakt hebt (spuit of emmers water erover).
Iedere dag mest eruit, 2x per week de natte ondergrond in de plashoek eruit. Droge bovenlaag er weer overheen harken.
en daar mag je GEEN vlas of zaagsle over heen gooien