Na tijden te hebben meegelezen op bokt, heb ik me eindelijk er toe gezet ook een account aan te maken. Ik heb namelijk een brandende vraag;
Mijn vriend en ik hebben een huisje op het oog; echt een droomhuis. Echter heb ik een sterke ponywens en zit er bij dit huisje een lap grond van 790m2. (excl. het huis) Nu is vriendlief wel bereid om zijn tuin op te geven voor mijn (eventuele) pony. (
) Maar goed; ik wil wel zeker weten dat het dier het goed heeft, vandaar dat ik deze vraag stel aan de mensen die zelf al paarden hebben. De bedoeling is als volgt: ik was van plan een inloopstal te bouwen van ongeveer 4 bij 5, die uitkomt in een "rijbak" van 15 x 40. Hier zou dan een stevig, sober ras in komen te staan met een stokmaat van maximaal 1.45m. + als gezelschap een leuke shet.
Een paar meter verderop heb ik een huis gezien met daarachter een enorm stuk land waar plusminus 20 paarden op staan. Ik ben van plan om deze mensen te vragen of ik 'mijn' pony's daar in de zomer tegen een vergoeding bij mag zetten.
Vraag is dus: is dit diervriendelijk? Of zouden jullie het niet doen?
Graag tips!