Ik kocht Origine van mijn eigen geld toen ik 16 jaar was. Ik heb haar eerst op een boerderij gehad, dat was niet zo duur en daarna op een prive stalletje wat toch flink wat duurder was. Ik kreeg helemaal niets van mijn ouders (voor mijn paard). Natuurlijk kreeg ik wel gewoon zakgeld enzo, maar ze wouden zich met het paard niet bemoeien. Dat was ook direct de afspraak als ik zo nodig een paard wou
, ik was het er helemaal mee eens. Toen ik het paard kocht had ik al een krantenwijk en was ik aangenomen bij de Alberte Heijn. Toen ik bij de Albert Heijn een vast contract kreeg stopte ik de krantenwijk en werkte ik iedere zaterdag bij de Albert. Dit was voldoende om mijn paard te onderhouden. Ik had ook reserves gespaard ( ja ja, was al aan het sparen voor een paard vanaf mijn negende
) voor als er iets mis zou gaan, en ik had mijn paard een jaar later laten verzekeren. Alles had ik, ookal was ik nog zo jong, redelijk goed overzien. En tot de dag van vandaag heb ik daar nog geen spijt van gehad.Toen ik ging studeren en een andere (beter betaalde baan) kreeg in een verpleeghuis, ging alles helemaal makkelijk. Ik was erg trots op die 4 jaar dat ik zo jong was en zelf mijn eigen paardje heb gekocht en onderhouden, daar heb ik veel van geleerd. Nu echter is mijn oogappel overleden, maar die jaren samen vergeet ik toch nooit.
Wie heeft ook al minderjarige zijn eigen paard gekocht en onderhouden?
). Ik zit zelf nog 5 dagen in de week op school en werk op zaterdag. Ik heb helemaal de tijd niet om het geld bij elkaar te werken om mijn paard te onderhouden.
Maar hoe dan ook vind ik het wel erg knap van degene die dat wel kunnen hoor!