Het liefst je eigen hond, maar het mag ook een hond zijn die op de manege rondloopt of bij een buitenrit opeens je pad kruist....Wij hebben zelf een Berner Sennenhond, hij heet DIOR, en dat gaat best wederzijds wel goed....Alleen Pepsi doet altijd wat afstandelijk tegen hem...hij gedoogt hem en dat is ook dat!!
Spelen wil hij niet, alleen als hij in een gekke bui
is, dan gaat hij wel rennen en bokken tegen Dior, maar zodra hij op stal staat wil hij er niet veel van weten.
De shetjes daarentegen vinden Dior geweldig....
Dat is zo'n leuk gezicht om te zien, ze spelen echt met elkaar.....Van de week was er een handdoek bevroren die over een weihekje hing, terwijl ik aan het uitmesten was hoor ik een hoop heen en weer rennen en kabaal....ik kijken en ik heb zo gelachen
, Snowy had de bevroren handdoek in zijn mond (bespottelijk gezicht!!) en Stef probeerde het er uit te halen, lukte dus niet en toen kwam Dior, die ging er ook aan trekken en kreeg het wel los.....De hond wegrennen en de shetjes erachter aan...liet Dior de doek weer los en begon het spel opnieuw!!!Dat is zo leuk om te zien dat een hond zo goed op kan schieten met die paardjes en zelfs hooi met ze mee gaat eten!!! (dat is helemaal grappig om te zien, want hij vind er natuurlijk niets aan
).Je merkt wel als je met de paarden buitenloopt dat ze een andere hond niet raar vinden, maar een hond die opeens vreselijk begint te blaffen en achter hen aanrent vinden ze wel eng.....