Welke versteviging rijbak het beste

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gefjun
Berichten: 19
Geregistreerd: 21-09-18

Welke versteviging rijbak het beste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-18 08:41

Omdat we onze (buiten)rijbakzand (licht leemhoudend, maar bovenste 7 cm iets te zwaar, dus teveel inslag) willen verstevigen, zijn we we op zoek gegaan naar een oplossing in rijbakkenland..
Ik kom er momenteel niet goed uit, wat het beste is. De XP4 vezel, ziet er katoenachtig uit en trek je zo uit elkaar, dus ondanks goede referenties mijn twijfel of het dan niet makkelijker vergaat in een buitenbak.
Polyvlokken heb ik gehad, super, maar ging in het begin graag waaien. Nu heb ik wel gelezen dat die om die reden tegenwoordig met vezels vermengd wordt.
Tapijtvezels lijken me ook fijn (heb het dus niet over de all weather tuft snippers), maar soort draadjes voor onder het zand.
Is er iemand, die misschien geprobeerd heeft of om een bepaalde reden voor een bepaalde vezels gekozen heeft.
Kokossnippers geen optie, vergaat me te snel en teveel werk, dat uit elkaar halen.
Onze bak is goed gedraineerd, het zand is geen zand dat rolt, slechts iets te zwaar is in de toplaag (is uit verschillende zandsoorten opgebouwd). We hebben in het verleden ook onze bak verstevigd, maar ondertussen zijn er ook andere materialen bijgekomen en prijstechnisch zit er ook nogal verschil in. Goedkopere oplossing mag ook een goede zijn :D , vandaar mijn vraag...