Help, mijn pony is Houdini

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Luckystory

Help, mijn pony is Houdini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 22:56

Ik heb een 3 jarige welshcob.
'T beestje is 1m 50 groot.
Mijn weide is afgespannen met 4 draden. Een onderste stroomdraad op 40 cm, op 70 cm een staaldraad, 1m10 nog een stroomkoord en daarboven op circa 1m40 nog een staaldraad.
En toch kan ik meerder keren per dag mijn pony uit de weide van de buren gaan plukken.
De omheining blijft intact. Alleen gisteren was de onderste staalkabel stuk. De laagste stroomkoord stond nog wel strak.
Geen idee hoe hij het doet??? Blond

Mi_Amore

Re: Help, mijn pony is Houdini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:59

euhm, misschien springen... Mijn haflinger is 1.45m en gaat ook over 1.40m als er langs de andere kant een heel aantrekkelijk grasje staat hoor Knipoog Ik vermoed toch dat zij erover springt, want ook bij mij blijven de draden steeds contact.

Ik volg dit dus even met jou mee Haha!

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 23:01

Zo hoog??
Damn, dan moet ik dat beest snel verkopen als super-springpony Clown

Buurman vindt het overgings minder grappig. Koe

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 13:20

elk paard kan over z'n eigen hoogte springen zeggen ze toch? Mijn merrie van 1.63m sprong vrij een meter 80 Knipoog

Ik kan er in elk geval geen andere verklaring voor vinden? Vroeger kroop zij onder en tussen de draden, maar tussen vier draden met stroom... Klinkt ook niet geloofwaardig Haha!

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 13:22

Hij kruipt hoogstwaarschijnlijk gewoon tussen de draden door en weet zijn benen op tijd op te tillen.
Zulke slimmerds heb ik hier ook.

Flink wat stroom op zetten en ongeveer een meter voor de omheining nog een stroomdraad zetten die onder spanning staat.
Dat is wat hier geholpen heeft...

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 13:23

En je weet ook heel zeker dat de stroom het wel doet dat hij nergens lekt?
Bij mij hebben ze het zo door als bv de stroom het niet doet of uit staat dan duwen ze gewoon met hun hoofd de onderste draad omhoog en weg zijn ze

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 13:26

keer de stroomhandvat tegen zijn neus aanhouden.
weet hij gelijk dat er stroom opzit.

bij ons heeft dit al meerdere malen geholpen

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 18:46

ik zou ook voorstellen om een meter voor je hek nog een stroomlintje te spannen, daar flink wat stroom opzetten (zeker voor paard met wintervacht, anders komt er nog geen schok doorheen). En dan is het 2e "hek" moeilijker te bereiken

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 18:49

eerst gaan controleren of overal goed stroom op staat, geen lekstroom, of oude draadjes

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 18:51

Ik lees hier even mee, heb er ook zo een, maar die heeft volgens mij meer een zelfmoordwens, midden in de nacht op de weg gaan staan ><.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 20:09

Ik denk ook dat hij eronder kruipt. (Maar je zou mijn omheining eens moeten zien. T'is nog net geen versterkte burcht Clown )
En die onderste draden, hangen voor hem op kniehoogte. T'is niet bepaald een kleine pony. Hij zou bijna plat moeten gaan liggen om eronder te kunnen. Verward
Onderste draadje is net vervangen door een nieuwe.
Ik ga er nu heen, eens kijken waar meneer uithangt. Knipoog

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:59

mmm zou kunnen, ik heb ook een soort van versterte burgt met 4 draadjes, de laagste op iets van 30 cm, en dan er weer steeds 30 cm tussen ongeveer, maar ben al eens vergeten de stroom erop te zetten en toen is ie er tussendoor gekropen, maar onderdoorgedoken kan ook wel denk ik

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 21:02

zou er eens een dagje voor uittrekken om beschut hem te bespieden. Weet je in ieder geval wat hij uit vreet Tong uitsteken

AtelierB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 21:15

Ik zou doen wat Brittje zegt: om het hoekje blijven kijken om te zien hoe hij er uit komt. Dan kun je veel gerichter een oplossing vinden voordat je "1.000 en 1" dingen gaat uitproberen.

