In weer en wind...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Waar staan jullie paarden bij slecht weer?

Ik zet hem op stal bij zulk weer
44 (36%)
Paard kan zelf kiezen en gaat op stal staan
22 (18%)
Paard kan zelf kiezen en blijft in weer en wind buiten staan
33 (27%)
Paard staat altijd buiten (geen schuilstal aanwezig)
22 (18%)

Totaal aantal stemmen: 121

Macusa

In weer en wind...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 18:24

Bijgaand een pol mbt de huisvesting van paarden. Ik ben benieuwd naar de resultaten! Graag ook jullie ervaringen.

LovingTweety

Re: In weer en wind...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:26

Ik heb er 1 die keuzes heeft en naar binnen gaat, en heb er 2 die keuzes hebben en buiten blijven staan. Hoe wil ik het nu invullen Haha!

fjord_brucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:26

ik heb voor optie 1 gekozen maar dit is meer omdat hij altijd op stal staat in de winter.en overdag in de paddock staat.Maar is het beestenweer ja dan staat hij ietsje eerder binnen

Marlies22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:27

Mijn pony staat met 2 paardenvriendjes in een grote wei incl stuk zand (momenteel helaas blub) en een ruime schuilstal. Ik zie d'r eigenlijk nooit binnenstaan. Lachen

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:28

Mijne staat er niet bij.
Dit weer zoals vandaag gaan ze gewoon naar buiten in de natte wei maar komen ze wel op tijd binnen.
Als het blijft regenen/sneeuwen dan komen ze maar ff buiten

Natje_Spirit

Mijn paard staan s'nachts sowieso binnen in de winter en ook als het slecht weer is. Bij regen of wind blijft hij ook gewoon buiten staan, als het echt stormt of als ze een paar dagen na elkaar regen geven blijven ze ook binnen omwille van de weides. Maar zelfs al kon Spirit kiezen, vanaf dat het regent of te hard waait zou hij binnen staan, als het overdag regent staat hij ook al aan de poort Clown
In de zomer blijft hij 24/7 op de wei behalve als ze storm verwachten, dan komt hij op stal te staan Lachen

Es_ther

Ze kunnen kiezen, of naar binnen of buiten
Maar zoals vrijdag moesten ze naar binnen van mij, omdat de planken overal naar toe vlogen

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:29

Ik mis een keuze;
Overdag buiten tot het echt te erg wordt
`s nachts binnen

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:29

Ik ook Haha! ,ik heb er 1 die nu binnen staat en ik heb er 1 die wel naar binnen kan maar buiten blijft staan.
Wat vul ik in:?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:31

op mijn stage gaan ze allemaal de paddocks in, mijn eigen pony loopt gewoon lekker buiten dag en nacht Ja ze blijven iig niet een hele dag binnen staan.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:37

paarden gaan bij redelijk goed weer overdag buiten en s'nachts binnen, bij veel regen/sneeuw eerder op stal. Bo komt van een stal waar hij hele dagen binnen stond en wil echt wel weer binnen als het regent. En daarbij wil ik volgend jaar ook weer gras op de weide daar ik geen groot grond bezitter ben Clown Dus in de winter wat meer binnen dan in de zomer. Ik probeer ze wel als het heel slecht is toch even een uurtje buiten.

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:53

LovingTweety schreef:
Ik heb er 1 die keuzes heeft en naar binnen gaat, en heb er 2 die keuzes hebben en buiten blijven staan. Hoe wil ik het nu invullen Haha!

