afgeknipte staart

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gelbrig

afgeknipte staart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 23:08

Hoi,

de staart van mijn paard is afgeknipt afgelopen nacht! het is tot aan de wortel aan toe afgeknipt gaat dit ooit weer helemaal aangroeien? moet ik er ook een dierenarts bij halen? het is verder niet open ofzo dus ik denk zelf dat de dierenarts er niet veel aan kan veranderen!
morgen ga ik aangifte doen bij de politie! Het is gewoon niet te geloven er is gewoon iemand of meerdere midden in de nacht bij mijn paarden geweest het is gewoon te eng voor woorden. ik heb 2 paarden, de andere hebben ze gelukkig met rust gelaten.

Iemand nog tips hoe ik hier mee om moet gaan? ik kan me voorstellen dat hij er in de zomer erg veel last van krijgt als de muggen weer komen? ik vind het zo vreselijk en ik krijg steeds de tranen in mijn ogen als ik er alleen al aan denk!

liefs gelbrig

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 23:12

Verplaatst van MD naar VSW.

Amalarab

Re: afgeknipte staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 23:52

Wat erg voor jou en je paard!
Volgens mij zijn er mensen die er weer een staart in kunnen vlechten. Dan heeft ze ieg wat!

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 07:40

In ieder geval aangifte doen!

Ik denk dat het uiteindelijk wel weer terug groeit. Niet teveel wassen en kammer. Maar ik denk dat het best wel lang kan duren voor je weer een mooie staart hebt.

Sterkte!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 10:13

Woon je toevallig in belgie?

Er bestaan mensen die een extensions bij een paard inzetten.
Moet je even googlen.
Heel veel sterkte, voor jou en je paard.

PatvRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 10:16

Zeker aangifte doen. Verder kun je niet veel doen dan geduld hebben totdat de staart weer helemaal is aangegroeid, DA kan hier niets aan doen. Of inderdaad extrensions, maar dat lijkt mij wel een dure grap.

Vio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 10:17

Wat vreselijk. Wie doet nu zoiets? DA lijkt me idd een beetje overbodig. Die kan toch niets voor je betekenen. Maar wel aangifte doen hoor bij de politie.

Bij mij heeft iemand een keer een keer bij een van mijn paarden de gehele voorpluk afgeknipt. Maar de staart is nog wel iets erger ivm met functie van vliegen wegjagen. Je zou hem van de zomer ook standaard een vliegendeken op kunnen doen, om hem daar voor te beschermen.

Echt zinloos dit soort acties. Daar kan ik echt heel boos om worden...

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 10:22

Hoe haalt iemand het in z'n hoofd zeg... als je het geld ervoor hebt, dan kun je extensions overwegen, maar dat is wel duur... Verder is een vliegendeken idd de beste oplossing om je paard de zomer door te helpen.

Dig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 10:31

Jeetje wat vreselijk!
Hier kunnen ze je staart wel weer heel mooi maken en kan je paard zelf zijn staart weer gebruiken ,in de zomer en het voorjaar tegen de vliegjes http://www.paardenextensions.nl
Ik snap ook niet welke imbeciel een staart van een paard gaat afknippen! :(
Succes in iedergeval.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 11:46

Ongelooflijk dat mensen dat doen :(
Het zal wel weer gewoon aangroeien, maar het duurt heel lang voor het weer een nette staart is.
Echt erg :( :(

RosavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 17:42

hoe haalt iemand dat in zijn/haar hoofd.
ik denk wel dat het weer goed aangroeid maar daar zal een hele
tijd overheen gaan denk ik :(

Jonasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 17:57

Sjee zeg, wat een gekken lopen er toch rond, heel veel sterkte ermee.
Die site voor extensions lijkt me wel een goed idee hoor.
Van de zomer met vliegen moet je paard die toch weg kunnen jagen.

gelbrig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 20:57

ik heb vandaag aangifte gedaan bij de politie, maar die vertelden mij ook dat er maar een kleine kans is dat de dader wordt gevonden. Ik heb vandaag camera geleend van een vriendin want ben als de dood dat mijn andere paardje ook het slachtoffer word. Ik heb zijn staart vandaag gewassen en een beetje netjes bijgeknipt zodat het er wat beter uitziet. Ik had inderdaad ook al bedacht om hem van de zomer een vliegendeken op te gaan doen. Ik zal even gaan kijken hoe dat zit met die extensions enzo. en of dat hier bij mij ook is. (woon in friesland)

