Hallo bokkers,
Ik zit met het volgende en ik vroeg me af wat jullie zouden doen.
Momenteel staan wij op een geweldige pensionstalling.
Ik heb daar totaal niks op aan te merken. Het is er super en ik heb het ontzettend naar mijn zin.
Alles wat we nodig hebben qua faciliteiten is aanwezig.
Ook aan Silence merk je echt aan alles dat hij het reuze naar zijn zin heeft. Hij heeft daar ook een maatje gevonden waarmee hij samen op de wei staat.
Maar de stal is erg kleinschalig wat betekend dat we met rijden best vaak alleen zijn.
En dat levert toch elke keer weer problemen op.
Silence is altijd manegepony geweest en daardoor niet gewend aan alleen zijn tijdens het rijden.
Daardoor kan hij er niet goed tegen om alleen te moeten zijn in de bak.
Zeker niet als andere paarden de bak uit gaan.
Onze instructrice heeft ook gezegd, dat Silence duidelijk niet goed zonder andere paarden kan. Hij trekt er ontzettend naartoe.
Als we alleen rijden tijdens onze les dan lukt er maar heel weinig en Silence is dan heel gespannen.
Zijn er andere paarden in de bak, dan is hij de rust zelve en gaat het rijden gewoon heerlijk.
Dit is al ruim 2,5 jaar zo, dus hij kan er gewoon echt niet aan wennen.
Voor Silence zou het dus van de ene kant veel beter/fijner zijn, om naar een stal te gaan waar het gewoon drukker is en waar we vrijwel altijd met andere kunnen rijden. Dus een grotere pensionstalling, of een manege.
Onze instructrice geeft mij daar helemaal gelijk in. Zij ziet ook duidelijk dat Silence zich fijner voelt als hij niet alleen is.
Maar ergens denkt ze ook dat hij het nog wel moet kunnen leren, om alleen te zijn.
Maar zoals ik al zei, is dit al 2,5 jaar zo, dus twijfel ik daar wel aan.
Ik heb verder alle onrust en paniekerigheid uit Silence kunnen krijgen (sommige van jullie kennen ons verhaal wel, zo niet, in mijn profiel kun je alles vinden) maar dit wil niet lukken.
Ik kan het Silence natuurlijk ook niet kwalijk nemen aangezien hij bijna 6 jaar op een manege heeft gestaan nadat hij daar geboren was.
Dus wat zouden jullie doen? Inderdaad een drukkere stal zoeken zodat er met rijden voor Silence ook meer rust en ontspanning kan komen, of denken jullie dat hij dit inderdaad nog gaat leren?
Alvast bedankt.