Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

.
(dit is nou maar 1 van de voorbeelden)

. Ik hoef ook niet te proberen om de twee Shires wat lekkers te geven, want die worden er wel erg schooierig van.muckypup schreef:Van de week liep ik met hem naar stal en was er iemand met voer bezig... hij ging dus pontificiaal stil staan... en wat doet die doos? Geeft ze hem wat brokjes... Grom! Dat vind ik dus echt zwaar irritant, als mensen ongevraagd je paard snoepjes oid bijvoeren. Doe je zo je best om niet zo een vervelende bedelaar te kweken, krijg je dat...

Dat hoeft Flair dus niet te doen, net als schuren... grrr
)
) perken blijft.
.
Sjuimpje schreef:Het valt mij wel eens op dat paarden van andere zo 'plukkerig' zijn. Je kan niet voor ze langs lopen of ze vragen aandacht, vaak resulteert dat in een kopstoot of ander lomp gedrag.
Ik persoonlijk vind dat hoogst irritant, mijn paarden staan als ik bezig ben met poetsen of opzadelen allemaal stil. Pas zodra ik ze aanhaal mogen ze knuffelen.
De 1 heeft daar geen behoefte aan, de hengst daarentegen bijv. vind het heerlijk om zijn hoofd compleet op je schouder te laten rusten terwijl ik zijn wangen kriebel.
Maar dat mag dus alleen als ìk dat aangeef. Dat heeft in mijn ogen te maken met wat respect.
"
Hij wil constant knuffelen en plukken, maar dat gebeurt alleen wanneer ik dat goed vind. Hij heeft het nog niet helemaal door, maar het begint al te komen
Verder ook constant een neus in mijn nek e.d. Of aan mijn reet zitten als ik hoefjes aan het uitkrabben ben, dat is al helemaal link }> En dat weet hij ook, maargoed, blijven proberen hè...puber

Of van die drammerige paarden als je ze vasthoudt en ze lopen steeds aan of willen ergens anders naar kijken dan ze kunnen op dat moment. Nee ze moeten aan het touw in de hand gewoon stil blijven staan!