Dat heb ik ook, alleen met meerdere paarden: ze hebben allemaal de vrije keus en het wisselt nogal wat ze doen.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:58

Daarom, dat is lastig. Ze hebben allemaal de keus bij mij en kiezen dus ook allemaal verschillend.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 19:02

Mijn paarden kunnen zelf kiezen of ze buiten blijven of in de schuilstal gaan staan, maar aan de conditie te zien waarin de schuilstal zich iedere ochtend verkeerd, staan ze toch het grootste deel van de dag in de schuilstal met dit weer Tong uitsteken

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 19:03

Bij ons staan ze buiten met mogelijkheid tot schuilen. Ik ben de afgelopen twee nachten op stal geweest om te kijken en alle 4 stonden ze buiten, wel onder het afdak, maar wel buiten.
Hebben we voor niks al dat stro in de stallen gelegd Vork

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 19:03

Sja, ik mis 1 keuze: overdag buiten en 's nachts binnen.
Dat doe ik Lachen Land is overigens 1 grote blubberzooi, maar goed: ze hebben een stuk tegels voor de stal (2 meter bij 10 meter) om wel droog te staan en de staldeuren staan gewoon open. Stuk naast de stal is ook betegeld, 6 bij 2 meter. Dus plek genoeg. Al vinden mensen het wel erg zielig dat ze zo ver in de blub staan Clown
Gut, kleigrond,regen en 2 zwaargewichten gaat niet samen. Liever minstens 6 uur in de blub (met genoeg tegels zodat ze rond kunnen lopen samen) dan op stal Lachen
Maar voor de nacht gaan ze zeker op stal! Geen zin in weer mensen de DB bellen omdat ze het zo zielig vinden Clown

Aman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:19

Ze staat overdag buiten en 's nachts op stal. Eigenlijk staat ze de hele dag buiten, behalve als het 's middags echt heel slecht is, dan gaat ze dan al op stal.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 10:12

Mijn pony van 30 staat bij erg slecht weer binnen.
Anders overdag buiten en s'nachts binnnen.
In de zomer 24/7 buiten.

Lauwsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 11:19

Mijn pony heeft een uitloopstal, dus hij kan zelf kiezen...is echt ideaal Knipoog
Meestal staat hij buiten, tenzij z'n hooi binnen ligt.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 11:24

Mijne heeft een wei met schuilstal en eigenlijk altijd als ik kom en het weer is 'slecht' staat hij erin. Hele dag regen en ik heb meestal toch een droog paard aangezien hij dan de hele tijd binnen blijft staan Nagelbijten / Gniffelen Soms komt hij zelfs niet om te eten!
Maar een paard moet dus ook eten en daarom maar een regendekentje op gedaan. Nu loopt hij wel weer wat meer buiten.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 11:44

Mijn paarden staan 8maanden van het jaar continu buiten bij goed of slecht weer en hebben dan de keuze tussen buiten blijven staan of in de schuilstal gaan staan en 2 van de 3 kiezen resoluut voor de schuilstal!

Vanaf half oktober zijn ze elke nacht op stal gezet, om 18u erin en om 7u er terug uit. Af en toe eens wat later erin of eruit. Paarden staan flink te trappelen om in dit weer naar binnen te mogen!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 11:49

Ik heb gekozen voor optie 1.

Normaal staat Chub met 2 weidegenootjes buiten, één daarvan blijft met Chubby 24/7 buiten en de andere gaat 's winters 's nachts binnen op stal. Nu echter met de sneeuw kan het weidegenootje wat normaal 24/7 buiten staat, niet buiten in verband met ijzers en toch al moeilijker ter been. Chub 's nachts alleen buiten is geen optie, dus kan ze alleen met het andere weidegenootje buiten nu..

innetrik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 13:00

Optie 4, altijd buiten. Lachen

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 13:04

Mijn eigen 2 paarden staan 24/7 buiten, ook met dit weer. En die geven er echt niks om!

De pensionpaarden gaan 's nachts op stal. Maar overdag gewoon naar buiten, ook met rotweer. Hooguit haal ik ze eens een uurtje eerder binnen.

OwimPowerrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:09

Mijn paard staat in Kamerik, dat houd in dat de grond bestaat uit veen-grond. Swinters is het dus geen doen om de paarden buiten te laten staan, de grond word zo zacht dat de weide binnen no-time kapot word gelopen. Voorheen was mijn paard gewend om iedere winter lekker buiten te staan (hij komt uit Limburg), maar op stal staan lijkt voor hem geen probleem te zijn... Lachen