Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
, als de mais weer van het land is mag ik de mest helemaal over het land uitkruien en mag Imker op 1 ha. van de buurman staan, lief toch? Een tractor heb ik niet, maar verschillende buren van ons wel en die leen ik dan af en toe, of zij komen bij mij helpen. Het is gewoon een soort ruilhandel.
). Zo zien ze hoe je je huis hebt gedaan, kunnen ze even samen buurten en heb je niet meteen roddels over je heen, want dat gaat bij ons in de buurt errug snel
!

#Ymke# schreef:Ik bedoel meer de dingen zoals: mest op laten halen, land bewerken, goedkoper aan kuil (of hooi) en zaagsel-stro komen, en dus meer van die practische dingen.
Ik neem aan dat jullie niet meteen een tractor hebben gekocht of iets dergelijks!
Ik ben dus erg benieuwd hoe jullie dat allemaal doen of deden, ook andere belangrijke dingen/tips zijn welkom!!
. Het bleek dat die boer dat hooi te nat van het land gehaald had. Nu hebben we een fijne plaats gevonden waar het hooi ook heel fijn is
.
.
die meteen komen als je ze roept...niet dus, maar ja, het is allemaal nog prima gegaan tot nu toe, alleen het uitmesten ging dan een paar dagen niet maar gewoon een nieuwe laag eroverheen en ze stonden weer zo goed als schoon, in het weekend hielp Hans dan altijd met uitmesten en dan was alles weer mooi schoon. nu scheelt het ook dat ze bij mij op Aubiose staan, natte stallen heb ik dus nooit.