Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 16:21

kristelhans schreef:
Das een beste klus met de hand! Ben benieuwd hoe het er straks uitziet!

Hier morgen een bijrijder ter kennismaking op bezoek, spannend! Klinkt heel leuk. En we gaan verbouwen en ik ben aan het kijken naar van die tijdelijke woon-units, denk dat het wel een half jaartje gaat duren want er gaat veel gebeuren (uit/aanbouwen en aanpassen in huis) en met een dreumes willen we daar niet middenin wonen, kan ook niet want alles moet leeg op een gegeven moment. Heb nu wel wat gevonden online maar is hier iemand met ervaring m.b.t. woonunits? :D


Wij hebben ze thuis een aantal jaar geleden gehad, nja niet voor onszelf maar voor personeel van ons. het kan erg goed zijn, is natuurlijk net wat je zelf wilt :) in die wij hadden zaten 2 slaapkamers 1 woonkamer/keuken. er zat voorheen een wc met douche in maar die hadden we er uit gehaald doordat die in de schuur was dus hadden ze nog wat opbergruimte. en ze hadden rolluiken als gordijnen echt ideaal!

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 16:23

kristelhans, wees er snel bij! Wij wonen in de garage omdat ze sneller weg zijn dan ze kunnen produceren. Zelfs koop was geen optie.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 16:27

Hier geen woonunits. Wel tijdelijk in een caravan gewoond. Is wel krap, maar goed, kan wel. In de winter niet echt aante raden. Kan ook wel, maarrreh.... :brr:

Gisteren van Sjaak af gevallen >;) . We gingen bijna met zijn 2-en achterover. Gelukkig bleef hij nog net overeind en viel hij niet boven op me. Maar mijn airbagvest ontplofte niet, dus ik maakte een flinke smak. Schouder seieus beschadigd, dus donderdag even naar de dokter. Dan is mijn man thuis en knhij me brengen. Auto rijden gaat nl voor geen meter. En vandaag was de tandarts er. Normaal is er wel een stagaire bij die een handje kan helpen, maar nu dus niet. En ik was mwt mijn lamme vleugel ook geen grote hulp, dus extra veel roes vandaag :')

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 17:13

Jeetje Fabster dat is schrikken...
En wat slecht dat je vest niet werkte!

Schrok hij ergens van!?

Karin_deB

Berichten: 8248
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 17:20

Jeetje dat is zeker schrikken!
Slecht van je vest idd! Dan heb je er een aan..

Als je echt heel veel last hebt van je schouder kan ik je morgen ook wel even rijden hoor!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 17:54

Wat schrikken! Beterschap met je schouder, hopelijk niet iets ernstigs.
Wat gebeurde er?

rover_
Berichten: 1358
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 18:33

Wat een schrik Fabster, beterschap. Blies je vest niet op omdat je nog geankerd zat aan je zadel? Wel waardeloos.

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 18:40

Dat moet schrikken geweest zijn! :(
En wat slecht dat je vest niet werkte!

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 18:56

Sjaak doet dat gewoon, als er nieuwe dingen zijn waar hj van uit balans raakt. Dat kan letterlijk (lichamelijk uit balans) of figuurlijk (mentaal) zijn. Daarom draag ik ook een vest. Hij gaat dan steil de lucht in en houdt niet meer op totdat het (in dit geval: ik) weg is. Als het nou bij 1 x steigeren/bokken blijft, dan gaat t nog wel. Maar hij doet alles tegelijk en met 4 poten ook de lucht in. Ik ben al eens eerder gevallen en toen ging hij wel af. Ook toen ik eens afstapte en was vergeten los te koppelen.

In dit geval is de ring, die aan het oog van het veermeganisme (die de pin uit t patroon trekt) los gekomen van het plastic oog. Het plastic oog was afgebroken. Dat hoort natuurlijk niet te gebeuren. Maar ik weet niet hoe dat kan. Mss was het oog al slecht of mss heb ik die veer niet goed geplaatst. Ik ga wel even een foto opsturen, maar de dealer is er mee gestopt, dacht ik. Dus of t veel zin heeft....

@ Karin_deB, dat is lief van je. MinimeLona had dat ook al aangeboden. Maar ik zing t nog wel even uit. Ondanks dat ik denk, dat t niet goed zit, kan ik er wel mee uit de voeten. Zolang ik mijn schouder stil hou, gaat t wel. Dus ik zing t nog wel een dagje uit. MinimeLona helpt me met mesten, dus komt wel goed. Alleen de tandarts nu was waardeloos :')

Lynn_Nikita

Berichten: 25461
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 19:15

auw fabster, en wat slecht dat die niet opende, daar heb je zo`n ding voor

Ik heb blauwe en rode vingers. net bedacht om de haren van mijn kinderen met crepe papier te verven maar geenhandschoentjes aangedaan, dacht dat dat kleurtje wel mee zou vallen. Op mijn handen is het beter te zien dan in de haren dus ik loop mooi voor l**
Zo douchen en schuren en kijken of het eraf gaat

