Hoeveel stalgeld kunnen vragen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mizoan

Hoeveel stalgeld kunnen vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 07:49

Voor iemand die een pensionstal heeft, twijfelt over verhoging van stalgeld de vraag, hoeveel zou ze kunnen vragen.

De situatie:

- Buitenbak 20 x 40 (eb en vloed bodem)
- Stapmolen
- Paddock
- Voldoende weiland wat bijgehouden wordt, gemest, besproeid e.d.
- Binnen en buitenzetten van de paarden (in het wei seizoen indien de wei dit toelaat)
- Ruime frisse stallen
- Keuze uit stro of vlas (1baal p/w inbegrepen in stalgeld)
- Spuitplaats met warm en koud stromend water
- Gezellige en warme kantine
- Verwarmde zadelruimte
- Elke dag uitmesten paarden gaan dan paddock of stapmolen in
- Basisbrok van Havens
- Kwaliteit hooi of kuil.
- Ander voer mogelijk (bijbetaling)
- 2x per dag brok / min 3x per dag hooi/kuil

De stalling is kleinschalig, voordeel je rijd dus bijna altijd alleen :D
Er zijn uitrijmogelijkheden maar geen bos, strand of heide.

Het ligt zeer centraal, in een "kleiner" dorp gelegen aan een grote stad.
Snelweg is gemakkelijk en snel te bereiken, slecht 3 minuten van oprit / afrit vandaan.

Brand maar los :9

xxStitchxx

Re: Hoeveel stalgeld kunnen vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 07:51

ik denk ong 200/250.
is het dicht bij de randstad?

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 07:52

Ja zeker, tussen Utrecht en Gouda

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 07:55

Dan zit je eerder aan de 250 euro denk ik

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 07:58

Goh ik weet niet juist welke streek het is, maar voor zoiets denk ik dat je een €175 a €200 zal kunnen vragen, als ik kijk naar wat hier in de buurt gevraagd wordt (belgië).

Waar ik woon zijn er drie stallen met prijs tussen de €235 en €250 die alles aanbieden wat jij aanbiedt, maar met een binnenpiste. Hangt natuurlijk allemaal af van welke streek je bent he, ben niet echt thuis in nederlandse stalprijzen :D

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 08:00

Ik denk dat zoiets hier in de buurt zo rond de 250 euro zou kosten :j

Jacky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 08:01

Ik denk idd ook wel rond de 250

Ik betaal dit ook maar zit wel een binnenbak bij en in de buurt van het bos
Maar dat is wel meer richting Zeeland in Brabant

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 08:02

Ts, wat vraag je dan nu aan stalgeld per maand

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 08:10

€ 250,00 in de Randstad is een nette prijs voor wat je biedt.
Ik sta op iets soortgelijks en daar is het stalgeld € 240,00.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 08:33

jesito schreef:
Ts, wat vraag je dan nu aan stalgeld per maand

Laat ik voorop stellen dat ik geen pensionstal run, dit voor iemand vraag die dit wel doet maar niet bokt :Y)

De klanten betalen nu 200 per maand.....
Gezien het feit dat stro e.d. duurder is geworden wil ze een prijsstijging doorvoeren.
Zelf dacht ik ook aan de 250 per maand.... dat vond ze zelf wel erg veel, vandaar de suggestie om bokt eens te raadplegen :D

Jacky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 08:36

Tja het kan wel, het is een redelijke prijs
maar als de klanten ineens 50 euro meer zouden moeten betalen
denk ik dat het er veel niet mee eens zouden zijn
dan kun je beter een aantal jaar met minder verhogen en dan kom je nog uit op het bedrag

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 08:39

Ik denk dat €250 een mooie prijs is voor zo'n stal :)
Maar een prijsstijging van €50 in een keer zullen de klanten wss niet blij mee zijn, vind dat ook wel heel fors... zou dan eerder aan een bedrag van €220 denken.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 08:40

ehm, 225?
Hier betaal je wisselend, vlakbij mij is een stal met 2 binnenbakken, veel uitrijmogelijkheden, in de zomer op de wei in de winter op grote paddocks, volgens mij 175, maar ik woon in brabant.
kan het niet inschatten voor die regio

Merel_Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 08:44

Ik denk dat € 250 een hele nette prijs is voor de diensten die aangeboden worden. Maar van 200 naar 250 is een prijsstijging van 25%! Je moet je realiseren dat de stalling nu waarschijnlijk bekend staat als er een met een hele schappelijke prijs. Ga je ineens zo erg omhoog dan schrikt dat wel erg af.

Ik zou een prijsstijging doorvoeren van ongeveer 10% en het opvolgende jaar misschien nog een keer. Vraag is dan natuurlijk wel of dit bedrag al de kosten dekt van de stalhouder.

