Paarden aan huis, onbetaalbaar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 14:04

Whupp schreef:
Kort antwoord op hoe het kan dat jonge mensen uit huis gaan wonen op een boerderij met paarden: of ze zitten in the middle of nowhere, of ze hebben ouders die financieel meehelpen.

Ik ken een stel die beide zpp'ers zijn en die hun paarden wel aan huis hebben. Die hebben een kleine paddock paradise gemaakt op 2000m2, met in het midden een cirkel van zo'n 30 x 30 waar in principe in getraind kan worden. Die hebben een klein huisje erbij en dat is het. Op die manier was het voor hun wel haalbaar.

Als antwoord op je vraag hoe realistisch het is: dat hangt er dus volledig vanaf of je echt wil wat je omschrijft, of dat 'minder' ook oké is, en daarnaast de plek waar je gaat wonen.

Bedoel je misschien 2 hectare (20.000 m2) in plaats van 2.000 m2? Ik woon nl. op een stuk van bijna 2.000 m2 en daar kun je echt geen twee paarden houden, laat staan een kleine paddock paradise maken en dan ook nog een ruimte om te trainen. Dat is hier echt veel te klein.

Maar even on-topic: op jouw leeftijd wilde ik dat ook allemaal, TS, en ik denk heel veel paardenmeisjes. Punt is dat het bijna niet haalbaar is, tenzij je mazzel hebt met vermogende ouders of al uit de boerenwereld komt en de woning van je ouders overneemt. Zéker niet in de contreien die jij noemt. 500.000 Euro voor een starter is exorbitant hoog aan hypotheek. Mijn man en ik waren tweeverdieners en konden als starter 125.000 euro hypotheek krijgen, mits mijn ouders borg zouden staan. Wij wonen nu pas semi-vrijstaand met een stukje grond, omdat wij onze vorige woning met overwaarde hebben kunnen verkopen. Daarnaast geef je aan dat je een opknapper niet erg zou vinden. Geloof me, dat is een kostenpost daar zeg je 'u' tegen. Wij hebben nu een woning van slechts 56 m2 en alleen al de woonkamer opknappen (in deze omgeving zijn woningen als deze zeer slecht geïsoleerd en onderhouden) waren we een kleine 10.000 euro kwijt. En dan is er alleen nog sprake van isoleren, rotte kozijnen aanpakken en afwerken. Nog niet eens inrichten. Plus dat we alles zelf hebben gedaan niet uit handen gegeven aan een bouwbedrijf (laat staan wat het dan gekost zou hebben). Dit jaar staat er nog de buitengevel op de planning, maar volgend jaar moeten de slaapkamer, de badkamer/toilet en de keuken nog. Dit gaat om een kleine woning, laat staan dat je een (kleine) boerderij moet opknappen. Of je moet gematst kunnen worden door familie die in de bouw werkt. Ik wil je niet ontmoedigen, maar het wel realistisch houden. Als je daarbij nog eens de maandelijkse kosten voor onderhoud van paarden moet rekenen, dan is het stallen op een paardenbedrijf goedkoper.

x_Irisje_x

Berichten: 3700
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 14:04

Altijd de droom gehad... maar nu ik op een stal sta met grote stallen, eigen paddock, binnenbak, buitenbak, crossweide en bos..... ben ik helemaal tevreden. Dat alles zal ik zelf nooit kunnen bemachtigen. Mijn paarden hebben het fantastisch waar ze nu staan :j

MizzMontana

Berichten: 5678
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 14:18

Als ik regelmatig dagen of weken niet naar mijn paarden in volpension zou gaan zou ik ze per direct verkopen. Mij geeft dat helemaal geen gevoel van vrijheid maar juist een bedrukt gevoel dat ik weer een dag niet voor mijn dier (waar ik zelf voor heb gekozen) heb gezorgd. Tijdens de laatste loodjes van mijn zwangerschap ben ik steeds minder vaak geweest en dat zat me echt niet lekker.

Gelukkig staan ze nu aan huis! En zoals fokfanaat al zegt, het hele idee van een huis buitenaf is voor mij echt zo rustgevend. Geen directe buren, altijd het gevoel van rust en vrijheid.

