Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
onley schreef:particulier
en aan me eigen beurs denken
als ik toch al alles zelf moet doen (beide stallen)
zou ik voor de goedkoopste gaan en aan dat viaduct
daar wennen ze wel aan
gerano schreef:ik zou persoonlijk voor de pensionstal gaan. Ik stond vroeger particulier en ben daar weg gegaan omdat ze achter mijn rug vanalles deed met mijn paard (kinderen op laten rijden, geen hooi geven, stal niet uitmesten,...)
) zeg ik: pensionstal. Daar ben je klant en wordt je ook behandeld als een klant. Bij een particulier is de lijn klant/vrijwilliger wel erg smal. Hierdoor kun je voor wat onverwachte dilemma's komen te staan. joyce B schreef:misschien nog even verder kijken? Of desnoods eerst naar die handelsstal en dan ondertussen verder zoeken naar een ander plekje als het op je huidige plaats echt niet meer lukt?
Mijn ervaring is dat wanneer je alleen staat en je moet voor het buitenrijden ergens langs wat je zelf niet fijn vind, dat je het dan ook steeds moeilijker doet. Als je samen met anderen op een stal staat, dan heb je steun aan elkaar en kun je je er vaak makkelijker overheen zetten en de paarden hebben ook steun aan elkaar en vblijven dan vaak rustiger. Als je paard nu met anderen staat en straks alleen moet staan kan je paard daar ook door veranderen, bijvoorbeeld nerveuzer worden. Zou dus niet kiezen voor alleen en verder van het bos af, maar samen met anderen en dichterbij het bos.
ben inderdaad druk aan het zoeken,maar het zal erg moeilijk worden om zo'n stal te vinden zo kort aan het bos