Hoeveel m2 shetlander paddock

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wispeltuur
Berichten: 1600
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Helmond

Hoeveel m2 shetlander paddock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-18 21:00

En nee dit is geen penny die graag een pony in haar achtertuintje in de stad wil houden :+

Mijn vriend en ik zijn rustig rond aan het kijken om een huisje te gaan kopen en een van de eisen is een lekkere ruime tuin! Maar nu ik op funda rond kijk zit het er heel misschien wel in om pony lief een plekje aan huis te geven.

Nu heb ik geen idee hoeveel vierkante meter eerlijk is naar onze pony toe en er moet natuurlijk een vriendje bij of misschien zelfs wel meer dan 1? De bedoeling is om een paddock te maken en als er de ruimte is zou iets van een track ook leuk zijn.
Ook hebben we relatief weinig gras nodig, ik denk dat we met 1 a 2 uurtjes grazen per dag al meer dan genoeg hebben aangezien hij erg snel dik word. Ze zouden dan 24/7 op de paddock komen te leven.

Dus graag hoor ik jullie mening over de afmetingen van een heuse shetlander paddock en misschien wel een mini paddock paradise :D
Foto`s of ervaringen met een eigen paddock zijn ook van harte welkom.

AnnoNiemand

Berichten: 888
Geregistreerd: 16-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 21:02

Ik zou niet voor een paddock gaan omdat dat niet uitnodigt tot bewegen. Idd een track met binnenin grasland. Ook al is een Shet klein, er moet wel flink gerend kunnen worden.

lies_sparkle

Berichten: 6127
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Hoeveel m2 shetlander paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 21:07

Hier precies dezelfde situatie! Mijn vriend en ik hebben ook een huis gekocht en de pony’s gaan mee. Het zijn twee oude shetland heertjes van 23 en 21 jaar. Zij krijgen een stuk grond van 700 m2 met daarin allerlei dingen om beweging te stimuleren, ze hebben een schuil mogelijkheid en daarnaast een tuinhuisje wat hun stal wordt :+

Ze mogen geen gras ivm cushing maar zo af en toe mogen ze wel even in mijn voortuin snoepen :)

Maar leuk zeg zo’n zoektocht! Wij hebben er echt heel veel plezier aan beleefd :)

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Hoeveel m2 shetlander paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 21:12

Ik heb mijn 2 vriendjes (een shet en een fjord) op een stukje van +/-3000m² lopen, dat is niet gigantisch, maar het lukt prima! Hiervoor liepen ze op een 1800m², dat ging ook, maar ik merk nu dat ze extra ruimte toch echt geen overbodige luxe is.
Er hangt ook veel af van de indeling die je hebt/wil maken. Mijn 3000m² is aan het groeien naar een kleine paddock paradise. Door de track eromheen kunnen ze lekker meters maken. De langste strook van de track is zo'n 90m recht op recht, als je de ruime bocht erbij telt, kunnen ze een sprintje van een kleine 150m maken en zo doorlopen naar de paddock, bewegingsruimte genoeg dus :j

Als je het uitdagend genoeg voor ze maakt, denk ik dat je met 1500m² ook al heel wat kan doen voor je shetjes. Zeker als je geen gras nodig hebt, dan zou ik al gaan denken aan leuke extra's zoals een poel en een bergje :)