Mocht ik er ooit alleen voor komen te staan zal ik er alles aan doen om hier te blijven wonen. Het kan best zijn dat er dan op den duur geen paarden meer zijn en de grond verkocht wordt, maar nu ik de vrijheid van dit huis midden in de natuur gewend ben gaat aarden in een woonwijk echt moeilijk worden voor mij.

Wat uitslapen betreft, als je 24/7 buiten hebt met onbeperkt ruwvoer kun je best wat later uit bed. Of idd voeren in je ochtendjas en weer terug naar binnen.

Het meeste werk gaat bij ons ook niet zitten in het verzorgen van de paarden, niet meer dan op een pensionstal waar je altijd moet plannen met reistijd, maar het onderhoud van de gebouwen. Het is bij ons vooral een boel schilderwerk, het weide onderhoud hebben we uitbesteed aan iemand die een deel van ons land pacht dus dat valt mee.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Paarden aan huis, onbetaalbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 14:24

Wij kunnen gewoon uitslapen of een dagje weg hoor. Werk stapelt alleen iets op. Onze paarden staan 24/7 buiten en hebben 3, soms 4 hooibakken vol. Die kunnen dagen voort als we zouden willen.
Het is omdat wij 2x daags willen uitmesten en ze willen controleren en ook dingen willen doen met ze, dat we niet weg gaan.

Shenavillie, juist op 2000m2 maken mensen een pp. Wij hebben ongeveer 2500m2 en echt veel ruimte voor 4. Ex de rijbak. Ze zijn ontzettend veel in beweging , hebben diverse paden, obstakels, eetplekken, water, zand en steen ondergrond, schuilstallen.
We willen iets kopen en meer, maar het hangt af van de ligging en de indeling hoe iets voordelig in te delen is.

Een smalle lange kavel sla ik over. Dan heb ik liever minder m2 dan een onhandig stuk. Maar wij hebben het dan niet over weidegang. Dat is voor ons niet belangrijk. We hebben een snack weitje die af en toe open staat, maar ze zijn er niet heel wild op.

LisaFalco

Berichten: 770
Geregistreerd: 02-04-11
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 15:31

Qua tijd wat erin komt te zitten is helemaal afhankelijk van hoe je het maakt. Paarden 24/7 op wei of steeds buiten/binnen zetten. Alleen hooi voeren of ook paar keer per dag brok. Zo sta ik nooit later dan 9 uur op in het weekend (ook na avondje stappen, niet altijd leuk haha) want anders zit er een te groot verschil van tijdstip dat ik doordeweeks voer en daar worden de paardjes ongeduldig van :P

Mylady_E
Berichten: 533
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 15:52

Shenavallie schreef:
Whupp schreef:
Kort antwoord op hoe het kan dat jonge mensen uit huis gaan wonen op een boerderij met paarden: of ze zitten in the middle of nowhere, of ze hebben ouders die financieel meehelpen.

Ik ken een stel die beide zpp'ers zijn en die hun paarden wel aan huis hebben. Die hebben een kleine paddock paradise gemaakt op 2000m2, met in het midden een cirkel van zo'n 30 x 30 waar in principe in getraind kan worden. Die hebben een klein huisje erbij en dat is het. Op die manier was het voor hun wel haalbaar.

Als antwoord op je vraag hoe realistisch het is: dat hangt er dus volledig vanaf of je echt wil wat je omschrijft, of dat 'minder' ook oké is, en daarnaast de plek waar je gaat wonen.

Bedoel je misschien 2 hectare (20.000 m2) in plaats van 2.000 m2? Ik woon nl. op een stuk van bijna 2.000 m2 en daar kun je echt geen twee paarden houden, laat staan een kleine paddock paradise maken en dan ook nog een ruimte om te trainen. Dat is hier echt veel te klein.


