Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
maar voor groeien heb je gewoon geduld nodig. ik heb zelf een haflinger toen ik haar kocht hadden ze net de manen getrokken echt super kort handbreedte... dat heeft wel een jaar geduurt voordat ze echt mooi lang waren!
. Werkt hier super goed en het scheelt een hoop met rijden, niet in de knoop en ze eten hun eigen manen zo ook niet op. Maargoed, weet niet of jij er (nu al) mee rijd.
wel strootjes eruit halen natuurlijk 
Henrieke schreef:Weinig borstelen, liefst helemaal niet, als je borsteld, eerst even wat anti-klit er in (cowboy magic bijv.)
Zelf vlecht ik de paarden altijd in, stuk of 8-10 vlechten erin. Elke week weer even een dag eruit, daarna weer nieuwe vlechten erin. Werkt hier super goed en het scheelt een hoop met rijden, niet in de knoop en ze eten hun eigen manen zo ook niet op. Maargoed, weet niet of jij er (nu al) mee rijd.
.. shetlandfan schreef:Als je pech hebt, heeft die gewoon korte manen en groeit het niet langer. De lengte van de manen is genetisch vastgelegd. Dus de manen zullen tot een bepaalde lengte groeien en dan simpelweg stoppen. Dan kun je doen wat je wil maar het zal niet echt meer langer worden.
Veelal is het ook wel hoe minder je aan de manen zit, hoe beter. En dan groeien ze vaak ook het beste.
Als je wilt kammen, gebruik dan eerst goede antiklit.
Maar goed, hopelijk willen de manen van jouw shet nog wel langer groeien.
Jenkins schreef:werkt t echt: Shapleys MTG ?
Jenkins schreef:werkt t echt: Shapleys MTG ?