Alarm, wat doe je?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xTamara

Alarm, wat doe je?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 15:05

Ik vroeg me af wat jullie zouden doen, qua paarden, als dat maandelijkse alarm niet voor een oefening afgaat maar het een keer echt is? Dat er wat is met de lucht of iets dergelijks.
Zouden jullie je eigen veiligheid voorzetten, of toch snel iets voor je paard doen?
Ik heb zelf geen paard en zou eigenlijk ook niet weten wat ik zou doen.
Ik ben daarom wel benieuwd wat jullie dan zouden doen!

Redrumfox

Re: Alarm, wat doe je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 15:07

Ik zou eerst aan mezelf denken.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 15:07

ALS ik een paard zou hebben zou ik eerst aan mezelf denken Knipoog
weet alleen niet waar ik dan heen zou moeten.

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 15:10

Ik zou wel aan mijn paard denken, maar of ik er heen ga..
Als het hier niet veilig zou zijn zal het daar ook wel niet veilig,
lijkt me ook niet echt zin hebben om er dan heen te gaan Vork

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 15:10

Als die dingen afgaan buiten de routinedraai elke eerste maandag van de maand, is dit niet voor niks.

Ik zou dan idd ramen en deuren sluiten, en gauw op internet kijken wat er loos is. Ligt internet eruit (voor de wijsneuzen) dan zet ik de radio aan. Hoor of lees ik niks vreemds, of blijkt het iets te zijn dat niet meteen gevaarlijk is voor de mens, dan zou ik wellicht ff naar de paarden gaan.

Maar bij een luchtaanval van terroristen oid.. dan zou ik toch wel binnen blijven denk ik Nagelbijten / Gniffelen

Prince_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 15:11

Ik zou eerst aan mezelf denken,of ik moet al op stal zijn.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 15:13

Als ik op stal ben zou ik meteen alle deuren sluiten en bij de staleigenaren aanbellen of ze verdere maatregelen kunnen nemen.

Als ik thuis zit of op school kan ik gewoon niet even naar mijn paard toe omdat het te ver is om even snel heen te gaan. Ik zou dan wel even bellen naar de staleigenaren..

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 15:14

Dat snap ik inderdaad.. Maar ik vraag me dan gelijk afwat je zou doen als je een huisje hebt met daarbij een stalletje en een weiland. Dan is het natuurlik niet ver reizen. Ik zou misschien wel mijn paard snel in de stal zetten en de deur dichtdoen. Zodat ze toch iets veiliger staan.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 15:17

Hangt natuurlijk helemaal van het geval af en waar je op dat moment bent.
Als het kán zal ik zeker m'n paarden in veiligheid proberen te brengen... Maar als het te veel risico met zich mee brengt, dan hebben de paarden er ook niks aan. Zij hebben na de ramp toch hun baasje weer nodig.

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 15:20

Ik zou alle ramen en deuren sluiten en alleen aan mijn paardje denken Knipoog
Ik heb ze hier aan huis staan, maar mijn eigen veiligheid gaat vóór mijn paarden. Ik denk ook dat zij misschien nog wel beter buiten kunnen blijven dan binnen, want dan kunnen ze ook geen kant op. Als ik de mogelijkheid heb ben ik natuurlijk direct bij mijn paarden te vinden

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 15:22

Als ik er ben, denk ik eerst aan mijn paard, maar als ik thuis ben.. dan weet ik het niet.... dan bel ik denk ik de pensionhouder op...

Solar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 15:27

Ik zou absoluut eerst mijn paard ophalen en m lekker binnen zetten (nee, niet in de stal, in huis) Als het alarm afgaat buiten routine om, is daar een reden voor, en ik zou het mezelf nooit kunnen vergeven als ik het wel overleef en mn peerdjes niet.

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 15:29

ik denk denk ik aan bmij zelf, moet eerst een half uur fietesen en dat lijkt me dan niet zo veilig. als ik bij de paardjes ben snel naar binnen op stal en daar alle deuren sluiten. ook zou ik er denk ik bij blijven voorals er iets gebeurt.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 15:31

Eeuwigzonde schreef:
Ik zou absoluut eerst mijn paard ophalen en m lekker binnen zetten (nee, niet in de stal, in huis) Als het alarm afgaat buiten routine om, is daar een reden voor, en ik zou het mezelf nooit kunnen vergeven als ik het wel overleef en mn peerdjes niet.

Ja daar zat ik zelf inderdaad dan ook aan te denken.
Ik weet niet of ik dat ook daadwerkelijk zou doen, maar het lijkt mij wel het veiligst oor hen!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 15:33

Aangezien mijn paard niet naast mijn huis staat, denk ik eerst aan mijn eigen veiligheid Lachen
Ik zal dus ook niet naar buiten gaan als het alarm ineens afgaat.

Mijn pony heeft niets aan een dood baasje of ziek door giftige gassen (bv) Nagelbijten / Gniffelen
Hoe minder slachoffers hoe beter, en als ik moet kiezen tussen mijn leven of leven van mijn paard? is de keuze snel gemaakt Lachen Mijn leven.