Zijn de huizen in Nederland dan echt zoveel duurder dan in België?
Ik woon midden-België en heb samen met mijn man 2 jaar geleden ons eerste huis gekocht. 25000m2 en hier zelf een paddock paradise op gemaakt voor onze 2 IJslanders (Track, piste / paddock van 18 x 26 en stukje gras). Is perfect te doen ivm ruimte, maar je moet wel 24/7 hooi voorzien.
En neen, het is zeker geen rozengeur en manenschijn ... Dochtertje erbij gekomen en huis staat ondertussen te koop. Paardlief gaat opnieuw naar een pensionstal en wij naar een huis met klein tuintje. Want grond = werk en paarden aan huis betekent zeer weinig vrijheid. Het is maar hoe jij je leven graag organiseert en ik kan zeker begrijpen dat er mensen zijn voor wie dit een droom is.

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Re: Paarden aan huis, onbetaalbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 16:19

Jij bedoelt denk ik 2500 geen 25.000.

In Nederland is het per regio erg verschillend.
In Groningen, Friesland, Limburg kost iets met 25.000 net zoveel als in het westen met 2500.
Dat laatste noem ik alleen huis met grote tuin. Ipv huis met wei.

OleJon
Berichten: 2503
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 16:21

Op 2000m kun je best paarden houden maar net hoe het is ingedeeld Hoe het huis en zo staat. Ik had gehooit nog een stuk bij de buren te kopen nadat hun paard stierf en de buurman op leeftijd is maar huis is nu verkocht maar ik red het zo ook mooi zou inderdaad niet anders willen ivm met rust en brijheid

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Re: Paarden aan huis, onbetaalbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 16:23

Ik weet dat er mensen zijn die dat doen. Mijn wens is dat nooit geweest. Dan liever een ruime pensionstal.

OleJon
Berichten: 2503
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 16:26

Afbeelding
Afbeelding
OleJon schreef:
Op 2000m kun je best paarden houden maar net hoe het is ingedeeld Hoe het huis en zo staat. Ik had gehooit nog een stuk bij de buren te kopen nadat hun paard stierf en de buurman op leeftijd is maar huis is nu verkocht maar ik red het zo ook mooi zou inderdaad niet anders willen ivm met rust en brijheid

Afbeelding
Ź
Afbeelding

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 16:29

@ Mylady_E: Ik weet alleen dat de huizen met grond in provincies als Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht, Brabant, Limburg en volgens mij nog wel wat flink aan de prijs zijn. Als je hier een huis met 2,5 hectare zou willen aanschaffen (wat jij nu aangeeft te hebben), dan ben je over het miljoen kwijt zo niet over de twee miljoen als je in de eerder genoemde provincies kijkt. In het Oosten is het een stuk goedkoper. Daar koop je een kleine woning met redelijk wat grond voor de prijs van een rijtjeshuis in het westen (maar dan ben je wel flink aan de beurt met onderhoud aan de woning).

@ OleJon: Als je een mini hebt, dan zou het theoretisch wel kunnen, maar dan zul je moeten bijvoeren. Ik vind het hier echt veeeeeeel te klein om een paard neer te zetten. Die zou omkomen van de honger en ook nog eens amper kunnen rennen (of korte pootjes krijgen van steeds hetzelfde rondje). Een vriendin van mij woont hier even verderop met 1,5 hectare (dus bijna 10 keer zoveel grond als dat ik heb). Zij heeft 3 paarden, maar moet toch echt bijvoeren. Qua bewegingsruimte is het bij haar wel voldoende - de paarden kunnen af en toe even lekker de benen strekken -, maar qua voeding komt zelfs zij tekort.

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Re: Paarden aan huis, onbetaalbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 16:31

Over het miljoen?
Nee joh. Zo erg is het ook weer niet. Of je moet er een villa op hebben staan.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Paarden aan huis, onbetaalbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 16:33

Ik zou het graag willen, en wij hopen binnen 5 jaar dat plan te realiseren.
Ik weet hoeveel werk het is gezien ik nu ook mijn eigen ‘prive’ plek afhuur en alles zelf moet doen daar, nu moet ik alleen nog 10 minuten enkele reis daarheen en dat spaar ik dan. Kan niet wachten tot het (hopelijk) zo ver komt!

