Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
.
. Dat idee krijg ik af en toe ook echt wel een beetje, we moeten gewoon eigenlijk alles zelf doen en nog veel betalen ook... Het sfeertje is wel super, maar eromheen valt het stiekum toch steeds meer tegen, omdat je tegen de beperkingen van de faciliteiten aanloopt.
ma_rie_tje schreef:Onbeperkt hooi en stro...
dan moet je echt rekenen rond de 300 -350 euro en hoger.
Daarbij heb je een agterberg bodem (= dus duurder)
Is er niemand die rekening houdt met de zeer grote stallen? en dus ook veel groter verbruik van stro?
Ik denk dat je met 300-350 euro een heel eind komt. Zeker in de randstad. Want waar in de randstad kan je ZELF bepalen hoelang je je paard in het land wil hebben (al denk ik dat daar wel grenzen aan zitten, land moet natuurlijk niet kapot gelopen worden), waar het Kleinschalig is met een (zeer) goede bak.
Mogelijkheid tot buitenstaan (paddock) ook in de winter. EN grote stallen!
Grens wassenaar-den haag
Zelf mesten, 1 plak stro perdag en beperkt hooi. Geen weidegang in de zomer. Wel paddocks maar daar moet je zelf je paard in zetten *bv tijdens het mesten* en ze gaan dus niet standaard naar buiten.
Kosten 325 euro per maand. Heb je wel een ruime buitenbak (geen byzondere bodem) en een binnenbak (ook geen byzondere bodem)

goldflower schreef:ma_rie_tje schreef:Onbeperkt hooi en stro...
dan moet je echt rekenen rond de 300 -350 euro en hoger.
Daarbij heb je een agterberg bodem (= dus duurder)
Is er niemand die rekening houdt met de zeer grote stallen? en dus ook veel groter verbruik van stro?
Ik denk dat je met 300-350 euro een heel eind komt. Zeker in de randstad. Want waar in de randstad kan je ZELF bepalen hoelang je je paard in het land wil hebben (al denk ik dat daar wel grenzen aan zitten, land moet natuurlijk niet kapot gelopen worden), waar het Kleinschalig is met een (zeer) goede bak.
Mogelijkheid tot buitenstaan (paddock) ook in de winter. EN grote stallen!
Grens wassenaar-den haag
Zelf mesten, 1 plak stro perdag en beperkt hooi. Geen weidegang in de zomer. Wel paddocks maar daar moet je zelf je paard in zetten *bv tijdens het mesten* en ze gaan dus niet standaard naar buiten.
Kosten 325 euro per maand. Heb je wel een ruime buitenbak (geen byzondere bodem) en een binnenbak (ook geen byzondere bodem)
Dan sta jij toevallig zeker bij mn schoonzusje Renate ,met haar paard Keesje op stal?? (kan zijn dat ik het mis heb) maar lees zo de beschrijving van de stal
Ps Yvvv je huidige stal klinkt beetje als de stal van marc (daar heb ik nl ook gestaan)
Iig heel veel plezier op je nieuwe stal en vind het een hele mooie prijs voor wat je krijgt, veel plezier voor jou en je paard