Redelijk prijs bakbodem ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

XxXchaXxX

Redelijk prijs bakbodem ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 19:28

Ik wil binnekort een buitenbaan laten aanleggen.
Maar mijn vader wilt er niet te veel aan besteden hij
vind voor een buitenbaak 12000 al duur, en zal dat er niet
aan willen uitgeven.
Wat voor bodem heb jij en wat was d'r prijs d'r van.
Nu is mijn vraag weten jullie redelijk goede bodem
( niet te zwaar , niet snel nat'we willen wel drainage') die niet te veel kost ?

Ik wil er elke dag in dressuren ik heb 2 paarden en 1 pensionklant staan.
Ik wil ze d'r ook in kunnen losgooien.

jen_lion

Re: Redelijk prijs bakbodem ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:10

op marktplaats staan mooie gedraineerde bakken voor 1200 euro

XxXchaXxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 19:45

Ik heb heel marktplaats gezocht maar zie geen bakken voor 1200 euro en ik geloof zelf niet dat die bakken bestaan of wel, weet niet of je misschien een link voor me heb?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:49

Ik lees even mee Knipoog

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 19:23

bedoelen ze niet de omheining van de paardenbak voor 1200 euro? Dat heb ik wel gezien namelijk. Maar zand kopen voor een paardenbak en het werkloon en drainage, dat kan nooit voor dat bedrag.

Wij zaten op zon 5000 euro inclusief drainagezand, exclusief toplaag zand (was al omgezet) voor een bak van 20 bij 60.

XxXchaXxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 21:16

oh en door wie heb jij je bak laten aanleggen dan?

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 21:22

Je kan beter gewoon verschillende offertes kan opvragen bij bedrijven.
Een prijs voor een goede paardenbak kan je niet zo geven, dat hangt van verschillende factoren af.

XxXchaXxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 21:24

jackgirl schreef:
Je kan beter gewoon verschillende offertes kan opvragen bij bedrijven.
Een prijs voor een goede paardenbak kan je niet zo geven, dat hangt van verschillende factoren af.

Ik heb al bij verschillende een offerte gedaan.
Maar nu zegt mijn vader dat hij een kennis heb die in het zand zit.
Alleen welke soorten zand moet je dan hebben ?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 21:34

zoek op internet op paardenbakzand oid, dan krijg je de specificaties met korrelgrootte (M3C geloof ik, ook gebruikt voor sportvelden/kunstgras etc.)
Drainagezand wordt wel M3D genoemd en heeft een korrelgrootte tussen 210 en 350 mu ongeveer.

Staan de benodigdheden niet gespecificeerd op de offertes? Dan kun je daarmee om de tafel met die "kennis die in het zand zit"

ps: ik woon in Friesland en het was een bedrijf uit het Noorden. Oostvoorne klinkt als Zeeland. Je kunt het beste bedrijven uit je eigen regio vragen. Afstand (Vrachtkosten en vervoer/reistijd) telt vaak ook mee in de prijs.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 15:30

Paarden loslaten in een gedraineerde bak lijkt me niet goed. Ze gaan gaten graven en binnen no time zitten ze op je drainage.

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 15:37

Kan wel gewoon hoor, je paarden los zetten in een gedraineerde bodem. Doen wij ook en ze graven ook gaten Lachen, Wij hebben eerst de drainage helemaal ingegraven in de klei en daarna worteldoek helemaal strakgetrokken. Mijn bak is nooit nat en is fijn te rijden, heeft wel 35.000 euro gekost.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 15:45

Je moet je eigen eerst afvragen wat je wil.
Wil je gewoon voor jezelf wat rijden of wil je ook echt wedstrijden gaan rijden.
Voor 6000 heb je al een simpele bak zonder omheining en als je het zelf doe is het nog een stuk minder.

tomcat701

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 17:08

Graag lees ik ook mee, ben ook wel benieuwd wat dit allemaal kost.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 17:10

http://www.buitenbak.nl

Kun je altijd rijden, bevriest niet, komen geen plassen ed.

Voor 2000(1 container) of 3000(2 containers) euro ben je klaar.... Lachen
vind dat best wel 'goedkoop' als je ziet wat een profijt je ervan hebt.
het verteerd niet, enigste wat je moet doen is in begin even regelmatig rollen, en er moet heeeeeel veel water op vallen, hoe meer water hoe beter de bodem word Lachen

Wij hebben het in combinatie met 1 drainagebuis over de hele lengte van voor naar achter, omdat de bak lager dan het maaiveld geplaatst was (niet erg handig dus, want water kan dan niet weg) en nu is ie echt uitstekend....