Mylady_E
Berichten: 533
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 16:42

Mylady_E schreef:
Zijn de huizen in Nederland dan echt zoveel duurder dan in België?
Ik woon midden-België en heb samen met mijn man 2 jaar geleden ons eerste huis gekocht. 25000m2 en hier zelf een paddock paradise op gemaakt voor onze 2 IJslanders (Track, piste / paddock van 18 x 26 en stukje gras). Is perfect te doen ivm ruimte, maar je moet wel 24/7 hooi voorzien.
En neen, het is zeker geen rozengeur en manenschijn ... Dochtertje erbij gekomen en huis staat ondertussen te koop. Paardlief gaat opnieuw naar een pensionstal en wij naar een huis met klein tuintje. Want grond = werk en paarden aan huis betekent zeer weinig vrijheid. Het is maar hoe jij je leven graag organiseert en ik kan zeker begrijpen dat er mensen zijn voor wie dit een droom is.

Zoals enjoymyhorse verbeterde is het inderdaad 2500 en niet 25000 (daar zou je niet veel aan moeten organiseren om het te doen passen :+ ). Kon het niet meer wijzigen ...

OleJon
Berichten: 2503
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 17:00

Shenavallie schreef:
@ Mylady_E: Ik weet alleen dat de huizen met grond in provincies als Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht, Brabant, Limburg en volgens mij nog wel wat flink aan de prijs zijn. Als je hier een huis met 2,5 hectare zou willen aanschaffen (wat jij nu aangeeft te hebben), dan ben je over het miljoen kwijt zo niet over de twee miljoen als je in de eerder genoemde provincies kijkt. In het Oosten is het een stuk goedkoper. Daar koop je een kleine woning met redelijk wat grond voor de prijs van een rijtjeshuis in het westen (maar dan ben je wel flink aan de beurt met onderhoud aan de woning).

@ OleJon: Als je een mini hebt, dan zou het theoretisch wel kunnen, maar dan zul je moeten bijvoeren. Ik vind het hier echt veeeeeeel te klein om een paard neer te zetten. Die zou omkomen van de honger en ook nog eens amper kunnen rennen (of korte pootjes krijgen van steeds hetzelfde rondje). Een vriendin van mij woont hier even verderop met 1,5 hectare (dus bijna 10 keer zoveel grond als dat ik heb). Zij heeft 3 paarden, maar moet toch echt bijvoeren. Qua bewegingsruimte is het bij haar wel voldoende - de paarden kunnen af en toe even lekker de benen strekken -, maar qua voeding komt zelfs zij tekort.


Honger lijden valt mee hoor de shetlandpony heeft een graasmasker om die is Veel te dik en de tinker ziet er ook goed uit de bruine is slanker Door zijn leeftijd van mei tot half oktober voer ik over deze maanden kleine baaltjes kuil bij een stuk of 40 van 49 kg per stuk en dan meer voor savonds op stal en in de winter hebben ze onbeperkt voordroeg en dan heb ik ongeveer 16 grote balen het is kleiner maar voor goed zo de paarden staan 15 uren per dag buiten dat redde ik voorheen op een pensionstal niet

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Paarden aan huis, onbetaalbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-18 17:22

Ik vind 2000/2500 m2 ook te weinig, zeker als het zou gaan om mijn droombeeld/toekomstbeeld.
Ik heb natuurlijk ook geen sobere ponies, mijn huidige paard is flink aan de maat en als daar dan een maatje bij zou komen voor aan huis, dan zal dat ook geen kleintje zijn.
Om zo'n groot paard op een klein stukje grond te zetten is verre van ideaal, dan kan ze beter op pension blijven staan.
Overigen is het formaat van mijn paard ook een dingetje waardoor het makkelijker is om voor mij mijn paard aan huis te hebben. Omdat ze zo groot is heeft ze ook een flinke maat stal nodig die ze bijna nergens aanbieden. Het is dan ook enorm moeilijk voor mij om een stal te vinden die aan mijn wensen voldoet. (Overdag lekker buiten, en s'nachts een fijne, ruime stal)

