tijdnood! hoed oen jullie dat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

smeerpudzj

tijdnood! hoed oen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 15:33

haai bokkers Knipoog ,

hebben jullie dat ook? nu de dagen weer korter worden en je weer lange dagen op school zit..
dat je wijnig tijd hebt om de paarden te doen.

bij mij gaat het dus zo;
ik ga sinds dit jaar naar het mbo(cios), en omdat dat verder weg is, en langere dagen ben ik haast nooit vroeg thuis.
ook moet ik nog stage lopen.
en heb ik nog 2x in de week voetbal en 1x fitness.
en dan heb ik mn verzorgpaardjes bij mensen die bakverlichting 'lelijk' vinden Clown

dus dan kan ik zoieso al 2 dagen niet rijden omdat ik dat gewoon niet haal qua tijd, maar nu moet ik ook nog gaan stage lopen (4uur in de week) en ik heb mijn eigen sporten nog..
dus ik heb zo goed als geen tijd meer om (in het licht) de paardjes te doen (het zijn er trouwens 3)

hebben meer mensen dit probleem?, en hoe doen jullie dat?

Tancreda4

Re: tijdnood! hoed oen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 18:40

Hier ook chronisch tijd tekort. In de winter rij ik enkel nog maar in het weekend. Dat zijn de enigse dagen datr ik overdag kan (heb ook geen baklicht waar ik sta). Heel soms een vrije middag, dna kan ik smiddags.

Ik heb voor 2 doordeweekse dagen een verzorgster (die ook alleen amar savonds kan, en dus ook niet kan rijden). De dagen dat ik zelf ga, in het donker, gooi ik haar los (ja zonder licht) of ga ik het land in zonder zadel, lekker een half uur stappen (ja, ook zonder licht in eht pikke donker, maar zeker als de maan er is wennen je ogen snel genoeg).

Soms is het lastig, maar zie het vaak niet als een probleem. Ik vermaak mij ook prima in het donker, ondanks dat ik niet kan rijden. Zolang ze overdag maar een paar uurtjes buiten staat, dat vind ik het belangrijkste. Rijden staat niet zo hoog op ons lijstje Knipoog

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 22:14

Tja ik denk dat je dan rijden inderdaad niet als het belangrijkste moet zien! Als ze overdag lekker op de wei kunnen blijven ze een beetje bewegen en zou ik 's avonds de tijd die je hebt aan verzorging besteden.

smeerpudzj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 23:28

maar rijden jullie dan ook nog wedstrijden of niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 10:31

Ik kan soms ook niet veel rijden,werk onregelmatig dus geen peil op te trekken.
Vorige week 3 dagen achtereen gewerkt van 9.00 tot 22.30,nou,dan heb je alleen even tijd om uit te mesten en eventueel wat los te gooien...en ik vind het niet zo erg.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 11:02

Ik werk 4 dagen van 8.00 tot 17.00 en 1 dag van 8.00 tot 15.00. Dus rijden door de weeks kan ik ook vergeten, ben recreatieruiter. Ik sta gelukkig niet alleen, heb nog 3 weidegenootjes. We hebben een mooie verdeling gemaakt, zodat iedereen in t licht de paarden kan doen. Rijden doe ik straks ook alleen in t weekend, vind ik veel te weinig maar goed. Ik heb een haflinger dus t geeft verder niet, maar ik baal er wel van als ik haar moddervet in t land zie staan omdat ik niet kan rijden. Dus tijdsnood, niet echt maar wel een beetje. Haha!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 17:05

tijd te kort, ik ook. als ik ooit eens een webwinkel vind waar je het kan bestellen ....
Maar ik heb wel baklicht maar zet het vaak niet aan. ik weet hoe de bak eruit ziet en de paarden ook. een blind paard kun je toch ook gewoon rijden. Nooit geen problemen mee gehad. We doe ik het alleen als de maan nog wat licht geeft. Hele donkere dagen wordt al wat minder.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 20:28

Ik herken het, al heb ik het nu rustig omdat ik gestopt ben met een verzorgpony, en nu dus nix meer rij (wat ook niet leuk is hoor Knipoog) Maar het is een kwestie van goed plannen en overleggen. Het helpt vaak als mensen weten waarom je iets op een bepaalde tijd of dag wilt doen....

