Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Zij heeft mij ook aangeraden om de ivermectine bijna niet meer te geven. 
Hij is niet piep meer
tamary schreef:Als ik het goed heb zijn veel spoelwormen resistent tegen ivermectine. Een keertje ontwormen met een middel op basis van fenbendazol of pyrantel kan helpen.
Tallie_Ho schreef:Ik ontworm volgens advies van de dierenartsZij heeft mij ook aangeraden om de ivermectine bijna niet meer te geven.
De laatste keer ( oktober na weideseizoen ) heeft hij een blauwe equest gekregen, dat was volgens de dierenarts een goede die alles zou pakken
Mijn paard is bijna 15, dus wellicht zie ik ze daarom nietHij is niet piep meer
Ik zal dit ook overleggen, wellicht kan hij deze inmiddels wel hebben.

Ik wist het niet eens dat die zo heftig is dat het niet mag voor een veulen
Tallie_Ho schreef:Laat de dierenarts je goed adviseren.. Mijn dierenarts stelde zelfs voor om een wormonderzoek te laten doen ipv er klakkeloos iets in te proppen zeg maar![]()
Het kan heel goed zijn dat je verkeerd ontwormt of met het verkeerde middel en dat je dus geld weggooit.. Da's zonde!!
Het is wel lastig.. Hoe oud is het veulen trouwens? Want overdoseren is volgens mij erg gevaarlijk bij veulens, toch?
@ TS, Ja, kan ik me voorstellenIk wist het niet eens dat die zo heftig is dat het niet mag voor een veulen
Tallie_Ho schreef:Aha.. Oke.. Pramox is dus juist de blauwe equest.. Zie maar:
http://www.paardenontworming.nl/index.php?p_Id=69
joyfordogs schreef:Tallie_Ho schreef:Aha.. Oke.. Pramox is dus juist de blauwe equest.. Zie maar:
http://www.paardenontworming.nl/index.php?p_Id=69
ow oke, ja die had ik gezien, mag dus niet bij veulens jonger dan 6 en halve maand. Wel een goede voor over een tijdje, eerst maar eens mestonderzoek, voel me nu knap waardeloos. Denk je goed voor je paarden te zorgen, zucht.
Geregeld ontwormen, mest opruimen, veel eetmomenten op een dag, savonds voor het naar bed gaan, voer ik nog een keer hooi, smorgens meteen paarden hooi geven. Snachts nog extra stro om te knabbelen.
En dan nu vind ik wormen, ik vind ze niet met bosjes tegelijk hoor, maar elke worm die ik vind, is er 1 teveel, vraag me dan af hoeveel er nog daadwerkelijk in die dieren blijft zitten, gelukkig oogt niemand ziek, niemand mager of rare buik.