Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Anne Marie schreef:Mijn manier is een klittenkammetje voor honden! Gewoon uitkammen met zo'n ding, en het scheelt echt mega veel haar. De manen worden uitgedund, en je kunt ze als ze dun genoeg zijn naar je zin ook gelijk snijden met zo'n ding. IDEAAL!
http://images.google.nl/url?q=http://www.witjesverzendhuis.nl/site_data/data/bin/1.846.image.jpg&usg=AFQjCNHq5DxQnea4D8NRv8ylObby7YwwgQ
Suzanne F. schreef:Ik had de zoekfunctie al gebruikt maar wilde nog wat vragen stellen en kan dus geen oud topic omhoog halen.
Ik heb voor het eerst een paard dat echt een vreselijk drama maakt van manen trekken. Ik heb al vaker paarden gehad die moeilijk deden maar met een praampje ging het best. Maar deze gaat toch zo enorm door het lint, echt alsof je hem martelt ofzo??? Alsof het echt veel pijn doet. Vastgezet tussen 2 touwen met de praam om maar echt steigeren, proberen erdoorheen te springen, slaan met het voorbeen etc etc...
Ironisch genoeg heeft deze enorm dikke manen.
Zelf heb ik niet zulke goede ervaringen met de uitdunschaar. Wel voor de onderkanten maar niet voor de manen zelf.
Mijn vraag is: Wie herkent dit? Wat doe je dan als zelfs de praam op een flink strakke stand niet helpt?? Hoe knip je dan met de uitdunschaar en waar? Boven in de manen, bij de manenkam?? Dan krijg je toch stekeltjes op een gegeven moment? Help?

Vjestagirl schreef:Zullen we jouw haar uit je hoofd trekken, met bosjes tegelijk, kijken of je er dan nogsteeds zo over denkt.
Investeer in een goede uitdun schaar, en ga ermee oefenen. En ja, je zult misgaan in het begin, daar leer je van,
Animal_ABC schreef:Als je al naar een praam grijpt voor de gewone verzorging, is het wat mij betreft zowiezo tijd om eens een stap achteruit te doen en je aanpak opnieuw te bekijken.![]()
Vlechten zal waarschijnlijk ook problemen geven?
Gebruik inderdaad een uitdunschaar- of kammetje en werk ondertussen op een verantwoorde manier aan het probleem. En is uittrekken wel zo nodig?
Suzanne F. schreef:Vjestagirl schreef:Zullen we jouw haar uit je hoofd trekken, met bosjes tegelijk, kijken of je er dan nogsteeds zo over denkt.
Investeer in een goede uitdun schaar, en ga ermee oefenen. En ja, je zult misgaan in het begin, daar leer je van,
Nou nou nou, moet dat nou zo'n reactie??
Veel paarden vinden het helemaal niet erg of staan gewoon te slapen..
Waarom verschilt die "pijn" dan zo per paard?? De ene voelt er niks van, de ander schudt alsof het jeukt en deze maakt er een vreselijk drama van....
Suzanne F. schreef:Vjestagirl:
Zo te horen vind jij toiletteren helemaal een taboe? Oren scheren hoeft ook niet als het paard het vervelend vind?? Want we doen niks tegen de zin van het paard in???
We moeten de paarden niet teveel vermenselijken hoor. Manen trekken is al tig jaren volledig normaal bij paarden. Omdat wij dat sieluhg vinden is het ineens taboe ofzo?
Bubsj schreef:Ts, misschien heeft het meer zin je gewoon te richten op de mensen die wel normaal antwoord geven
thanks 
Suzanne F. schreef:Animal_ABC schreef:Als je al naar een praam grijpt voor de gewone verzorging, is het wat mij betreft zowiezo tijd om eens een stap achteruit te doen en je aanpak opnieuw te bekijken.![]()
Vlechten zal waarschijnlijk ook problemen geven?
Gebruik inderdaad een uitdunschaar- of kammetje en werk ondertussen op een verantwoorde manier aan het probleem. En is uittrekken wel zo nodig?
Eehm nee, zo mak als een lammetje. Waar staat dat ik een praam nodig heb voor de gewone verzorging?????? Vlechten kan ook, je kan er alles mee.
Maar zodra je gaat trekken aan de manen niet meer.
Suzanne F. schreef:Bubsj schreef:Ts, misschien heeft het meer zin je gewoon te richten op de mensen die wel normaal antwoord geventhanks
Vjestagirl schreef:Suzanne F. schreef:Ik had de zoekfunctie al gebruikt maar wilde nog wat vragen stellen en kan dus geen oud topic omhoog halen.
Ik heb voor het eerst een paard dat echt een vreselijk drama maakt van manen trekken. Ik heb al vaker paarden gehad die moeilijk deden maar met een praampje ging het best. Maar deze gaat toch zo enorm door het lint, echt alsof je hem martelt ofzo??? Alsof het echt veel pijn doet. Vastgezet tussen 2 touwen met de praam om maar echt steigeren, proberen erdoorheen te springen, slaan met het voorbeen etc etc...
Ironisch genoeg heeft deze enorm dikke manen.
Zelf heb ik niet zulke goede ervaringen met de uitdunschaar. Wel voor de onderkanten maar niet voor de manen zelf.
Mijn vraag is: Wie herkent dit? Wat doe je dan als zelfs de praam op een flink strakke stand niet helpt?? Hoe knip je dan met de uitdunschaar en waar? Boven in de manen, bij de manenkam?? Dan krijg je toch stekeltjes op een gegeven moment? Help?
Zullen we jouw haar uit je hoofd trekken, met bosjes tegelijk, kijken of je er dan nogsteeds zo over denkt.
suuzepuus schreef:Vjestagirl schreef:
Zullen we jouw haar uit je hoofd trekken, met bosjes tegelijk, kijken of je er dan nogsteeds zo over denkt.
Die van mij vind het heerlijk, gaat lekker staan dutten en doet netjes zn hals wat naar beneden! En hij is echt niet zo'n mak lammetje hoor!