Ik heb ook de paarden aan huis en een fulltime baan.
Ik zie er geen probleem in.
Als de paardjes voldoende ruwvoer en ruimte (paddock, loopstal of iets dergelijks)hebben al helemaal niet.
mijn paardjes hebben ieder hun eigen stal met uitloop van 5m lang en 3.5m breed een specibak met water en net voor hooi. (groot visnet met maze van 4,5cm om knoeien te beperken en ze langer bezig te houden. Ik vind het ideaal en is goedkoper dan de netten die ze speciaal voor paarden verkopen die in principe hetzelfde zijn. misschien ook iets voor jou.)
aan het einde van hun uitloop is de uitgang die uitkomt in de bak, waar ze in de winter vertoeven en door naar het land waar ze in de zomer vertoeven. Ligt aan het weer of ik ze uit hun stukje laat als ik er niet ben.
ik vind water geven met een slang aan de eene kant wel fijn omdat je ook goed kan zien of je paard gedronken heeft of niet. Aan de andere kant is het wel even net iets meer werk maar ach dat went.
procedo het is moeilijk een minimum maat te geven voor een breedte. voor 1 paard zou ik zeggen is de 3m breed voldoende in mijn ogen. een stal is ook 3mx3m dus ja, en dat hij/zij aan het einde van de 10m maar 3m heeft om te keren dat leren ze ook wel.
Persoonlijk zou ik voor twee paarden een breedte van 6m nemen maar met jou omstandigenheden lijkt me dat een probleem. Je kan als je het fijner vind ook ieder paard een eigenpadockje geven van 5x3 als je niet thuis bent en onder toezicht samen laten in het stuk.