Mijn haflingermerrie loopt in het land met een aantal andere paarden. (nrps paard merrie en een ruin E pony) Dit gaat al 3 maanden prima!
Sinds een maandje begon ik te merken dat er iets was, maar wat?
De staleigenaar had het erover dat m'n merrie bijna geen eten kreeg... En ze werd idd erg mager.
nu krijgt ze eten op stal een gaat hetwel wat beter.
Maar ze begon steeds meer wondjes te krijgen. Goed opletten dus.
Maar vorige week zag ik dat de NRPS mijn merrie in de hoek dreef en begon te trappen. Drie dagen later stonden ze met z'n tweeën tegenpover mijn merrie. Ze dreven haar in de hoek en bogonnen haar heelemaal af te trappen. Ik ben er snel heen gerend maar toen kwam De NRPS op mij af gestormd.M'n pony sprong voor me als bescherming en kreeg flinke trappen in haar buik.Ik heb toen m'n halstertouw naar de NRPS gegooit om hem weg te jagen. m'n haf had geen enristig letsel maar ik zou haar voor de zekerheid rust geven.
Maar toen ik vanochtend in de stal kwam schrok ik me wild. De NRPS(haar stal "buurvrouw") stond stampend tegen de tralies te blazen. m'n merrie helemaal bang achterin de stal. Ik wilde haar het halster omdoen mar dat leek veel pijn te doen. Toen ik aan de andere kant stond zeg ik dat haar hele onderlip gescheurd was. Allemaal tanden erin(wel 1,5 cm diep!!!
) Alles schoon gemaakt het hoefde gelukkig niet gehecht te worden. maar De NRPS had dus door de tralies heen gebeten! Ook met borstelen komt ik de ene naar de andere bijtwond tegen... Dit kan zo niet langer!Nu de vraag:
Maar ik vraag me af hoe het kan dat De NRPS ineens zo doet? Ze waren altijd beste vriendinnen en zijn speciaal naast elkaar gestald.
En sinds een tijdje doet die zo?? Ik kan het niet bevatten.. Mijn merrie trapt overigens niet(ook niet als ze word getrapt) en is heel sociaal(zelfs eten staat ze af)
Wat kan ik nu doen? word dit weer beter of zal ik haar voor altijd in een ander weiland zetten (alleen maar wel soortegenoten naast haar)? hebben jullie zelf wel ens zo'n situatie meegemaakt?
Groetjes
Staat het hiet goed??