Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

haboshof schreef:Informatie over het produkt is te krijgen bij zoals ik al eerder schreef info @biomagic.nl. Ook op de site van DierXtra staat info.
Een 0,5 liter fles BioMagic Stalspray met verstuiver kost Euro 9,95
Er zijn ook verpakkingen van 1 liter navulfles (Euro 14,50) of een jerrycan van 10 liter (Euro 129,-)leverbaar.
Prijzen zijn inclusief BTW en exclusief verzendkosten.
BioMagic Stalspray is te bestellen bij http://www.DierXtra.nl.
haboshof schreef:Informatie over het produkt is te krijgen bij zoals ik al eerder schreef info @biomagic.nl. Ook op de site van DierXtra staat info.
Er zijn ook verpakkingen van 1 liter navulfles (Euro 14,50) of een jerrycan van 10 liter (Euro 129,-)leverbaar.
madamX schreef:haboshof schreef:Informatie over het produkt is te krijgen bij zoals ik al eerder schreef info @biomagic.nl. Ook op de site van DierXtra staat info.
Erg duur spul. Kon ook geen gedetailleerde info vinden op de site qua exacte ingrediënten, dus betwijfel of het echt zo werkt.
Hier wordt het afvalwater ook gezuiverd maar niet met biomagic maar met een speciale korrel, welke veel stoffen kan binden. Is ook goedkoper dan biomagic.
Wat betreft ammoniakconcentratie in de stal: sluit ik me bij russel aan > helemaal GEEN; zorgen voor de juiste bouw van de stal, het juiste stalstrooisel en het juiste 'uitmest' beleid. Dat werkt het best en is het goedkoopst.
Booooo schreef:Hoi,
Ik was benieuwd hoe hoog het ammoniakgehalte in een paardenstal mag zijn.
Ik had gegoogled en kwam uit op 10 ppm. Maar ik weet niet of dit klopt. Misschien dat hier meer mensen er verstand van hebben. Vandaar de vraag..
Hoe hoog mag het ammoniakgehalte in een stal zijn?
Groetjes Bo
Citaat:Bij juist gebruik van BioMagic heb je niet veel nodig. Ik heb 11 stallen waar ik elke dag de natte plekken en de mest uithaal. BM gaat in de voegen zitten en de vloer en blijft werken. Ik hoef alleen maar het strooisel te sprayen en als de hele stal leeg is doe ik de vloeren en de wanden, misschien eens per maand .
Bovendien heeft BM een meerwaarde. Het zet nl anearobe bacterieën om in aerobe en die zorgen voor een gezonde bodem. In Australië en de VS werkt men al veel langer met BM en daar is bewezen dat de dieren meer weerstand kregen, minder last hadden van rotstraal en luchtwegaandoeningen.
Bovendien geeft mest behandeld met BM meer opbrengst op het land, omdat het de bodemstructuur verbetert.
Als je ammoniakvrij wilt werken dan moet je elke dag alles leeghalen en vooral goed ventileren , dus duur in stro of ander strooisel.
BM is net door het ministerie van LNV op een lijst geplaatst van goedgekeurde produkten die boeren mogen gebruiken om het stalklimaat te verbeteren en ook om te zorgen voor meer opbrengst op het land. Boeren hoeven dan minder kunstmest te gebruiken, op den duur zelfs helemaal niet, ze kunnen gewoon hun eigen mest op het land brengen en dankzij Biomagic zonder stankoverlast.
BM breekt schadelijke stoffen af zoals methaangas, ammoniak en zelfs CO2. Het bevat natuurlijke organische zouten, er zit niets chemisch in.
Het is maar net wat je er voor over hebt.
russel schreef:Het is heel onbekend hier, nog nooit iets van gelezen in paard gerelateerde bladen of bij mijn fouragehandelaren. Middel is vast nog niet echt populair hier in Nederland.
Ik heb een betonnen vloer en daar zitten geen voegen in, verder heb ik een ruime laag vlas in de stal, als ik mest, dan ligt de mest op het vlas, moet ik dan op dat stukje sprayen? is toch zonde want die vlas laag blijft nooit langer dan een week liggen, ik hark de schone witte vlas altijd weer als verse laag op het oude en het oude gaat van onderen af weggeschept.
madamX schreef:Citaat:Bij juist gebruik van BioMagic heb je niet veel nodig. Ik heb 11 stallen waar ik elke dag de natte plekken en de mest uithaal. BM gaat in de voegen zitten en de vloer en blijft werken. Ik hoef alleen maar het strooisel te sprayen en als de hele stal leeg is doe ik de vloeren en de wanden, misschien eens per maand .
Bovendien heeft BM een meerwaarde. Het zet nl anearobe bacterieën om in aerobe en die zorgen voor een gezonde bodem. In Australië en de VS werkt men al veel langer met BM en daar is bewezen dat de dieren meer weerstand kregen, minder last hadden van rotstraal en luchtwegaandoeningen.
Bovendien geeft mest behandeld met BM meer opbrengst op het land, omdat het de bodemstructuur verbetert.
Als je ammoniakvrij wilt werken dan moet je elke dag alles leeghalen en vooral goed ventileren , dus duur in stro of ander strooisel.
BM is net door het ministerie van LNV op een lijst geplaatst van goedgekeurde produkten die boeren mogen gebruiken om het stalklimaat te verbeteren en ook om te zorgen voor meer opbrengst op het land. Boeren hoeven dan minder kunstmest te gebruiken, op den duur zelfs helemaal niet, ze kunnen gewoon hun eigen mest op het land brengen en dankzij Biomagic zonder stankoverlast.
BM breekt schadelijke stoffen af zoals methaangas, ammoniak en zelfs CO2. Het bevat natuurlijke organische zouten, er zit niets chemisch in.
Het is maar net wat je er voor over hebt.
Zal best maar alles wat je noemt daar is al een middel voor, maar dan in vaste vorm. Dat gebruiken wij hier ook en dat is stukken goedkoper. Krijg een vermoeden dat biomagic hetzelfde spul is, alleen aangelengd met 1 of andere vloeistof en voorzien van een leuke naam.
haboshof schreef:Bovendien heeft BM een meerwaarde. Het zet nl anearobe bacterieën om in aerobe t.
Citaat:Dit is volgens mij niet mogelijk. Het ene werkt alleen met zuurstof en het andere juist niet.
madamX schreef:Citaat:Dit is volgens mij niet mogelijk. Het ene werkt alleen met zuurstof en het andere juist niet.
Volgens mij is dat ook niet mogelijk.
Ben er wel achter dat haboshof probeert dat spul aan de man te brengen, dus kan me wel voorstellen dat het mooi aangekleed wordt. Wacht inmiddels op antwoord van de fabrikant en heb inmiddels geinformeerd bij wur wageningen, of zij er van gehoord hebben.