mest boy?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Desty

mest boy?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 11:52

ik weet niet of het hier echt goed staat maar dat zie ik vanzelf
ik had een vraagje Clown :
ik wou misschien een mestboy gaan kopen voor het weiland maar ik weet niet of dat handig is?
want hij is wel gelijk 21 euro of zo...
dus heeft iemand hier ervaring mee?

groetjes

Erna_

Re: mest boy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 12:28

Ik vind het in elk geval een stuk gemakkelijker dan mest weghalen met een schep.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 12:30

errug handig!
met een schep vind ik echt onmogelijk

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 12:39

Ongelofelijk onhandig als je vlas hebt !
Je kunt beter dit gebruiken:
Afbeelding
Ps; Bij stro heb ik het nog niet uitgeprobeerd ?! Knipoog

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 12:41

tja ik poepschep vooral in de wei, en dan is dat absoluut niet handig!
deze is echt voor op stal,
mest boy is vooral in de wei erg makkelijk

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 12:41

Wij hebben het ook op stal en ik vind het persoonlijk verschrikkelijk.. Dan maar gewoon met een platte schep, gaat een stuk sneller. Wat andere pensionklanten vinden het wel een fijn dingetje, ligt er dus persoonlijk er een beetje aan..

Voor vlas is die 'schep' die mitchall liet zien inderdaad erg handig.. Voor stro zou ik het niet weten..

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 12:42

Wij gebruiken in het weiland een ronde betonschep. Daarvan loopt het blad dus rond en schep je heel gemakkelijk mest op. Iets met tanden blijft altijd in het gras hangen.

chanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 12:43

Ik vind m ook erg handig gebruik hem voor de bak en voor de wei ik vind m super!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 12:49

ik gebruik mijn mestboy 3 keer per dag dus nuttig is hij zeker! haal er ook drollen mee weg uit de stal en in de zomer ook uit de wei.
let wel op dat je de juiste lengte neemt... je hebt een korte en een langere versie Haha!

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 12:52

Op mn vorige stal gebruikte we ook overal mest boy's voor. Handige dingen. Je krijgt alleen we blaren als je te lang door blijft scheppen in het weiland Clown
Ze zouden er van die schuim achtige handvaten op moeten zetten Clown

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 12:53

Ik ben hysterisch enthousiast over een mestboy.
Als het gras wat langer is, schep je met een schep niet alles weg, zeg maar.
Met een mestboy kan je door die ijzeren tanden van je handtool bijna alles weghalen uit het gras.
Het enige nadeel is dat als je een heel weiland moet doen, de bucket natuurlijk veel te klein is voor alle hopen. Knipoog

Lovetrees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 12:56

Ik ben ook erg tevreden met de mest boy.
Ook erg handig voor in de bak en gewoon als er gepoept is op het pad.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 13:02

Ik vind een mestboy echt superhandig en zijn geld echt wel waard. Is echt veel beter dan een schep. Gewoon kruiwagen en mestboy mee het land in en het is zo opgeruimd Ja

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 13:54

okee dankje wel !!
ik denk dat ik er toch maar een ga halen dan Tong uitsteken
ik moet elke dag mijn weitjes even uitmesten maar met een schep is het ook niet alles... je krijgt niks weg en zo dus ik ben wel overtuigd dankjewel! die ene schep die Mitchall liet zien kan ik nergens vinden en als ik er een vind is die weer suuuuuper duur. en ik denk dat ie ook niet handig is in gras...
dus nogmaals bedankt!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 20:16

voor de wei is hij superhandig!
Ik gebruik hem ook, je moet hem alleen wel binnen opbergen. Als hij te lang buiten ligt in regen, wind en zonneschijn, gaat het metaal wat roesten en wordt de bak hard en bros (afbrokkelen). Eigenlijk zoals veel plasticsoorten.
Ik plaats mijn kruiwagen altijd strategisch, en loop dan de halve wei rond met de mestboy. Verplaats nog een keer de kruiwagen, en hetzelfde ritueel. Binnen een kwartier klaar met mestruimen! (wanneer ze op de wei staat doe ik het elke dag, voor 1 pony). Vooral ook heel handig als de kippen me voor zijn geweest en de mest al uit elkaar ge"harkt" hebben.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 00:15

