Ik moet kiezen tussen 2 stallen.
Stal V
Faciliteiten:
Binnenbak.
Buitenbak *Staat wel eens blank.
Stapmolen *Overdekt.
Longeerring.
3 Paddocks.
Land.
Box van 4x3m.
3xDaags Hooi.
3xDaags Biks.
3 balen stro per week.
Grote spuitplaats.
Beperkte uitrijmogenlijkheden
Stal Y
Faciliteiten:
Buitenbak die het gehele jaar goed is.
Stapmolen.
Longeerring.
Land.
Box van 3x3m
3xDaags hooi.
2xDaags biks
Er word voor me opgestrooit elke dag.
Hele goeie uitrijmogenlijkheden.
Overdags in de paddock.
Ik sta nu op stal V
Dit ligt midde in de weilande waar geen lantarenpalen zij ik heb een scooter dus is gewoon een eng idee.
Plus het is even rijden.
Verder sta ik hier prima alleen erg jammer dat je hier niet echt mooie uitrijmogenlijkheden heb.
Maar ja wat dat aan gaat als het buiten regend en ik rij lekker in me binnenbakje denk ik HA ik sta lekker droog en kan ik wel lekker me ding doen.
Plus ik heb het er erg naar me zin enigste rede dat ik weg zou gaan is dat het van de winter snel donker is en de weg daar een stukje niet verlicht is.
Bij stal Y
Heb ik dat namelijk wel hele bosse met plasse en dingen echt super.
Het is ook in de bewoonde wereld en makkelijker aan terijden voor mij.
Nu is het zo mijn paardje valt gewoon heel snel in ze krijgt nu 3x daags hooi en 3x daags biks + ik voer haar s'avonds nog extra bij.
Bij de Stal Y krijgt ze helaas al minder voer verdeelt over de dag maar mijn paardje staat nu al per keer op anderhalve kilo biks en daar zeide ze dat er daar paarden stonde die per keer 2 en halve kilo kregen.
Naja nu vind ik dit wel te gek.. Maar oke.
Ook staan ze daar de hele dag in de paddock.
Nu weet ik me echt geen raad meer ik moet voor eind van de maand beslisse...
Maar ik ga over 2 dagen op vakantie en kom pas 5 okt terug...
Dus ja er zit nu echt haast achter.
Kies ik voor Stal V waar ik me paardje lekker van de winter als het buiten giet lekker binnen kan doen.
Of kies ik voor een stal die dichterbij is en waar meer uit rijmogenlijkheden zijn maar waar ik wel van de winter met me paard door de regen moet rijden plus we gaan nu net de wintermaanden weer in.
Kwa stallings prijs scheelt het maar 30 euro dus daar hoef ik het eigenlijk ok niet voor telaten.

Wat zouden jullie doen?
Baal er ook van dat ik de box al besproken heb.
Misschien iets te snel gehandelt.
Maar ik weet het echt niet meer ik dacht nu hak ik de knoop door maar twijfel zo erg!
waar sta jij trouwens? ik ben een klein beetje bekend in delft namelijk (woont familie)