Zelfgemaakte Anti-klit!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xLiezel

Zelfgemaakte Anti-klit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 16:34

Hoi Hoi! Lachen

Ik heb de zoekfunctie gebruikt om te zoeken hoe jezelf antiklit kan maken..
Nu staan er in veel dat je babyolie gebruiken kan..worden de manen en staart daar niet heel erg vettig van? En volgens mij kun je dat ook niet mengen met water..want olie drijft op water..(Of anders om? Huilen van het lachen )
Ik heb ook iets gelezen dat je gewoon antiklit voor mensenhaar gebruikt bijvoorbeeld van andrelon en dat mengt met water?

- Wat is jullie mening hier over? Haha!
En hebben jullie misschien nog andere tips? Want de antiklit vliegt er bij mij altijd doorheen. Huilen van het lachen

Groetjes Lisa.
Laatst bijgewerkt door xLiezel op 18-11-08 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Laverda

Re: Zelgemaakte Anti-klit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 16:41

Met anti-klit kan ik je niet helpen, maar heb je al eens zwitsal babyshampoo geprobeerd? Dat gebruikte ik altijd om de manen en staart te wassen en daar werden ze lekker zacht van.

xLiezel

Re: Zelfgemaakte Anti-klit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 17:02

Dankje voor je tip. Haha!
heb het nog nooit geprobeert nee,ik was haar manen/staart meestal met gewone shampoo en doe er daarna antiklit in. Lachen
Ik spuit zowieso veel antiklit in haar staart enzo omdat ze echt een varken is,en veel op de weide staat. en hij zo nog een beetje schoner blijft..en ik er nog wat makkelijker doorheen kom met als ik der poets! Knipoog

_Question

Re: Zelgemaakte Anti-klit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:05

op paarden.hobby-site.com staat het geloof ik, die heb ik ook een keertje nagemaakt. Die werkte redelijk!

Mayaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:09

Ik heb gehoord dat babyshampoo juist niet goed is voor paardenvachten, want de vacht wordt er zacht van, alleen dei laag onder de vacht, wordt er juist heel vettig/vies van. Maar dat weet ik ook niet hoor, heb het allen maar gehoord.

pssstamigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:10

Baby-olie zou ik niet zo snel doen, wordt de staart vettig van lijkt mij en dan blijft het vuil er helemaal inhangen. Ik gebruik gewoon de goedkoopste anti-klit uit de supermarkt.

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 17:16

@ Pssstamigo : Waar heb je jou antiklit gekocht welke winkel? Lachen En hoe heet het en hoe duur is die? ( Sorry voor de vele vragen Huilen van het lachen ) Doe je daar verder ook nog wat mee,zoals verdunnen oid? Lachen Haha!

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:21

Ik waste de staart altijd ongeveer eens in de maand en daarna lekker met veel (de goedkoopste die je kunt vinden) conditioner inzepen en goed uitspoelen, bleef de staart zo'n 3-4 weken super zacht en makkelijk kambaar van. Vooral erg handig als ze een hele dikke staart hebben

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:21

Ik heb wel gehoord dat die van equi-shine niet goed is die oranje fles weet je wel) omdat de haren daar heel broos van worden

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:22

Anna14 schreef:
Ik heb gehoord dat babyshampoo juist niet goed is voor paardenvachten, want de vacht wordt er zacht van, alleen dei laag onder de vacht, wordt er juist heel vettig/vies van. Maar dat weet ik ook niet hoor, heb het allen maar gehoord.

Babyshampoo staat er juist om bekend dat het heel goed is voor de paardenvacht. Er zit namelijk geen zeep in, dus het tast de vetlaag onder de vacht niet aan. Deze vetlaag is (zoals voor de meesten vast wel bekend is) heel belangrijk om het paard te beschermen, tegen bijvoorbeeld weersomstandigheden.
En daarnaast: een zachte vacht is helemaal niet slecht, eerder goed.

Over de antiklit: koop het best gewoon paarden anti-klit, en anders eventjes rondkijken naar een goede mensen anti-klit bij de drogist. Als ik me niet vergis heb je zelfs zoiets dergelijks van zwitsal, dus ook geschikt voor het paard dan! Lachen

Verdunnen is hierbij niet nodig hoor Lachen

Baby olie gebruik je om de gevoelige huid te verzorgen en te laten glimmen, dit is dus géén goed haarproduct, zeker niet voor een paard: die hebben al zulk vettig haar..

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 17:28

Van zwitsal heb je niet iets in spuitbusjes..smeer je dat dan gewoon in de staart en manen? Tong uitsteken
Je hebt ook zoiets van Gliss gur antiklit dat zit in een spuitbusje! Lachen Dat zou je ook kunnen gebruiken denk k. Haha!

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:36

andrelon antiklit shampoo!! meestal pak ik een grote familie verpakking en die kost maae 2.49 tenminste bij de DA en helpt bij mijn paard echt super (er zaten altijd dreadlocks in en kreeg alles er echt neit meer uit tenzij ik iedere dag liters antiklit van 16 euro per 500 ml er in spoot!!)

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 19:27

Ik denk dat ik morgen even naar de kruitvat ga! En daar een bus antiklit spray haal! Haha! Kost zowat niets en zit best veel in. Ja als dat nou een beetje goed werkt,zou fijn zijn. Haha!

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:54

Als ik de staart van mijn paard was, doe ik daarna wat wasverzachter erin. Laten intrekken en uitspoelen.

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 20:10

Okee..Maar is dat niet hartstikke chemies als je dat erin doet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:30

Als je het héél goed uitspoelt niet, maar anders wel ja.
Aangezien 'je paard dan jeuk krijgt ervan. Ja

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 20:34

Ja dat lijkt mij ook. Ja maar ik zoek gewoon ff lekker iets wat ik er zo ff in spuiten kan. *LOL* Voor het rijden enzo,dat ik de staart een beetje mooi kan uitkammen zonder dat ik alle haren eruit trek. Huilen van het lachen

BenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:36

gewoon wassen met babyshampoo, en darana gewone antiklit inspuiten, wel zo makkelijk en het plakt in ieder geval niet Knipoog.

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:39

Ik doe altijd baby olie van zwitsal erin.
En dat helpt echt goed, word niet vettig ervan.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:32

[PP] > [VSW]

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:35

cow boy magic, heerlijk spul, alleen niet meer overal verkrijgbaar

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:38

Ik doe nu als de halve fles leeg is hem bijvullen met water. Het spul werkt nog net zo goed.

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 14:09

Bedankt voor alle tips! Lachen
Cowboy magic heb ik ook idd eens van gehoort! Die wil ik ook eens zeker gaan proberen. Haha!

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 14:12

Cremespoeling van het huismerk Trekpleister Kruidvat oid. Kost 80 cent, en werkt net zo goed als de dure paardenvarianten. Knipoog

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 14:12

super geweldig spul, beter dan al die andere rotzooi en ruikt lekkah!! Haha!