Ik vind het vooral voor hem heel erg. Maar nu is ook nog het feit dat ik dit jaar weer met wedstrijden wil beginnen maar worden we hierop ook beoordeeld?

alvast bedankt voor jullie medeleven

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:59

Wat vreselijk! Ze waren al een tijdje actief in Nederland maar zelf heb ik nog niet gehoord dat het in Friesland gebeurd is. Welke omgeving van Friesland? Ik woon er zelf ook namelijk.

avensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 21:01

tjonge, das balen zeg! Welke idioot doet zoiets!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 21:03

Bij mijn weten mogen ze je er met dressuur niet op afrekenen.
Voor mij zijn dit soort praktijken ook de hoofdreden dat de paarden bij huis, die in het zicht staan, binnen overnachten.
Ik vind het erg rot voor je Gelbrig, heb je aangifte gedaan? En de plaatselijke media ingelicht? (bijvoorbeeld de Leeuwarder Courant)

lovemeintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 21:04

enig idee wie? en staan ze bij jouw thuis? of op een stal?
niet te geloven dat mesnen dat doen wat is het nut daarvan?
voor de zomer(als invlechten te duur is) creatief zijn met iets zoals een vliegennetje voor de ogen?maar dan in de staart vlechten of zo? succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 21:06

Mensen die het doen, doen het voor geld..... en paardenhaar wordt voor veel doeleinden gebruikt, denk bijvoorbeeld eens aan de vulling van een kaatsbal, die geheel en al uit paardehaar bestaat.

lovemeintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 21:07

ow lekker dan. die mensen!
gelukkig heb ik er hier in zeeland nog niet van gehoord.
ik (nou ja mijn pony dan) doet er al 6 jaar over om een beetje staart te krijgen zou het verschrikkelijk vinden als ik haar zo zou aan treffen! alle 3 trouwens

gelbrig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 21:57

ik woon vlakbij leeuwarden, en nee ik had er ook nog niet van gehoord dat het hier in friesland gebeurt. Nee ik heb geen media in gelicht en dat ben ik eerlijk gezegd ook niet van plan. Mijn paarden staan net buiten het dorp waar mijn ouders wonen in een stal.

Ik heb net een mail gestuurd naar de eigenaar van die site van paardenextensions. hun zetten het voor 250 euro exclusief reiskosten totale kosten ongeveer 300 euro. maar ze sturen ze ook op dus ik wacht even af wat dat gaat kosten misschien dat ik ze er dan zelf in kan zetten. en anders eerst maar even heel goed sparen. Ben ik ieder geval zeker van plan om er extensions in te gaan zetten voordat de zomer begint.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:00

En wat zei de politie? Begrijp ik verder goed dat de staart in een stal is afgeknipt??? Mijn god....

gelbrig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 22:06

de politie heeft er een rapport van gemaakt, maar achte de kans klein dat de dader(s) word(en) gepakt omdat er nog geen meer gevallen bekend zijn. ja de staart is inderdaad in zijn eigen vertrouwde stal afgeknipt.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:11

Er bestaan ook een soort staartzakken. Weet niet precies hoe die heten. Ik weet dat De Balingehof ze o.a. gebruikt ter bescherming van de staarten. Ze blijven dan schoon en worden daardoor ook mooier en dikker omdat ze niet zo vaak uitgeborsteld en gewassen hoeven te worden. Je zou Monya eens kunnen vragen. Deze zakken zijn misschien minder mooi dan extensions maar waarschijnlijk ook een stuk goedkoper.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:24

In de stal staart afgeknipt??? Dus iemand die daar de weg weet heeft het gedaan, mooie boel!

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:26

Tjeej... reken maar op 1,5 jaar tot 2j tot het helemaal terug in orde is...
Extensions zijn duur dat wel.

Hopelijk vind je een oplossing?
Heb je onlangs met iemand ruzie ofzo gehad??