Met mijn paard gisteren ipv dressuur een trail gaan rijden, ook zo ben ik dressuurmatig bezig maar dan op een leuke manier. Is echt ons ding het ik het idee dus ik wil nog veel meer dingen gaan gebruiken dan alleen maar de pylonnen en balkjes, Ik heb nog tonnen thuis staan en ik wil nog een aantal dingen bouwen

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 19:30

Vandaag weer een nieuw stukje geopend voor de paarden. Afbeelding

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 19:58

Maar goed dat ze zo groot is, anders was ze kwijt :')

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 20:04

Ja ze kunnen best verstoppertje spelen haha. Ze waren weer blij met een nieuw stukje. Dit is stukje 5

zoefie

Berichten: 1168
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 20:14

kvulden, leuk die minipaardjes van je 8-)
Fabster, wauw wat schrikken zeg. hopelijk valt het mee met je schouder. Ik heb vorige val mijn sleutelbeen gebroken maar daar deden ze niets aan, ik moest rust houden. Balen van je vest....welke heb je? Ik heb een pointtwo maar ik vraag me ook af of het ding wel afgaat als het nodig is. Ik ben er laatst afgegleden (niet goed aangesingeld en het zadel gleed op zijn nek...uiteraard moest fjordje toen zijn hoofd naar beneden doen waardoor ik middels een halve koprol voorover aan het touwtje van mijn airbagvest kwam te hangen maar hij ging niet af) -O-

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 20:42

Lynn_Nikita schreef:
auw fabster, en wat slecht dat die niet opende, daar heb je zo`n ding voor

Ik heb blauwe en rode vingers. net bedacht om de haren van mijn kinderen met crepe papier te verven maar geenhandschoentjes aangedaan, dacht dat dat kleurtje wel mee zou vallen. Op mijn handen is het beter te zien dan in de haren dus ik loop mooi voor l**
Zo douchen en schuren en kijken of het eraf gaat

Met mijn paard gisteren ipv dressuur een trail gaan rijden, ook zo ben ik dressuurmatig bezig maar dan op een leuke manier. Is echt ons ding het ik het idee dus ik wil nog veel meer dingen gaan gebruiken dan alleen maar de pylonnen en balkjes, Ik heb nog tonnen thuis staan en ik wil nog een aantal dingen bouwen



Even schaamteloos reclame maken, maar misschien kun je hier dan wat mee?

http://www.buitenruiters.nl/featured/tr ... nen-thuis/

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 21:24

zoefie schreef:
kvulden, leuk die minipaardjes van je 8-)
Fabster, wauw wat schrikken zeg. hopelijk valt het mee met je schouder. Ik heb vorige val mijn sleutelbeen gebroken maar daar deden ze niets aan, ik moest rust houden. Balen van je vest....welke heb je? Ik heb een pointtwo maar ik vraag me ook af of het ding wel afgaat als het nodig is. Ik ben er laatst afgegleden (niet goed aangesingeld en het zadel gleed op zijn nek...uiteraard moest fjordje toen zijn hoofd naar beneden doen waardoor ik middels een halve koprol voorover aan het touwtje van mijn airbagvest kwam te hangen maar hij ging niet af) -O-


Is je touwtje te lang? Die van mij doet t normaal wel. Alleen niet als t oog afbreekt natuurlijk.

Ik heb een bodyprotector-air. Mijn dochter een hit-air. Maar die heeft ook zo n lang koord.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 21:26

Heb je een vest aan, doet hij het niet. Balen zeg. Gelukkig viel hij niet bovenop je.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 21:29

Lekker hoog gras. Gelukkig heb je geen mini's.

Hier zijn ze vandaag ook verweid
Afbeelding
Heerlijk om te zien

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 21:32

Paardentandarts ook weer geweest.
Erg blij met hem. Vakkundig en betaalbaar.

Afbeelding

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 21:33

Dunya vindt ons 2 jarig welsh NWR hengstje zo leuk
Afbeelding

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 21:35

Haren verven met crepe papier. Had ik nog niet gehoord.
Op de vingers kan het wel flink kleur afgeven.

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 22:00

Anke schreef:
Dunya vindt ons 2 jarig welsh NWR hengstje zo leuk
[ [url=m/GO3OWd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ohhh wat een knapperd Anke!
Nu heb ik natuurlijk ook een zwak voor valkjes :')

Karin_deB

Berichten: 8248
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 22:11

kvulden schreef:
Vandaag weer een nieuw stukje geopend voor de paarden. [ [url=m/sZV591.jpg]Afbeelding[/url] ]


Leuk plaatje :D

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 11:15

Oei fabster, lijkt mij geen makkelijk paard als ik je zo hoor, hoop dat de schade meevalt...

Knap valkje Anke.

Ik ga morgen overweiden, het staat alweer knie-hoog na 1 1/2 maand, lavameel en bemesten heeft goed gedaan :D Alleen de shet moet er na een uurtje weer vanaf :=

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 11:20

Jeetje wat naar Fabster, zo omhoog komen zijn geen leuke grapjes.
Leuke fotos Anke
Fijn dat het gras wil groeien, hier s inmiddels al een goed stuk echt kaal-kaal :+

Hier dag 4 deze maand met een plusminus 12 uur zonder water. Kwamen gisteren thuis en vonden een waterval uit een stroomkastje hier in de straat :oo
Afbeelding