spikey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 20:51

ik weet het, herken het meteen. heb altijd tijd te kort. zou willen dat de dagen 30 uren duurde. Het probleem is dat wij het niet volhouden denk ik.
mijn dagen zien er zo uit: ma t/m do werken van 9.00 tot 14.00 uur. Half drie thuis, ff gauw boodschap, maar zorgen dat ik om 15.15 u weer thuis ben voor de jongste. Mijn vader voert en gooit de pony buiten. Kan hij door omstandigheden niet ga ik om 15.30 naar de pony om de stal te doen en evt de pony binnen te doen. Dan weer naar huis want zoonlief moet vroeg eten want die gaat op ma en wo voetballen. S'avonds rijdt me dochter de pony. op ma, wo, do en za. en indien wedstrijd ook de zondag. Dan weer ma niet. Als me dochter het niet redt met huiswerk dan rijdt ze uiteraard niet die dag maar dan een dag later. Maar uiteindelijk komt het weer goed. Maar voor scholieren is het wel passen en meten met huiswerk, school, en stage dat ben ik met jullie eens.
Vaak vind ik het wel zo dat we eigenlijk ook vanalles willen en moeten van onszelf Knipoog

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 20:59

en hoe denk je dat het is voor alleenstaande mensen die fulltime werken Knipoog

Ik ben van smorgens 7u tot savonds 18u van huis weg voor mijn werk. Dan moet ik de hond uitlaten, mijn paard nog net kunnen doen in daglicht, dan koken en eten... en dan eigenlijk nog de rest van de dagelijkse sleur...
Nee geef mij maar 30u per dag Ja

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:42

Ja precies dan blijft er nog wat tijd over om te slapen
hihi
maar laatste tijd veel dagen van 4 tot 22/23 uur.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 07:41

Ik ga 's ochtends om kwart voor 8 weg en ben 's avonds om kwart over 6 weer thuis. Dan ga ik even snel eten en dan rijden. Ik heb gelukkig wel een binnenbak om in te rijden, maar dat moet ik vooral niet elke dag doen, dan kijkt Anouar me denk ik niet meer aan.
In het weekend werk ik 's ochtends en ga ik 's middags rijden.

Door de week sta ik meestal om 6 uur op zodat ik nog wat huishoudelijk werk kan doen (was opvouwen enzo)

Gaat prima zo, al zou ik het soms wel eens fijn vinden om één dag helemaal niet te hoeven werken. Maar dat zit er niet in, er moet toch geld verdient worden, paarden zijn nu eenmaal een dure en tijdrovende hobby.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 07:47

Ik ook, ik zit maandag tot 3 uur op schol dus dat gaat nog.
Dinsdag donderdag tot 4 uur dus dan moet ik wel opschieten maar dan kom ik meestal half 7 thuis en de woensdag heb ik nog een krantenwijk. En vrijdag ben ik gelukkig al om 12 uur uit dus dan heb ik een lang weekend Haha!

Maar t'is wel 'zwaar' soms, vooral als je 4 uur uit school komt dan meteen omkleden, paarden, naar huis en eten, douchen, huiswerk en weer slapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 08:35

ja je moet het echt allemaal inplannen. Ik ben dus juist wel blij met mijn onregelmatigheid omdat ik dus ook weleens lekker overdag ga rijden(als ik een slaapdienst inga begin ik pas om 15.00 en ;s weekends pas 1630!).
Ik werk 32 uur,fulltime in dit werk is 36 dus het scheelt niet al teveel...ik moet zeggen dat het huishouden er weleens onder lijdt,en dat ik blij ben soms bij mijn ouders te kunnen eten,want als je alleen woont,best lastig soms!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 08:36

smeerpudzj schreef:
nu de dagen weer korter worden

Er zitten nog steeds 24 uren in 1 dag hoor Clown Het is alleen eerder donker.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 08:40

ik heb het ook een beetje, ben nu elke dag 2uur aan het reizen voor school, en met huiswerk enzo merk ik dat ik het wel erg druk krijg.
Ik ga elke dag even langs, kroelen, beetje longeren/losgooien/erop zitten om te stappen ofzo Lachen
maar als er 2x per week een zadel op komt is het veel Tong uitsteken Hij vindt het niet erg hoor, vermaakt zich wel, 24/7 buiten enzo Lachen
en eerlijk gezegd.. als het al donker is, dan vergaat mij de zin om helemaal te gaan opzadelen enzo.. ondanks mijn bak-lantaarn Lachen

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 08:42

Ja maar ik heb wel het gevoel alsof het al 11 uur is, terwijl het nog maar 8 uur is.

