Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 00:34

ZE haalden bij ons op stal asbest weg van een schuur en moesten paarden ook op x aantal meters er vandaan. Heb toen 's ochtends om 7 uur een draadje gespannen en water gevuld. Ze mochten dus niet bij de stallen, het pleintje komen en waterbak. Wel de gehele paddock en track. Heb de waterbak toen ook ingepakt.
Ik mocht echt pas komen toen ze klaar waren. Gaat echt heel streng, alles wordt afgezet.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 09:28

Vooralsnog lijkt het enorm mee te vallen +:)+
Afbeelding

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-18 11:50

Oh dat scheelt.

Jouw hond. "uhh baas kan ik niet naar binnen? Het is gevaarlijk hier." :') :')

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 12:26

Selka schreef:
Oh dat scheelt.

Jouw hond. "uhh baas kan ik niet naar binnen? Het is gevaarlijk hier." :') :')

Het was meer een " Ik kan niet bij jou komen door dit stomme hek dus ik ga gefrustreerd zitten zijn" }:)

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-18 07:45

Zo het is een lekkere frisse ochtend. Voor het eerst een laagje ijs op de buiten waterbakken.

Jullie hebben het overleefd Azmay?

MizzMontana

Berichten: 5678
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 07:51

Het is begonnen idd :brr: ik had vorige week al een keer ijs.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 08:02

Ja was uiteindelijk helemaal niet zo erg gelukkig. Vandaag komen ze de nieuwe dakgoten maken en morgen het niwe dak.
Her vriest hier al een week snachts. Ijs stond op de drinkbak.

Zit nu bij mijn ouders, pup haar beugel mag er eindelijk uit :Y)

Karin_deB

Berichten: 8248
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 08:09

Ik heb al een paar keer een laagje ijs op mn waterbak gehad.
Vond het gisterenavond echt :brr:
Nu heeft mn man net gevoerd dus nog geen idee hoe het nu is haha.

Lynn_Nikita

Berichten: 25460
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 08:14

Ik had nu voor de eerste dag ijs erop
Eindelijk wordt de wc beneden vandaag betegeld, klusje bleef maar steeds liggen en omdat er boven ook een toilet is had het geen prioriteit maar toch wel fijn dat ik gewoon beneden kan gaan na het weekend.
Azmay, dat zal ook wel wennen zijn voor de pup, ik weet nog hek gekke gevoel toen mijn eigen beugel er vroeger uitging

MizzMontana

Berichten: 5678
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 08:30

Fijn Azmay dat het allemaal meevalt met de werkzaamheden.

Brrrrr we kunnen allemaal weer aan het waterbakken losbikken en bijvullen. De paarden drinken hier wel beduidend minder nu met de kou, om het maar van de positieve kant te bekijken :+

De maan is wel echt super mooi vanochtend <3

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 10:20

Hier was het van de week ook koud
Afbeelding
Maar nu is de vorst weer even over geloof ik, hele weekend regen voorspeld.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-18 11:25

Ah dat is fijn Azmay. Fijn voor de hond dat ze haar tanden weer overal in kan zetten straks :D
Lynn, dingen van het lijstje kunnen strepen is heerlijk. Ik wil morgen de toilet kitten. Blijft ook maar liggen.

Ohh Idéfix <3 HEBBEN!

Welke verwarmde waterbakken hebben jullie binnen of hebben jullie een thermisch lintje? Binnenstal klaar maken is mijn volgende prioriteit.

Karin_deB

Berichten: 8248
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 11:51

Ik kom er net achter dat ik mn trouwring kwijt ben :oo ;(

Als ik hem op stal/buiten verloren ben vindt ik hem nooit meer terug vrees ik..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 11:59

Wat fijn Azmay, zal je hond vast blij mee zijn :D

Wat erg Karin.... ik ben zelf vorig jaar ook mijn ring verloren in de stal. Nu was dit een simpel kerstcadeautje van mijn zusje, maar ik had het ding net 3 dagen toen hij in de waarschinlijk in de box van mijn merrie viel. Helaas nooit meer terug gevonden. Ik hoop dat je je ring terug vindt :(:)

Wat een knapperd is Idefix! <3

Ik ben even los gegaan met Black friday. Een mooie scheermachine (heiniger xperience) besteld met een mooie korting. Kan ik lekker zelf gaan scheren, het is al weer hard nodig bij mini. :)) Daarnaast nog een lekkere warme muts voor op stal, en wat spullen voor de paarden. O.a. dinsdag was het zo koud buiten, de hoefsmid kwam de paarden doen en in die tijd ben ik echt bevroren. Daarom direct maar lekkere warme (thermo)kleding besteld bij de decathlon, dat is met dit weer wel fijn want het kan hier ontzettend koud zijn en hard waaien. :')

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-18 12:04

Ohneee Karin :( :(

Ik hoop niet dat je net zoals ik m tijdens het voeren ben verloren. Ik ben al 3 ringen kwijtgeraakt bij de paarden. Ik krijg nu dus geen ringen meer.. Tegenwoordig doe ik mijn sieraden meteen uit als ik thuis ben en ga daarna voeren.

Ik duim dat je m vindt!