Qua werk en druk denk ik niet dat ik echt tegen problemen aan zal lopen. Ik doe momenteel een voltijd studie en werk daarnaast ook nog, en ik vind het juist heerlijk om dan na mijn werk en school naar stal te kunnen gaan en lekker fysiek bezig te zijn in de buitenlucht. Of dat nou rijden is, of een stal uitmesten. :)

Popstra
Berichten: 13753
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 17:43

Ik zou er niet aan willen een 40 urige werkweek EN paarden thuis. Dat zou me te veel worden.
Ik doe echt alleen de paarden verzorgen, het erf plus trainen. Daar heb je dan al een dagtaak aan.

Ik heb ook paarden 24 uur op de wei maar ook die vol getraind en geshowd worden, die staan snachts binnen. Overdag op hun eigen paddocks.
Het poep op de wei word om de 2 dagen geruimd en in de paddocks dagelijks.
Ik vind het belangrijk dat het schoon en netjes blijft. Dat is dus ook best wat werk.
Verder geniet ik ook van de vrijheid en het feit ik mijn sport paarden altijd een buiten kan bieden wat op veel stallen waar serieus getraind word beperkt blijft tot enkel een paar uurtjes.

Wat betreft een maatje voor er bij, dat was bij mij ooit 1 mini Shetlander van nog geen 80cm hoog en die zijn kranig genoeg tegenover de grote paarden. Nu heb ik niet perse een maatje voor er bij nodig maar ze is gebleven,hoort bij het interieur en staat gewoon in de kudde ( met maskertje) met de anderen

nowylover

Berichten: 906
Geregistreerd: 13-12-08
Woonplaats: Oosterwolde GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 17:50

Hier ben ik niet anders gewend dat ze aan huis staan. Zowel toen ik nog thuis woonden en ook nu ik samenwoon. Maar nu moet ik wel zeggen ik woon samen met een kalverenboer die het bedrijf via erfenis helaas heeft verkregen en twee zussen daarvoor moeten uitkopen.

In de zomer 24 uur per dag buiten en zo snel het weer kouder/slechter weer word in de nacht op stal.

Buiten zetten kost maar een paar minuten. En met de stallen mesten ben ik ook niet langer dan een kwartier bezig. Paddock mest ik om de dag uit dus dat kost ook geen berg werk.

Naar mijn idee is als je de boel gewoon op orde hebt kost het zeker niet veel werk.

Tegenwoordig heb ik er twee in een paddock van 20m X 20m met onbeperkt ruwvoer van eigen land.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 17:57

Mensen kijken naar hun eigen situatie, maar wij hebben 2 quarters, een new forest en shet op ongeveer 2500m2 en die hebben echt de ruimte en variatie. Maar wij hebben onbeperkt hooi en geen echte weidegang. Weidegang is ook niet voor iedereen een wens en zeker niet om een paard hele jaar rond mee te voeren.

Ik ben dagelijks uren bij ze of met ze bezig en zie ze erg veel bewegen en ook af en toe lekker gek doen. Ze zijn super relaxed en voor hun is 24/7 buiten echt een groot pluspunt.

Wij voeren wel bij, maar ik kijk niet zo op de tijd en dat vinden ze prima. Als ik er ben krijgen ze bietenpulp, wiesencobs en vitamines. Als mn man er is krijgen ze een handje ruwvoermix en vitamines. Ze staan echt niet bij het hek te zeuren. Niet dat we zomaar iets doen, maar of ik nou om 9 uur kom of om 11 uur of helemaal niet, er zou geen gezeur zijn.

We hebben een weitje en die gooi ik open, maar ze gaan zelf weer naar de hooibakken en als ik hun prakje klaar heb, komen ze daar voor.