De eerste mest boy waar ik mee heb gewert vond ik een ramp. Het ding was echt superzwaar en had een te korte steel. De tweede was lichter en langer, daar had ik heel snel de wei mee leeg.
Dus als je er 1 gaat halen, goed op de lenkte en het gewicht letten,

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 00:21

Rianneke schreef:
ik gebruik mijn mestboy 3 keer per dag dus nuttig is hij zeker! haal er ook drollen mee weg uit de stal en in de zomer ook uit de wei.
let wel op dat je de juiste lengte neemt... je hebt een korte en een langere versie Haha!

of een verstelbare lengte Knipoog

zelf vind ik m erg handig
zowel op stal als in de wei-paddock
op stal ligt het er aan of we alleen poepscheppen of grote beurt geven (staan op strooisel op stro is het een onding)

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 00:25

Wij gebruiken de mestboy in de wei (op kort gras) en voor in de bak.

Ik zou niet anders meer willen we hebben dat ding nu al meer dan 8 jaar volgendsmij en het is nog steeds de oude zware kleine versie. We hebben ooit 1 keer een nieuw harkje gekocht en verder niet.

Ding ziet er nu inmiddels niet meer uit en is eigenlijk wel aan vervanging toe maar mocht die ooit helemaal stuk gaan komt er die zelfde dag nog een nieuwe!!

In lang gras is die minder handig en op stal zou ik hem ook niet snel gebruiken maar voor de rest en zeker in de bak, op zand is die heel erg geschikt.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 00:45

Ik persoonlijk vind het ondingen om mest weg te halen. We hebben er eentje staan, maar die gebruik ik eigenlijk alleen als ik het gangpad heb aangeveegd en het is te stoffig om in de boxen te vegen.

Nou heb ik o.a. een paard staan dat ongelofelijk veel mest, dat zijn echt hopen waarvan je denkt dat er 3 paarden hebben staan mesten. Zo'n mest boy is dan gewoon te klein (de schep) en als je dat dan met 1 hand op wil tillen om in de kruiwagen te gooien... nee, ik gebruik liever onze "Kartoffelgabel" oftewel een aardappelriek. Deze is veel breder als een gewone riek, de tanden zijn breder en hebben aan het uiteinde een metalen bolletje. Zo steek je buiten ook niet in de aarde, je neemt zo goed als alles mee (ok, moet je geen ponytje hebben met kleine mestbolletjes) en zo'n riek bedien je met 2 handen.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 00:46

Mitchall schreef:
Ongelofelijk onhandig als je vlas hebt !
Je kunt beter dit gebruiken:
Afbeelding
Ps; Bij stro heb ik het nog niet uitgeprobeerd ?! Knipoog

ik heb deze in de stalen uitvoering voor op de wei.
vind het een stuk handiger dan de mestboy.
ik vind ze te kort,je moet je krauwer weer neerzetten om je bak te legen en ik krijg er kramp van in mijn hand. Bloos
de eerste dagen loop je te klieren met een zaagsel vork omdat de puntjes nog iets te scherp zijn maar daarna werkt het super!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 10:01

zeker doen Ja als je m wilt gebruiken voor poepscheppen in paddocks en op het weiland

het is even een investering, maar het scheelt je zoveel tijd. Zo'n stomme hark met tandjes blijft elke keer overal aan haken.

hoe ze werken in stal weet ik niet, want wij hebben geen stal, onze paarden staan 24/7 buiten Vork

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 10:07

Ik heb er gemengde gevoelens over. Als de mest vlak op de wei liggen gaat het super! Maar als het een platte zooi is (door regen en vertrappen) gaat het echt niet!

Als je in een stal staat is het ook geen avance...

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 15:50

Ik schep er de mest mee uit de paddocks en de grote hopen in stal (vlas) vind het een heel stuk makkelijker werken dan die zgn vlasvorken. Op gras vind ik het niet fijn werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:53

Ik vind het een onding en gebruik 'm dan ook nooit.
Ik gebruik zo'n schep als hier afgebeeld is of een sneeuwschep.

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 21:51

ik vind hem ook heel onhandig, je schept allemaal zand (in de bak) en andere dingen mee, die op de afbeelding is veel handiger, want het zand, vlas of zaagsel valt er doorheen en het natte blijft er op liggen