Ik woon nog thuis, dus koken of wassen hoef ik niet te doen, maar die fulltime baan vergt erg veel tijd en als je dan nog 2 paarden hebt elke avond. Dan ben je ook moe, heel de dag gewerkt etc. Maar ik kan ze zeker niet missen hoor Haha!

Als het kon, mochten er idd veel meer uren in een dag zitten!

Esther_1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 08:48

Het valt mij op dat de meeste niet rijden als er geen bakverlichting is. Wij hebben wel bakverlichting, maar ik ga vaak (of misschien wel vaker) over straat. Reflecterend materiaal om en verlicht als een kerstboom (bandjes met verlichting) en gaan met die banaan! Kan ik toch gewoon rijden in het donker. (ik ga op onverlichte stukken natuurlijk niet in de berm, met het gevaar dat ik de kuilen/gaten niet kan zien)

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 08:49

Ik heb op het moment stage, tot ongeveer vier uur half vijf en daarna heb ik dinsdag en woensdag avond altijd wat en dan moet ik nog lessen voorbereiden voor de volgende dag (doe de pabo opleiding) Dus veel tijd voor mijn paard heb ik ook niet. Ze staat samen met haar vriendinnetje in de wei en 's avonds lekker op stal. Voor de rest doe ik haar weer als ik tijd heb. Dus rijden schiet er hier helemaal bij in. Mesten enzo gebeurd natuurlijk wel! Lachen

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 08:52

Esther_1985 schreef:
Het valt mij op dat de meeste niet rijden als er geen bakverlichting is. Wij hebben wel bakverlichting, maar ik ga vaak (of misschien wel vaker) over straat. Reflecterend materiaal om en verlicht als een kerstboom (bandjes met verlichting) en gaan met die banaan! Kan ik toch gewoon rijden in het donker. (ik ga op onverlichte stukken natuurlijk niet in de berm, met het gevaar dat ik de kuilen/gaten niet kan zien)

Dat dacht ik ook? Weet niet of het dan mogelijk is, onze stal is in de Biesbosch (met bakverlichting) dus ik kan gewoon rijden. Op de weg zou dan niet gaan omdat er geen lantaarnpalen staan Knipoog

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 09:11

De weg op vind ik niet verantwoord omdat mijn pony dan springerig wordt Tong uitsteken
Als ik overdag rijd gaat er al reflectie-materiaal aan Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 13:02

ik heb wel baklicht en als ik 's avonds wil rijden,zou ik dat wel gebruiken..
maar het is bij veel mensen misschien niet alleen het donker..maar ook het weer,het wordt weer kouder,natter,guurder..

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 16:37

bij mij wel Nagelbijten / Gniffelen
moet er namelijk 20 min voor fietsen, in m'n uppie door de polder Lachen en ben daar helemaal alleen.. dat vind ik gewoon niks, heb iets tegen 't donker..
kou maakt me niet uit *LOL*

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 11:09

@TS: jij doet wel heel veel zeg. Ik krijg het al benauwd als het lees, pfff.... Ik vind het wel knap dat je dit volhoudt! Jij plant waarschijnlijk alles in? En heb je niet het idee dat je ergens te kort schiet en iets moet schrappen? Zou ik me nl. goed kunnen voorstellen met al die sporten, school en stage.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 14:58

Ik heb ongeveer hetzelfde. iedere dag van 9 tot 5 naar school (met reizen erbij is dat van 7 uur tot 18.30-19.00) Dan nog 2x per week trainen voor voetbal, zondags wedstrijd, zaterdags werken. Dus ik heb op het moment ook vrij weinig tijd. Gelukkig lopen mijn pony's 24/7 buiten, dus het rijden staat nu op een laag pitje. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik als ik dan thuis ben, geen zin heb om te rijden. Dan ga ik liever een beetje tutten en verzorgen. Over een paar maanden wordt het rustiger, dan pak ik het rijden wel weer rustig op.