Wij zoeken al een tijd en onze indeling is toevallig heel voordelig. Kom ook huizen tegen met 2500m2 of meer die minder fijn gevarieerd in te delen zijn. Wij willen zo groot mogelijk natuurlijk, maar op meeste met meer grond rust agrarische bestemming en dat is soms wel een probleem als je het wil kopen.
Daarbij willen wij echt voor een pp of equi habitat en zien we al jaren de voordelen. Ook 1 of 2 ha weide zouden we daarop aanpassen en niet als weidegang gebruiken zoals de standaard nog vaak is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 18:35

wij hebben ook twee paarden aan huis op ruim 2000m2. ( wel kleine wei erbij gehuurd) .met uitloopstal dus altijd buiten ( paddock paradise) Twee van mijn buren hebben precies dezelfde percelen en houden ook twee paarden er op. Tuurlijk hebben we liever 20.000 m2 ( althans een van de twee kan maar beperkt op gras dus zou daar nog geen gebruik van kunnen maken) maar ik zie geen ongelukkige paarden vanuit mijn keukenraam.. Integendeel :)

VogeltjeM

Berichten: 3751
Geregistreerd: 31-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 18:52

Supervixen schreef:
Vogeltjem: 90 urige werkweek? Dan komen er zoveel vragen in me op. Dan doe je de paarden 's morgens? Hoe dan?

Als je zes dagen per week werkt komt dit neer op 15 uur per dag voor je werk.
Stel je gaat om 6 uur in de ochtend weg, je komt dan om 9 uur in de avond terug. Sta je dan je paarden om 5 uur 's morgens te doen? Dan kom je thuis om 9 uur 's avonds en ga je meteen naar bed denk ik?
Rij je je paarden ook?

En je huishouden dan of je sociale leven. Ik kan me er geen voorstelling van maken hoe dan je leven eruit ziet.


Gelukkig is het een tijdelijke situatie vanwege een opleiding :o en mijn reis- en opleidingstijd zijn meegerekend (ik werk fulltime op 120 km van huis en doe er een opleiding naast). In mijn leven staat momenteel veel on hold, inclusief de paardenhobby, daar heb ik geen puf meer voor. Maar anders bekeken: als ik ze nu niet thuis had, zou ik ze misschien helemaal niet zien. Ik doe ze inderdaad 's ochtends om 6.00u, en gelukkig zijn het er maar 2 :) ik ervaar het stukje "paarden aan huis" niet als de grootste belasting in mijn leven. Ik vind het erg goed te doen. Maar het moet wel iedere dag, dat wel.

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Paarden aan huis, onbetaalbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 20:45

iedereen heeft het hier over niet meer kunnen uitslapen met paarden aan huis,maar veel mensen hebben wel gewoon kinderen.een baby en later kind,is toch idem?ook met hen slaap je niet meer uit,en dat voor jaren!
tijdens de zomer staan de paarden hier op de wei,moeten niet gevoerd worden,heel de zomer tijd om uit te slapen,maar dat kind?die is daar winter en zomer om zijn eten te krijgen hoor.

dus ik vind het ook een beetje overdreven voorgesteld.
de meeste koppels nemen kinderen,dat die je vrijheid belemmeren,is ok,maar een paard zou zoooo lastig zijn omdat je niet meer kan uitslapen tot 11u?

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Paarden aan huis, onbetaalbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 20:59

Ja kan prima uitslapen met paarden aan huis. Tenminste ff voeren en weer je bed in. Geen probleem. Heb 10 x liever paarden aan huis dan kids. Ha Ha
Op vakantie gaan is gewoon moeilijk of weekendje weg. Je moet veel regelen. Maar niets is onmogelijk.

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 21:25

enjoymyhorse schreef:
Over het miljoen?
Nee joh. Zo erg is het ook weer niet. Of je moet er een villa op hebben staan.

Waar ik gewoond heb was grond niet zo rijkelijk voor handen en ook enorm duur. De stukken die wel te koop kwamen mèt woning (grootte van de woning deed er niet toe) waren allemaal om en nabij, maar meer over het miljoen.

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 22:20

In het westen ja. Maar je noemt ook Brabant en Limburg op.
Daar betaal je geen miljoen of meer voor een huis met 1 hectare of 2.
Dan doe je met 5/6 ton heel veel.
En een opknapper nog minder.
Ja perfect huis zit je aan de miljoen of meer. Maar dat is toch niet perse nodig voor de paarden aan huis droom?