Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
liedje89 schreef:Ik heb er wel eens op gestaan in een koeien stal. Het voelt gewoon zacht en verend maar die zo dat je er echt diep in weg zakt. Dus het loopt heer normaal eigenlijk.
Lijkt me ook prima voor een paard te gebruiken. Word het trouwens niet al gebruikt bij sommige HIT-actief stallen???
madamX schreef:liedje89 schreef:Ik heb er wel eens op gestaan in een koeien stal. Het voelt gewoon zacht en verend maar die zo dat je er echt diep in weg zakt. Dus het loopt heer normaal eigenlijk.
Lijkt me ook prima voor een paard te gebruiken. Word het trouwens niet al gebruikt bij sommige HIT-actief stallen???
Klopt, is ook al jaren bekend (alleen af en toe verbeterd).
Afhankelijk van je bouw van de stal is het heel goed te gebruiken (anders niet).
Ik heb ze een tijdje op proef gehad, maar heb ze inmiddels niet meer.

Juin schreef:Ik vind helaas met dit soort dingen dat de stal juist smeriger wordt, Als ze 's avonds een keer plassen en 1 of 2 keer mesten wordt het één vieze, natte bende, waar ze dan nog in moeten gaan liggen. Ik heb dus over mijn rubber matten toch weer stro gegooid, zodat mijn merrie lekker droog staat en wat te knabbelen heeft als het hooi 's nacht op is.
Ik gebruik nu wel veel minder sto omdat ik alleen het achterste gedeelte van de box (van 3 x 4m) opstrooi.
Dus mijn ervaring is: rubber matten (of waterdbed) besparen zeker strooisel maar zonder strooisel vind ik geen optie.
en wil dan ook zo'n borstel die je op de achtergrond ziet. Cowgirl schreef:Juin schreef:Ik vind helaas met dit soort dingen dat de stal juist smeriger wordt, Als ze 's avonds een keer plassen en 1 of 2 keer mesten wordt het één vieze, natte bende, waar ze dan nog in moeten gaan liggen. Ik heb dus over mijn rubber matten toch weer stro gegooid, zodat mijn merrie lekker droog staat en wat te knabbelen heeft als het hooi 's nacht op is.
Ik gebruik nu wel veel minder sto omdat ik alleen het achterste gedeelte van de box (van 3 x 4m) opstrooi.
Dus mijn ervaring is: rubber matten (of waterdbed) besparen zeker strooisel maar zonder strooisel vind ik geen optie.
Als je een droge uitloop hebt zullen ze daar gaan plassen, de ruinen in iedergeval wel.
. maar neem aan dat ze de mat wel schoon zullen houden
Cowgirl schreef:en wil dan ook zo'n borstel die je op de achtergrond ziet.

DubbelDun schreef:Ik zie op het filmpje toch nog aardig wat koeien met doorgesleten/kale plekken op de benen. Dus ik weet niet hoelang deze boer die matten al heeft ??