Maar drainage is niet persee noodzakelijk, maar het scheelt altijd wel wat Lachen
ohja, in begin is het wel wat 'zwaar' doordat de snippers nog los zijn, die moeten zich nog wat gaan vermengen met het zand, en door veel regen oid word de bodem steeds stabieler, maar dat gaat opzich vrij snel Lachen
wij hebben nu een super bodem erin liggen, niet te zwaar, niet te hard, niet te nat, en niet bevroren Haha!
Laatst bijgewerkt door magic_lover op 24-11-08 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

delfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 17:12

nou ik weet wel dat wij om niet te duur uit te zijn de toplaag er af halen het gele zand naar boven en dan de toplaag zegmaar verwisselen met de zandlaag. zo ben je veel goedkoper uit, maar dit kan natuurlijk alleen als je net als ons een goede zand grond eronder hebt zitte;)

XxXchaXxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 18:16

Magiclover, ik heb iid die site ook naar gekeken in eerste istantie wou ik die ook, maar mijn intructrice zeg dat dat juist slechte bakken zijn, maar ik heb van niemand nog gehoord dat ze slecht zijn en heb er ook wel is met mijn paard ingereden vond hem echt fijn. ( instructrice zeg; dat die snel glad word en nat)

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 18:28

Angela:
Jullie hebben dan ook een sproei-instalatie? Of kan het ook zonder?
En is het gewoon op weide zand gestort, of moet je eerst een laag 'apart' zand laten komen?

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:30

Poging 2 (internet viel weg Nagelbijten / Gniffelen)

Glad word het niet, dat kan niet eens Lachen

nat worden ze natuurlijk wel, maar dat is logisch.
alleen heb je geen last van plassen ed, omdat het water opgenomen word door de snippers, of als je drainage eronder hebt, door de snippers gaat en weggevoerd word door de drainage Lachen

als het glad of nat word dan is de bodem vrees ik niet goed aangelegd... heb het iig nog nooit gehoord/meegemaakt, en kan het mij eigenlijk ook niet echt voorstellen

Asje: nee wij hebben geen sproei-instalatie, dat is niet nodig met dat natte nederland Tong uitsteken
daar in tegen zit je zomers ook niet dat het stuiven gaat, hoe droog de grond ook is Lachen
bij ons is het wel een klein beetje uitgegraven, niet zoveel, dus laagje zwart grond eraf, wit zand erin, en dan die snippers, dat zand vermengd zich dan op den duur met de snippers en zo word je bodem steeds stabieler Lachen

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:34

Klinkt goed!
En de rand van de bak? Zit daar een verhoging?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:36

@Magiclover: Wat voor spul is het precies? Kunststof, natuurproduct?

Het klinkt goed, maar onze staleigenaar wil niet aan een toplaag beginnen waar hij eventueel afvoerkosten van zou hebben.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:38

hadden we eerst wel, totdat de paarden het leuk vonden om dat te slopen Clown dus hebben het nu helemaal weg gehaald,

in begin is het wel handig, omdat de snippers nog aardig los zijn, en ze dus best snel uit de bak 'geschopt' worden, maar op den duur word de bodem stabieler en is het niet meer zo nodig Lachen

kan in principe dus wel zonde, maar dan heb je in begin wel dat je een beetje snippers moet ruimen Haha!

Bromfiets:
als ik het goed onthouden heb zijn het resten van automatten, en nog wat andere dingetjes, soort van sponsjes zitten erdoor.
dus geen natuurproducten, maar dat verteerd vaak ook weer en word ook al snel een grote bende (bvb houtsnippers etc)

het is idd wel moeilijk met afvoeren (zit wel milleuverklaring bij), maar als je bvb zou gaan verhuizen dan kun je zo de toplaag eraf halen en meenemen, en ergens anders weer neer leggen Lachen

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:41

Dus eigenlijk heb je voor 2000 euro een redelijk tot goede buitenbak, zonder omheining?

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:43

Ja
wij hebben (geloof ik)2 containers laten komen voor een 20/50 bak en nog voor de longeercirkel, en waren daarna klaar Lachen

maar in principe zou je (volgens hun site ook) een 20/40 bak met 1 container moeten kunnen doen, dan ben je idd met 2000 euro klaar Lachen

wij kunnen gewoon altijd rijden, als het erg geregend heeft is ie wel wat soppig, maar er staan geen plassen in, of dat ie zwaar word ofzo , bevriest niet, stuift niet, etc Lachen

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:45

Als het maar niet glad wordt, een beetje water vind ik helemaal niet erg.
Had Malene ook niet deze bodem?

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:48

Wij hebben dit spul (all weather tuft) ook sinds begin van dit jaar en het bevalt prima. Voor weinig geld een fijne bakbodem. In het begin denk je wel even, gaat dit wat worden, maar naar verloop van tijd gaat hij steeds beter liggen. De pony's lopen er ook goed op.