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 08:45

Dan zou ik ook naar 220 pm gaan :j

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 08:48

Als ik 50 euro per maand meer zou moeten gaan betalen ben ik weg. Blijkbaar zijn óf de kosten heel erg gestegen óf de berekening van de stalhouder waren aan de lage kant. Bedenk idd of diegene wil verhogen met het risico klanten kwijt te raken, of met minder genoegen nemen en minder hoog gaan zitten maar volgend jaar nog eens verhogen.

En niet vergeten... de klanten op tijd waarschuwen dat er een verhoging aan komt, zodat ze het niet ineens op de rekening terugvinden. ;)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 09:29

Ik denk dat het de sfeer in de gezellige kantine niet ten goede komt als je een prijsstijging van 25% doorvoert...... Al vind ik de huidige prijs wel schappelijk voor hetgene dat aangeboden wordt in de Randstad. (hoewel ik 1 baal stro per week wel weinig vind).

Even meerekenen: 4 tot 5 baal stro per maand per paard, laat zeggen dat een baal een euro duurder is geworden (= 5 euro). Dan moet de "e.d." wel erg veel meer zijn gaan kosten.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 09:31

Als de stal kleinschalig is, en de verstandhouding tussen pensionstal eigenaar en de mensen die er paarden hebben staan goed is, kan ze misschien beter met alle klanten even om tafel, voorleggen dat het e.e.a. duurder is geworden en dan zelf een verhoging op tafel leggen die zij reeël vind. Zo krijgen de pensionklanten een kans om er mee akkoord te gaan, of niet en is alles meteen duidelijk voor iedereen :)

Overigens is €250 een mooi bedrag :j

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 09:36

gem schreef:
Ik denk dat het de sfeer in de gezellige kantine niet ten goede komt als je een prijsstijging van 25% doorvoert...... Al vind ik de huidige prijs wel schappelijk voor hetgene dat aangeboden wordt in de Randstad. (hoewel ik 1 baal stro per week wel weinig vind).

Even meerekenen: 4 tot 5 baal stro per maand per paard, laat zeggen dat een baal een euro duurder is geworden (= 5 euro). Dan moet de "e.d." wel erg veel meer zijn gaan kosten.

:o stro krijgen ze naar behoefte (ben ik niet helemaal duidelijk in geweest,sorry) ..... het vlas zit wel die beperking op.
Nu zijn het een stel vieze vunzen dus ze moet 2 x per dag de stal opnieuw vullen met stro.... de rest wordt opgesnoept en wordt een vieze bende.....

Nu ik het omgerekend gezien heb naar percentage's ben ik het ermee eens dat de stijging zo rond de 10 % kan liggen....

De stalhouder kennende wordt dit gewoon keurig face to face onder het genot van een bakkie koffie ter sprake gebracht en echt niet zomaar op een rekening vermeld..... nee dit zal ze echt wel keurig regelen

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 09:38

Ik vind 250 euro een mooi bedrag voor deze stal.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 09:54

Tja klopt maar dan hebben we het over een stijging van 25 % :=

DinaLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 10:07

Ik vind 225 euro een mooi bedrag voor deze stal.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 10:22

Ik sta trouwens op een stal die zo ongeveer aan jou beschrijving voldoet, ruime boxen (3x4), alleen geen keuze voor vlas helaas. Ruime 30x60 buitenbak. En ook een stapmolen, hier betaal je alleen los voor 30 euro, dan wordt hij er 3x per week in gezet en verder ben je vrij om hem er in te zetten. Ik betaal 235 euro zonder de stapmolen dus (hoef hem niet in de molen). En dat is redelijk goedkoop voor deze regio

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:10

Vreemde vraag voor een ondernemer; je moet toch wel op de hoogte zijn van je kosten????? Daarnaast ben je toch ook op de hoogte van de prijzen in je eigen regio?????? Je weet toch wat je verdient of niet???? echt een vreemde vraag.....

Merel_Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:32

madamX schreef:
Vreemde vraag voor een ondernemer; je moet toch wel op de hoogte zijn van je kosten????? Daarnaast ben je toch ook op de hoogte van de prijzen in je eigen regio?????? Je weet toch wat je verdient of niet???? echt een vreemde vraag.....

Vind ik niet. Bij het vaststellen van de huidige prijs is vast onderzoek gedaan naar de prijzen in de omgeving. Echter nu de prijzen gestegen zijn wordt er dus opnieuw gekeken naar de prijzen in de regio en de bereidheid van de consument om een hoge(re) prijs te betalen. Juist als ondernemer wil je op de hoogte blijven van ontwikkelingen binnen je doelgroep. En waar kan dat beter dan hier?