Bij een boer stallen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sissi87

Bij een boer stallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 14:09

Heey bokkers

Ik vraag me soms af hoe sommige mensen die hun paard bij een boer hebben gestalt dat doen. Ik ken namelijk ook een boer die verschillende paarden gestalt heeft staan, maar daar is geen bak of paddock. Dus waar rijd je dan in, in het weiland? Lijkt mij persoonlijk niet prettig. Ik vroeg me dus af wat jullie doen.

Alvast bedankt!

Breghje

Re: Bij een boer stallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 14:10

Ik sta bij een boer, maar die heeft wel een bak. Geen super de luxe, maar hij doet het en er zit een lampie bij. Dus ook in de avond goed te rijden. Mij bevalt het super, zou niet anders meer willen eerlijk gezegd, maar ik heb dus wel een bak...

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 14:12

meestal is er binnen een redelijke afstand wel een bak te vinden, anders zou het wel moeilijker worden.
mijn paardjes staan bij huis, ook op de boerderij,
zelf geen rijbak, hoop wel een longeerbak te krijgen.
maar onze buren hebben een bak, de buren daarnaast hebben een bak, en de volgende straat nog eens een bak van een vriendin en ook nog een stal met een bak, bakken genoeg dus!

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 14:13

Oke, dat is super prettig dan!!! Maar kga toch twijfelen, want een pensionstal is gewoon super duur, en bij een boer kan je meestal voor de helft goedkoper je paard al kwijt. Maar dat rijden zonder bak zit me toch wel een beetje in m'n maag....

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 14:14

heb je al in de buurt rondgekeken of er een bak is?
en als er nog andere mensen hun paard daar gestalt hebben kan je ook vragen hoe zij dat doen...

Joonsel

Heel veel boeren hebben tegenwoordig wel een bak, of er is er een in de buurt te vinden.
Ik sta bij een boer mét buitenbak en binnenkort zelfs een binnenbak. Goed zoeken dus, er is vast wel iets te vinden. Knipoog

_Iris

Ik heb eerst ook altijd bij een boer gestaan.
Ook met bak maar als die bezet was reed ik altijd in de wei, dat was voor mij prima te doen.
Enige nadeel is het rijden in de winter dan wel als de wei nat en blubberig is.
In de winter reed ik daarom wel wat minder maar had ik wel 2 keer per week les in een binnenbak.

Is er niemand met een bak in de buurt?

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 14:15

Hier in de buurt heb je genoeg ''oude boeren'' die nu een pension stal zijn of een paar pensionpaarden hebben naast de boerderij en vaak hebben die een bak.

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 14:15

Ik heb mn paard ook bij de boer staan nu in winter,
maar rijd hem op t moment niet.
(problemen met mn arm)
Maar hij woont op 5 min stappen van een manege Ideaal !
Misschien kan je zoiets vinden, of dat je eens rondkijkt in de buurt, misschien mensen met een bak die je wel gebruiken mag ?

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 14:16

ik sta bij een boer naja ik verzorg die pony's maar er is een bak op 10 min rijden en kan eventueel de binnen bak op 15 min rijden gebruiken tegen vergoeding maar meestal rijd ik gewoon buiten ritten Haha!

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 14:18

Ja dat wel, 1tje die ik op t oog heb heeft zelf al dr eigen paarden daar gestalt staan (en heb eerlijk gezegd niet gekeken of ze nog een stal over hebben) En nog een andere boerderij staat er met bak, maar die hebben zelf helemaal geen paarden meer, en die bak helemaal begroeit met onkruid. Als ik daar zou staan, staat ze in dr 1tje, dat vind k ook zo sneu. Maar deze 2 zijn trouwens niet echt dicht in de buurt, en dan moet je om te rijden elke keer een trailer gebruiken en iemand die met zo'n ding kan rijden. Heb geen E rijbewijs namelijk...

Ricolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 14:19

Hier in het Groningse hebben veel mensen hun pony of paard bij de boer staan!
En niet iedereen heeft een bak........
Iemand die ik ken heeft zijn paard om de hoek bij de boer staan en die rijdt in de wei, of buiten!
Hij betaald voor de winterperiode maar E 50.= per mnd. maar moet zelf voor voer zorgen en de waterbak vullen.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 14:21

Groningen Schijnheilig OK dan! beter kan niet, ik zit hier in provincie utrecht, haha! Ooit als ik genoeg geld heb, verhuis ik ook naar groningen...

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 14:26

ik sta ook bij een boer en dat bevalt me super.
hebben wel een buitenbak maar is in de winter helemaal blubber.
Dus ga ik nu lekker buiten rijden.

misschien is er iemand in de buurt die met een trailer naar een rijbak gaat en kun je vragen of je mee mag?

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 14:31

Ik ben nog niet zo'n held, dat ik al in me eentje buiten ga rijden, vandaar, haha....

Michh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 14:32

Ik sta ook bij een boer, die 15 paarden heeft staan, maar ik ga er nu weg, omdat de bak en de rest is allemaal veel te modderig. Lachen

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 14:33

Breghje schreef:
Ik sta bij een boer, maar die heeft wel een bak. Geen super de luxe, maar hij doet het en er zit een lampie bij. Dus ook in de avond goed te rijden. Mij bevalt het super, zou niet anders meer willen eerlijk gezegd, maar ik heb dus wel een bak...

Hier hetzelfde Ja

'mijn' boer heeft zelfs net zijn eigen privéstalling opgestart Haha! Wordt wel door iemand anders gerund, maar toch Tong uitsteken

Ik sta op een wei van hem met een buitenpiste aan, prima zo. Als het echt te slecht ligt kan ik bij zijn stalling terecht.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 14:33

Oh, dus jij rijd ook niet in het weiland dan?

valeriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 14:42

mijn verzorgpaard staat ook bij een boer beetje modderig allemaal maar voor de rest prima en een hele mooie bak wel buiten maar je kan er altijd in rijden helemaal geweldig ken ook mensen zonder bak en die rijden inderdaad gewoon op het weiland

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 14:45

DSNDebora schreef:
Heey bokkers

Ik vraag me soms af hoe sommige mensen die hun paard bij een boer hebben gestalt dat doen. Ik ken namelijk ook een boer die verschillende paarden gestalt heeft staan, maar daar is geen bak of paddock. Dus waar rijd je dan in, in het weiland? Lijkt mij persoonlijk niet prettig. Ik vroeg me dus af wat jullie doen.

Alvast bedankt!

Dat is net welke eisen je hebt.
Sommige mensen willen puur recreatief alleen buitenritten maken. Die hebben stallingen met binnenbakken en de hele poehaa niet nodig.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 14:45

Ja het lijkt me toch lastig omdat je geen "beschutting" hebt, en ook geen letters e.d. Nou ben ik geen wedstrijdruiter of iets, maar toch het idee...

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:03

letter kun je heel makkelijk even ergens ophangen/ of van die prikbordjes.
en als het weiland vlak en droog is kan je er ook wel redelijk op rijden.

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:06

hoi,
vriendin van mij heeft haar paarden op een melkveebedrijf staan, boer heeft een kleine buitenbak aangelegd en daar is zomer en winter prima te rijden ook is er een weide waar ze samen met de koeien in lopen, alles wordt op tijd geeent en ontwormd dus geen probleem. de boer doet zelfs voeren 2x per dag

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 15:11

Dat is super, ik ga toch effe rondneuzen denk ik! En wat voor gemiddelde prijs mag ik dan verwachten, hij word dan gestald en gevoerd.. uitgemest weet ik even niet. Rond de 100 ofzo?

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:16

ik sta ook bij een boer het hele jaar door weidegang en een rijbak en longeerbak ligt er 3 min vandaan vind het wel wat hebben hoor je paard op een boederij zetten