Voorpluk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Odenalu2

Voorpluk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 21:20

hoi
ik moest mijn pony's voorpluk knippen omdat het in haar ogen zat en haar oog ontstoken werd... maar nu is het echt lelijk geworden..

hebben jullie nog tips om het wat mooier te maken als dat kan .. ?
& hoelang is die van julie pony/paard?
Laatst bijgewerkt door Judje op 27-01-09 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Schuine code verwijderd, deze is niet bedoeld voor hele teksten, maar om zinnen of zinsdelen extra op te laten vallen.

SanneK

Re: Voorpluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:29

misschien dat je de voorpluk nu nog een klein beetje kan trekken? dan lijkt het wat natuurlijker ;)

Odenalu2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 21:30

dankje ik zal het proberen op hoop van zege !

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:32

ik knip de voorpluk altijd in een puntje,dat lijkt natuurlijk je houd lengte en het zit niet meer in de ogen,ik zal even kijken of ik er een foto van heb.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:55

Niet trekken!! Dan wordt de pluk een stuk dunner, dat is zonde.
Als je wil dat het er natuurlijk uit ziet moet je de puntjes met een mesje snijden of met een uitdunschaar bijwerken :)

Odenalu2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 17:57

Hooooi , ik heb niet echt ervaring met trekken weet een van jullie hoe dat moet :$?

maris1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:34

ik zou zelf ook nooit de manen trekken worden ze veelste dun van .

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:39

Is dit wel serieus bedoeld eigenlijk??
Een ontstoken oog doordat de voorpluk over de ogen hangt?? Lijkt me sterk. Die van mij (en samen met hem nog duizenden koudbloeden) heeft een voorpluk tot aan zijn neus, en nooit last gehad van haren in de ogen.

_Rebecca_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:43

ik zou het knippen

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:45

MysticTinker schreef:
Is dit wel serieus bedoeld eigenlijk??
Een ontstoken oog doordat de voorpluk over de ogen hangt?? Lijkt me sterk. Die van mij (en samen met hem nog duizenden koudbloeden) heeft een voorpluk tot aan zijn neus, en nooit last gehad van haren in de ogen.

zou wel kunnen dat de ontsteking in stand word gehouden door de voorpluk, in dat geval zou ik hem ff vlechten tot het oog weer over is ;) zonde om dat af te knippen

Odenalu2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 19:25

Nouu sorry hoor maaar het is wel serieus bedoeld.. als er een plukje haar de hele tijd in het oog hangt kan dat ontstekingen vormen..

Maar het is al geknipt maar heeft manen trekken dan nog zin of kan je better met een uitdunmesje?

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:30

mijn haf heeft het in de zomer ook wel eens.
dan maak ik het schoon en doe een vlecht in der voorpluk en de volgende dag is het weer goed.
afknippen is gewoon niet mooi, dus dat krijg jeook niet mooier.
succes ermee.

Odenalu2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 20:04

Hoelang duurd dat dan ongeveer voordat het weer aangegroeit is ? k hoop niet te lang :(.

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:08

ik ben bang dat het wel lang duurt voor het weer is aangegroeit, mijn pony had er ook een gedeelte van afgeschuurd en het is helaas nog niet lang.

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:13

ach het groeit wel weer aan uiteindelijk, ik heb met scheren van mijn paard tijdens oren scheren de helft van zijn voorpluk afgeschoren omdat hij ineens met zijn hoofd een zwieper maakte :n groeit ong 1 cm per maand :=

Hogeboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:05

Een voorpluk kan zeker tot ontsteking zorgen, zeker als deze chronisch in de ogen prikken.....maar komt zelden voor.
Inderdaad bijpunten met een mesje is het beste....je kan de pluk ook draaien tot er 1 gedraaide sliert ontstaat en dan met een heel scherp mesje, anders met een schaar van boven naar beneden licht insnijden, knippen en zo naar onderen werken....je krijgt dan een heel natuurlijke val van de voorpluk en je neemt de breedte wat weg bij de ogen.

Maar.....lange voorplukken zijn natuurlijk mooi, dus bij geen last gewoon laten groeien.

vallyke_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:05

heb zelf new forest

ik trek altijd de voorpluk volledig omhoog en dan knip ik het boven recht af zo valt het een beetje in lagen en ziet het er wat leuker uit (niet zo als een bot afgeknipte lok)

maaike_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:49

Odenalu2 schreef:
Hooooi , ik heb niet echt ervaring met trekken weet een van jullie hoe dat moet :$?

het handigste trekken gaat met een fijn manenkammetje...(het liefst een ijzeren die is stevig), dan pak je een plukje in je hand...(niet te groot, daar moet je veel kracht voor zetten en dat vind je paard echt naar) die sla je 2 keer dubbel om je kammetje heen, en dan trek je het kammetje(samen met het plukje manen dus) voorzichtig naar beneden. als je merkt dat je echt heel veel kracht moet zetten voor een plukje dan is het dus te groot...trek dan niet verder...want dat kan lelijke happen in de manen opleveren, en dat kan pijnlijk worden voor je paard.

succes.
(tip: het handigste is om het gewoon een keer voor te laten doen door iemand die het al kan...het is namelijk echt niet leuk als je het verkeerd doet want manen groeien niet zo heel snel.)

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:51

Je kunt de voorpluk toch ook snijden? Dat lijkt me een stuk handiger. Daar heb je speciaal kam-mes combinaties voor. Werken heel prettig en als je het wat globaal doet, blijft het er natuurlijk uitzien.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:52

In eeen puntje knippen. Je had hem beter kunnen vlechten tot de ontsteking weg was. Heb ik met die van mij gedaan toen zijn voorpluk continue in zijn oog hing.

JustXPindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 16:49

Ik zou er ook een flechtje in doen

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 16:54

Kun je niet de voorpluk met een elastiekje bij de manen vastzetten, zodat die tijdelijk ( hoe lang bepaal jezelf) niet in de ogen hangt zodat de ontsteking dus fatsoenlijk kan herstellen.

sandra_daan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 10:49

Zonde dat je ervan geknipt hebt! Trekken zou ik zeker niet doen, zou het dan maar een beetje bijknippen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 22:03

haha niet recht afknippen dus :') Maar in een V/punt vorm

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 23:18

Heb je er geen foto van? dan kunnen we misschien wat makkelijker advies geven