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 21:16

Misschien is dan een emmer met biks naast de wei neer zetten een aansporing om meteen te ontsnappen hoef je er niet de hele dag te zitten Tong uitsteken

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 21:18

Inderdaad eerst maar eens uitvogelen hoe die slimmerik er steeds maar uit komt Tong uitsteken
Mijn oude verzorgpony ging af en toe gewoon onder de stroomdraad door, vond de schok blijkbaar niet zo erg. Misschien dat die van jou er ook tussendoor kruipt?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 21:20

Stroom tegen de neus aan doen vind ik wel érg hard hoor..

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 21:26

StalNollie schreef:
keer de stroomhandvat tegen zijn neus aanhouden.
weet hij gelijk dat er stroom opzit.

bij ons heeft dit al meerdere malen geholpen

Jah, dat is echt zinvol. NOT!!

Net of een paard die connectie legt. Wel een probaat middel trouwens om het vertrouwen kwijt te raken. 't is maar wat je wil Of ik moet je verkeerd begrijpen natuurlijk.

Ik zou eerst eens goed checken of er overal wel goed stroom op staat. Ik heb ook een echte houdini maar die is vooral 's winters een houdini als hij dik in de wintervacht staat en als dan ook de stroom nog niet helemaal ok is. Nadeel is dat als hij eenmaal aan de gang is, het weer duurt totdat hij in zijn zomervachtje staat voordat hij er weer mee op houdt...

Fem_daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 21:49

Ken t probleem.. Ik moest mijn paard dagelijks uit het maisveld halen, is ook niet echt goed voor je sociale contacten Haha! Hij is 1,64 en kroop tussen de draden door, gaat echt geen moeite doen om er overheen te gaan. De onderste draad was op ong. 50cm en de bovenste 1,10m niet echt hoog dus.

Hij ging er eerst met hoofd tussen en dan lopen maar!!! voetjes netjes optillen en je bent zo aan de overkant. Later stond hij in een weiland afgezet met een echt hek, hier heeft hij het afgeleerd en nou doet hij het (gelukkig) ook niet meer bij draad.
Misschien is hij eruit uitgegroeid, want ook hij was een echt Houdini, hij kwam overal uit, zelfs uit zijn stal die zelfs voor mij moeilijk open ging!

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 21:51

Haha ik zou houdini even bellen Tong uitsteken misschien weet hij het ROFL pff geen idee, het meest logische is springen idd!

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:13

Ik gok erop dat hij eruit kruipt, vooral met een wintervacht zijn een paar draadjes geen probleem om sommige pony's tegen te houden Tong uitsteken

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:18

Luckystory schreef:
T'is niet bepaald een kleine pony. Hij zou bijna plat moeten gaan liggen om eronder te kunnen. Verward

Zo eentje hadden wij er vroeger op stal. Was geen houden aan. Ik heb het hem nooit zien doen (anderen wel) maar die ging dus echt liggen en kroop zo onder t draad door. Clown

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:22

mijn paard springt over mijn omheining van 1.40 en mijn haflinger er achter aan Clown die heeft het trucje ook geleerd.

Ik vind 1.10 persoonlijk heel erg laag voor een omheining, eigenlijk. Kan best dat hij er overheen springt.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:54

niks mis mee om keer tegen zijn neus aan te houden.
en geloof me die connectie leggen ze zeker wel..

meeste paarden voelen op millemeter na dat er stroom opstaat. soms lijkt het alsof ze ertegen aan komen maar is dat net niet omdat ze dit gewoon weten, dat er stroom opstaat.

en als je een goede band met je paard hebt , komt dit echt niet tussen de band in te staan hoor..??

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 23:35

Omheining is 1m40 (misschien zelfs hoger, schat ik) Knipoog
Meneer stond nog netjes binnen vanavond. Haha!
(Ofwel had hij zijn buikje al vol gegeten vanochtend, waardoor hij geen zin had om te gaan lopen. Dat kan ook natuurlijk. Clown )

Hij doet het trouwens niet als we kijken.
En als ik aankom en hij staat verkeerd, kijkt hij erg schuldig en wil graag dat ik hem eraf haal en weer bij zijn vriendinnetje zet.
(Dombo, weet dus niet hoe hij weer zelf terug moet Koe )