Mooie aankopen xJitskee!

belle_boef

Berichten: 10738
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 12:08

Ik zocht ook naar black friday maar de winkels hier in de buurt vallen tegen. Gewoon wat standaard korting. Had gehoopt dat de welkoop ook mee deed maar die had niks. Enkel een nieuwe broek en blouse gekocht. Straks nog even online kijken. Wel van de week al 2 telefoon abbos afgesloten die hadden wel erg leuke korting.

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 12:12

Ik heb leuk ingekocht bij Hope Valley Saddlery. Voor 45 euro een rijbroek, rijlegging, twee paar sokken en een harde borstel gekocht. :)

Verder voor mijn vriend nog een stel sneakers gekocht bij Zalando en voor mezelf nog wat nieuwe kleurtjes nagellak.

Vanmiddag nog even beide paarden longeren. Morgen komt de bijrijdster weer en ik wil het frisse er wel even af hebben. Zijn die van jullie ook zo koekoek de laatste tijd? Hier is het echt elke dag feest, er blijft niks van mijn landje over zo. :')

belle_boef

Berichten: 10738
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 12:46

Niet meer dan normaal. Wel is Roos wat schijterig, heeft een gebrek aan zelfvertrouwen wanneer ze ochtends naar buiten moet. Loopt als een klein kind pas door als de 2 jarige vol vrolijkheid haar voorbij dendert.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 12:51

Selka schreef:
Ah dat is fijn Azmay. Fijn voor de hond dat ze haar tanden weer overal in kan zetten straks :D
Lynn, dingen van het lijstje kunnen strepen is heerlijk. Ik wil morgen de toilet kitten. Blijft ook maar liggen.

Ohh Idéfix <3 HEBBEN!

Welke verwarmde waterbakken hebben jullie binnen of hebben jullie een thermisch lintje? Binnenstal klaar maken is mijn volgende prioriteit.


Is een circulatie systeem niet te realiseren?

Nadeel van lint of een warme bak is vaak dat er een punt is dat wel bevriest.
Met lint is dat vaak in de nippel van de drinkbak of net daar voor en bij een warme bak dan iets daar boven.

Alles hangt dan ook weer af van tot waar de leiding is geïsoleerd of tot waar het lint komt bijvoorbeeld. Als je een paard hebt dat alles op eet of overal in bijt dan is dat weleens een uitdaging :+

rover_
Berichten: 1358
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 12:57

Oh nee Karin, balen. Hoop dat je m nog vindt.

Hier heb ik een circulatiesysteem. Met tijd klok: als het niet vriest gaat de pomp iedere dag half uur aan om te voorkomen dat kapot gaat. Als het vriest continu aan en je kan dan de temperatuur van het water instellen.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 13:08

Ow jeetje Karin, weet je nog wanneer je hem wel om had? En zat ie zo los dat hij tijdens werkzaamheden kon afvallen of denk je dat ie gebroken is?
Ik heb best een aantal ringen om en nog nooit kwijtgeraakt gelukkig. Maar ik heb op stal wel vaak werkhandschoenen aan.

Ken je iemand met zo een detector ding?? Heb wel al een aantal keren gelezen dat er zo een kostbaar sieraad teruggevonden is. Misschien op fb oproepje of iemand zoiets heeft.

Paarden laten het denk ik wel liggen in de voerbak. Hier wel althans. Ooit ging een stal werkzaamheden uitvoeren en toen ik op stal kwam, lagen er nog schroeven en ringetjes in mn voerbakken, maar hadden ze keurig omheen gegeten. Zijn veelvraten, maar zie nog steeds dat ze wel iets laten liggen als het bijv niet in het hooi hoort.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-18 13:08

palousa_boy, ja dat is ook een optie. Mijn vader zit in de pompen. Zal hem eens vragen.
Slim rover_ dat klinkt als een handig systeem.

Karin_deB

Berichten: 8248
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 13:14

Ik heb ook een circulatiesysteem voor de waterbakken.
Gebruik het alleen niet vanwege de shet en speciekuipen haha.

Ik weet niet meer wanneer ik hem voor het laatst had helaas.
Hij ligt iig niet bij mn ouders of in het hotel van het symposium helaas.
Mn schoonmaakster heeft de hele benedenverdieping gedaan en die is hem ook niet tegengekomen.

Ik vrees door de kou afgegleden met bv hooinetten vullen dus ga straks wel zoeken maarja is net een speld in een hooiberg..

Hier ook frisse paarden.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 13:21

Wij hebben zo een vlotterbak met bal op de grond staan op het pleintje en die bevriest nooit. In stal 2 automatische bakken en die gebruiken ze niet. Die bevriezen wel. Alles zit op grondwater aangesloten.

Op onze vorige stal hadden we bakken in de stallen met warmte systeem. Helaas bespaarde stal daarop en zette hem overdag laag als de paarden buiten waren. Dan was de overgang van de buis nar de waterbak steeds bevroren 's avonds. Wij hadden zelf de buizen ingepakt, maar dat stukje konden we net niet voldoende ingepakt krijgen. Hadden een gasbrander op stal en ontdooide elke avond dat stuk toen. Was zeg maar precies dat bochtje/koppelstuk. Maar denk ook dat als temperatuur hoger blijft en de paarden er de gehele dag uit drinken, het systeem beter blijft lopen.

Voor buiten hadden we daar zo een zak in de kruiwagen, maar dat is maar 80 liter geloof ik.

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 13:57

Hier is het overdag en in de nacht koud :brr: maar ik hou ervan :D

Vanochtend heul vroeg :+
Afbeelding