Overigens als ik bij de stal ben en er komt een giftig gas aan, zijn wij beide het bokje Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 29-09-08 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 15:39

mijn paardje staat niet bij huis en de stalhoudster zorgt daar wel voor als de veiligheid dat toe staat.
ik zorg als eerste voor mijn kind Ja
hij is het allerbelangrijkste in mijn leven,daarna mijn man, de rest van de family en vrienden en dan paard Knipoog
paard staat bij mij onderaan de ladder Ach gut

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 17:46

Hier in de buurt is het alarm al eens afgegaan een paar jaar terug.

En ja, in eerste instantie zorg je er toch voor dat je zelf veilig bent en vertrouw je er maar op dat de stalhouder voor de paarden zorgt (paard stond toen gelukkig in veilig gebied Haha! )

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 17:51

Ligt er helemaal aan waar ik me op dat moment bevind. Zou ik op stal zijn dan pak ik mn fjord en shet en ga binnen staan, evt nog wat andere paarden erbij. De groepen staan namelijk 24/7 buiten en er zijn te weinig stallen om ze er allemaal in te zetten.
Ben ik bij een client of bij mezelf ja dan ga ik uiteraard niet eerst naar de paarden, dat komt daarna wel. Wel als alles veilig is wil ik weten hoe ze eruit zijn gekomen, na mn moeder gerustgesteld te hebben Clown

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 17:52

Ik zorg eerst voor mij zelf.
Mijn eigen leven is me dierbaarder dan die van mijn paard hoe slecht dat ook klinkt!.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 21:14

Ik zorg eerst voor mijn paardjes, daarna voor me zelf!
Zonder ze kan ik toch niet leven! Verdrietig

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 21:16

Ja ik weet niet of ik met mezelf zou kunnen leven, door mezelf echt voor te trekken. Tuurlijk mijn leven is belangrijker dan dat van een dier, maar het is jou verantwoordelijkheid.
Ik zou mezelf in ieder geval niet kunnen vergeven.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 13:47

tamara daar heb je gelijk in, jammer genoeg is het voer mij zo'n 7 km fietsen en zijn er giftige gassen etc. ben ik allang dood als ik dat gefietst heb, zou ik het proberen ? In een blinde flits van angst en hoop misschien wel ? Ik zou op de staleigenaar vertrouwen, zou ik daar zijn, zou ik eerst mijn eigen paard naar binnen halen en dan zoveel mogelijk andere paarden en mezelf.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:06

xTamara schreef:
Ja ik weet niet of ik met mezelf zou kunnen leven, door mezelf echt voor te trekken. Tuurlijk mijn leven is belangrijker dan dat van een dier, maar het is jou verantwoordelijkheid.
Ik zou mezelf in ieder geval niet kunnen vergeven.

En als je je paard redt en zelf het lootje legt, dan heb je er ook niks aan.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 16:14

Klopt, maar goed. Ik snap het ook volledig als mensen voor hun eigen leven gaan, zou ik waarschijnlijk ook doen.
Staat het paard aan mijn huis zou ik hem misschien in huis zetten tot het gevaar geweken is.
Want ik heb zoiets het is mijn verantwoordelijkheid. Dus moet ik doen wat ik kan. En tuurlijk als je eerst 17 km moet fietsen doe je zoiets niet, dat is gewoon logisch.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 20:05

Je bedoelt de gevallen waarbij mensen aangeraden worden deuren en ramen gesloten te houden ? en waarbij er achteraf NOOIT schade voor de gezondheid is geweest Haha! ?

Ik werk op dat soort bedrijven dat een gaswolk oid de lucht in kan sturen, als veiligheidscoordinator...dus heb het op bedrijfs en zelfs stadniveau al een paar keer meegemaakt.

Ik zou daarbij onderscheid maken tussen 2 scenarios...nucleaire rampen (waarbij ramen en deuren sluiten echt geen nut heeft Tong uitsteken tenzij je huis een betonnen muur heeft van een halve meter ) of de "normale" chemische stoffen die wel eens de lucht ingestuurd kunnen worden. Waarbij je al heel dichtbij moet wonen om er echt schade van te ondervinden

Waar ik me altijd wel kwaad over kan maken is in dergelijke gevallen dat bewoners achteraf NIET het advies krijgen juist extra te verluchten als de "wolk" verdwenen is....want dan is het buiten inmiddels schoon...en binnen niet Haha!

maar goed in mijn geval:

indien het astbest is (ik heb P3 maskers in huis Haha! ) zou ik de paarden binnen zetten met gesloten deuren etc. en zelf dat masker dragen.

indien het een gaswolk is pak ik mijn ABEK filtermasker en doe hetzelfde Haha!

indien het een nucleair iets is....zal ik ws niets doen behalve jodiumpillen slikken (die we hier vlakbij 2 centrales toch uitgedeeld krijgen) en proberen deze de paarden ook te geven.

Indien ik op mijn werk zou zitten en ik zou horen dat de "wolk" richting mijn huis en paarden gaat....spring ik onmiddelijk in de auto en tref maatregelen. Tenzij de ramp op mijn eigen project plaatsvind....dan is de kans groot dat ik er uberhaupt middenin zit en het niet overleef Haha!