Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
daffie1986 schreef:Een achterberg bodem werkt als volgt:
Bij nat weer kunnen de pompen aan om water eruit te pompen, en zomers kunnen de pompen weer andersom aan dat het zand juist water op zuigt. Ik weet niet of de pompen op leegzuigen stonden? Ligt er een sloot naast?
knooopje schreef:zout in de bak strooien!dan is er niks aan de hand,wij doen het al jaren,en stallen hier in de omgeving doen het ook,ik heb nog nooit wat gemerkt dat een paard last van zijn voeten kreeg of wat dan ook,de hoeven nemen geen zout op,en als je daar bang voor bent dan spoel je de voetjes netjes af ook de onderkant en klaar!zo kun je de hele winter rijden!
Harlekijntje schreef:Vind persoonlijk All Weather tuft bodems een drama (dat is toch met die tapijt snippers)? Het enige voordeel zou kunnen zijn dat je er bij vorst in kan rijden... Alleen ben ik zo'n koukleum dat ik met strenge vorst echt niet buiten ga rijden.
Ik vind deze bodems te onstabiel voor de paardenbenen en ben bang voor blessures.
daffie1986 schreef:Pekel kan ook uit iets anders bestaan dan zout en zou brandwonden maken...ik strooi zelf ook altijd zout (veevoederzout) en dat geeft totaal geen problemenknooopje schreef:zout in de bak strooien!dan is er niks aan de hand,wij doen het al jaren,en stallen hier in de omgeving doen het ook,ik heb nog nooit wat gemerkt dat een paard last van zijn voeten kreeg of wat dan ook,de hoeven nemen geen zout op,en als je daar bang voor bent dan spoel je de voetjes netjes af ook de onderkant en klaar!zo kun je de hele winter rijden!
Nee sorry was vergeten om er pekel van te maken dat gebeurt altijd bij de buitenbanen bij mijn ouders thuis elke stal daar in d eomgeving strooit pekel in zn bak en d emeest daar op die stallen hebben er niet zo veel verstand van en spuiten benen niet af na het rijden, bij zout is idd niks aan de hand maar pekel ik heb er veel nare verwondingen door gezien.
tbns schreef:Door de bodem, wanneer het gaat vriezen, een aantal keer per dag te slepen (b.v. om de 3 uur) konden wij de bodem altijd los houden, zowel in binnen- als buitenbak. Maar dat betekende wel dat mijn man (de stakker) om 11 uur s'avonds nog een keertje op de trekker klom. En dan gelijk de volgende dag zo vroeg mogelijk weer. Is de bodem eenmaal los genoeg dan blijft hij dat ook wel tijdens de winterse dagen. Belangrijk is dat wel altijd de mest eruit wordt gehaald omdat dat vergaat en dus drainage kan verstoppen......